Medel och snabbturer i Sthlm

FastFred

Återfallsknutte
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Huddinge
Hoj
Suzuki M1800RZ -14
Startar en ny tråd för lite snabbare turer.

Jag är sugen på en tur i helgen, gärna på södra sidan. Själv har jag rätt dålig koll på vägarna här men hoppas att någon annan är sugen att guida och leda.

Är det någon som känner sig manad att hänga med?
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Kanon, kanske raceputtarna i vår långsamma grupp kan åka med i denna ;)
 

R1_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2013
Ort
Sthlm Söderort
Hoj
Skramlaha Retta
Jag har inte fått napp ännu på lördagskörning. Väntar på svar från Nyköpingsgänget. Hör jag inget snart så hakar jag lätt på en sväng m lite högre tempo.
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vad ska kravet för att platsa i snabba gruppen vara då, knäskrapstempo?.
 

FastFred

Återfallsknutte
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Huddinge
Hoj
Suzuki M1800RZ -14
Vad ska kravet för att platsa i snabba gruppen vara då, knäskrapstempo?.

För min del så tänker jag att man har rätt bra koll på om man vill åka snabbare än vad det brukar gå i vanliga gruppkörningar. Då tycker jag att man platsar här. Nu är inte jag någon raket eller har någon världsmästartid på någon sträcka men jag tycker om att gasa. Sen får man ju känna efter och man får ju se till att inte åka över sina begränsningar bara för att hänga med.

Dt är ju inte frågan om några tävlingar utan skönt tempo på härliga vägar. Sen gör vi som i alla gruppkörningar, vi väntar in varandra vid korsningarna så ingen ska behöva bli lämnad bara för att man kanske åker saktare än andra delar av gruppen. Det man kan komma ihåg är väl att man vinkar förbi bakomvarande om man känner att man bromsar upp andra åkare.

Det är i allafall vad jag känner är rimligt. Alla har vi väl egna definitioner på vad som är snabbt och medelsnabbt. Alla kan väl hänga med och känna efter. Men man ska inte bli upprörd om det är så att det går fort och man känner sig frånåkt... Jag skrev medel och snabb... Och i medel tror jag alla som känner sig erfarna och inte sitter på en blysläde klarar av.

Eller är ni andra av någon annan uppfattning?
 

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr 600
Lagom skönt tempo låter utmärkt :D
Ingen som är sugen på fredan efter kl16?
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Uh, vad ni komplicerar allt!
En tråd fungerade utmärkt!
Är man sugen så behöver man bara posta/läsa en tråd och andra gör likadant.

Nu finns det tjugofem grupper som handlar om helgåkning, slöåkning, mellanåkning, spontana körningar osv, det innebär att många kommer missa körningar och vi på sikt kommer delas in i grupper.

Nä, håll er till en tråd och skriv vilket tempo ni är sugna på!


EDIT;
Alternativet är att en moderator klistrar två trådar med olika mål på hastigheter.
Det är spontankörningarna kombinerat med planerade som blir svårt att hålla koll på med flera aktiva trådar.
 
Last edited:

urout

Toulange
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Tullinge
Hoj
Kawasaki Z750ABS 2010 , KTM 450SX -06
Uh, vad ni komplicerar allt!
En tråd fungerade utmärkt!
Är man sugen så behöver man bara posta/läsa en tråd och andra gör likadant.

Nu finns det tjugofem grupper som handlar om helgåkning, slöåkning, mellanåkning, spontana körningar osv, det innebär att många kommer missa körningar och vi på sikt kommer delas in i grupper.

Nä, håll er till en tråd och skriv vilket tempo ni är sugna på!


EDIT;
Alternativet är att en moderator klistrar två trådar med olika mål på hastigheter.
Det är spontankörningarna kombinerat med planerade som blir svårt att hålla koll på med flera aktiva trådar.

Det här är väl problemet med Sporthoj, trådarna är så spridda och sökfunktionen är... full av möjligheter...nu kommer den här tråden leva ett tag och sammanfoga en del åkande tills en ny tråd kommer...

Klistra en långsam, mellan och snabb grupp i tex Stockholmsforumet för oss som bor här och så vidare i andra städer.

Ingen som ska köra imorrn?
 
Last edited:

mcflickan

Jordling
Gick med
13 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
F650GS
Uh, vad ni komplicerar allt!
En tråd fungerade utmärkt!
Är man sugen så behöver man bara posta/läsa en tråd och andra gör likadant.

Nu finns det tjugofem grupper som handlar om helgåkning, slöåkning, mellanåkning, spontana körningar osv, det innebär att många kommer missa körningar och vi på sikt kommer delas in i grupper.

Nä, håll er till en tråd och skriv vilket tempo ni är sugna på!


EDIT;
Alternativet är att en moderator klistrar två trådar med olika mål på hastigheter.
Det är spontankörningarna kombinerat med planerade som blir svårt att hålla koll på med flera aktiva trådar.

+1 För två klistrade trådar
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tidigare genom åren har det ofta skapats nya trådar om någon vill dra igång en tur, utöver de åkartrådar som alltid arrangeras av en och samma förare exempelvis. Det har fungerat bra och trådarna blir inte lika snabbt oöverskådliga monster på flera hundra sidor.

Personligen är jag inte speciellt förtjust i EN tråd för ALLT i ett ämne (ex åktempo) eftersom ingen orkar söka i dom.

Det kan även finnas skäl till att arrangören av en åkning också är trådskaparen eftersom han då kan publicera reviderad åkinfo i första inlägget, och inte på sida 237 i en heffa-tråd.

Det ena utesluter inte det andra men populära åktrådar ligger i topp per automatik utan att de görs sticky.

My cents..
 

FastFred

Återfallsknutte
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Huddinge
Hoj
Suzuki M1800RZ -14
Vädret ser ut att bli ok på lördag. Vad sägs om en tur med start runt 11 och ett stopp för lunch någonstans? Jag kan tänka mig att åka på vilken sida om Sthlm som helst.

Är det någon som känner sig manad att ta på sig ledartröjan och bli turguide?
 

FastFred

Återfallsknutte
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Huddinge
Hoj
Suzuki M1800RZ -14
Vädret ser ut att bli ok på lördag. Vad sägs om en tur med start runt 11 och ett stopp för lunch någonstans? Jag kan tänka mig att åka på vilken sida om Sthlm som helst.

Är det någon som känner sig manad att ta på sig ledartröjan och bli turguide?

Om inga bättre förslag dyker upp så kommer jag nog att satsa på den här slingan http://goo.gl/maps/Dt2Ns. Åt minstone åt ena hållet. Sedan kanske käk på Torö eller i Nynäs??

Vägarna är nya för mig så tempot blir nog raskt på Bulten och Sorundavägen men sedan lite försiktigare. Är det någon som kan vägarna ner över Ösmo och Torö som kan leda så kanske tempot kan bli anständigt även där.

Två uppsamlingspunkter en för start på vändplanen på Benvedsbacken i Huddinge sedan tankning och uppsamling på Rosenhill.

Förslag på starttider 10,30 Benvedsbacken och 11,15 Rosenhill. Skulle den här turen kunna intressera någon?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top