Tips på streetfighterhoj till nästa år..

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Köp min, FZR 1000 1987 motor och ram. GSXR 750 2005 sving och fälgar. TL 1000 R 2001 framdämpare och bromsar. :fakta ;)

Lptfkb4.jpg
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Trådstartaren har fattat galoppen. Twin är melodin. Kom nu inte dragande med några pissiga jävla radfyror bara för att ni själva inte fattat bättre. Skärpning!

Sen var det ett jäkla häcklande av ER-6, antar då att ni blivit omkörda av Otto (Otto Johansson Motorsport) på nån bandag när han steker kidsen med sin smurfblå er-6. Er-6 är mycket nöje för pengarna. Lika så SV650.
Om man kan köra dvs...

Litertwin är skitkul men den kan va rätt uppkäftig om man tror sig kunna allt redan.

Radfyra är inte ens värd att kommentera. Fortsätt leta twin.
Tror inte du kan hitta Bmw parallell 800 för vad du vill ge men annars är den helt okej med abs som standard.


(har hynda cb1000, trajja s3, och apa tuono i garaget. Inte taget ur luften)
 
Last edited:

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Exakt! Dock genererar det två månader i rullstol och lång rehab :D
Maby your ambition outweighs your talent? :D Skämt å sido, lät inget vidare, hoppas du mår bra idag. Får man fråga hur vurpan gick till och var/hur du slog dig?

Provade själv ofrivillig dikeskörning med ER6:an i 70 knyck, i diket så låg det en sandhög som jag körde på vilket gjorde att hojen flög en halvmeter upp i luften… och jag en halvmeter ovanför hojen, fortfarande hållandes i styret så landade jag hårt på hojen igen (utan att vurpa..), vilket komprimerade ryggraden…

Inget skadligt i sig fick jag veta sen, men satans oskönt var det och jag känner av det fortfarande i vissa lägen när jag ligger i sängen… Inte mycket, men tillräckligt för att tänka till en extra gång innan jag bestämmer mig för att ta en sväng med hojen, vilket resulterat att jag i stort sett enbart kört gata till/från knix/banåkningar, då det är helt hopplöst att hålla rimliga hastigheter med gixxern..

Är därför själv inne på att köpa en äventyrshoj för gatbruk, eller möjligtvis en streetfighter, men det går nog lätt lite för fort med en streetfighter också kan jag tänka mig..
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Maby your ambition outweighs your talent? :D Skämt å sido, lät inget vidare, hoppas du mår bra idag. Får man fråga hur vurpan gick till och var/hur du slog dig?
Så var det precis. Ambitionen var hög. Inte förmågan.. Stor motor, mycket vrid, ut ur en kurva med highsider som följd. Helt ok idag och jag ångrar inget, nöjet är värt risken för mig. Utan hoj åka lite på gränsen skulle resten av vardagen va svår att genomlida.

Är därför själv inne på att köpa en äventyrshoj för gatbruk, eller möjligtvis en streetfighter, men det går nog lätt lite för fort med en streetfighter också kan jag tänka mig..
Inte svårt att köra fort men vare sig fighter eller adv maskin. :D
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Så var det precis. Ambitionen var hög. Inte förmågan.. Stor motor, mycket vrid, ut ur en kurva med highsider som följd. Helt ok idag och jag ångrar inget, nöjet är värt risken för mig. Utan hoj åka lite på gränsen skulle resten av vardagen va svår att genomlida.
Ja, lätt hänt att bi över entusiastisk. Gäller att ta med sig något från varje incident bara så att det inte blir onödigt många...
Inte svårt att köra fort men vare sig fighter eller adv maskin. :D
Skillnaden är ändå att om man "drar på" lite med en sporthoj från 100 så står mätaren efter en liten stund på 250, med äventyrshoj så står mätaren efter samma tid på typ 190 (så klart beroende på hojar..), vilket är en jäkla skillnad om man måste stanna fort.. Sist men inte minst så inbjuder inte en äventyrshoj till att gasa satan på samma sätt och erbjuder körglädje/komfort även vid lugn körning när man åker och tittar på det omgivande landskapet :gammal

För att återgå till topic så skulle jag i trådskaparens kläder kika på Ducati Streetfighter 848 eller en Street triple, även om det inte är en twin..
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Det finns en Street Triple -08 i Bromma!
Han begär 43 k för den men det går säkert att pruta lite.
Mycket hoj för pengarna.
Även om du har svårt för Triumph så ska jag säga att jag var exakt som dig innan jag köpte en själv.
Körglädjen är obeskrivlig!
Hojta till så kan jag åka och titta på den om du är intresserad.
http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_48480348.htm?ca=11&w=3
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tack för alla svar.

Det lutar just nu åt en ktm Superduke, men de är långt kvar till nästa år så de återstår att se.

2wheeldrive: Tack för din omtanke men de får vänta en stund till :)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Gillar du just parallel twin så kan du ju titta på BMW F800R, i övrigt så måste jag säga att du inte lär bli besviken på en superduke. Har nyligen skaffat mig en KTM 990 SMT, samma motor som i SD:n.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tuono såg bra ut.. Varför kan man inte skaffa samma hoj om man gillar den och den är nyare med lite annan design?

Annars såg superduke rolig ut, triumph har jag lite svårt för, de nya ser bra ut dock men i en annan prisklass naturligtvis. Att alla hojar som listats så tvekar jag inte en sekund på att det är brist på körglädje.

Provkör en superduke å du e fast... :tungan
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Skulle du inte ha en twin?
Det där är ju en radfyra :'(
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Äsch, åk och testa en TL!
Jag fick fram ett kostnadsförslag på 5' för hel/hel från länsförsäkringar nyss :näsblod
Man tröttnar inte på motorn i första taget heller :D
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tja grabbar, bumpar min tråd. De börjar fan närma sig nu. Kommer göra mig av med min nuvarande hoj och jag står och velar mellan en superduke och en Z1000, Försäkringen däremellan är likvärdig, Z1000 är snyggare, men superduken verkar råare. Hjälp tack :tummenupp
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
när jag hade SD 990 hade jag ett enormt grin på ansiktet efter varje körning. Du kommer älska den och den älskar dig tillbaka. Z1000 har aldrig fallit mig i smaken och är en radfyra.
Vill du köra upp på bakhjul i 4´ans växel med muller eller köra runt och låta ettrig och störig ;)?
Jag älskade min 990.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top