Onsdagskörningar i Falkenberg?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Inte kurs men däremot körde jag och kompisen upp för dig, kommer du ihåg!? Teorin hade vi med patrik:)

Ja jäklar ja, nu plingar det till. Svagt! Minnet har aldrig varit så värst bra men efter 50 har det blivit KATASTROFALT!!!!

Kul att du gnager på!!!

mvh
Mozz
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ok så du växlar innan högerknixen alltså? Jag kortväxlar innan svackan precis... Kanske därför jag inte vågar ladda där iom jag skall till och växla under lätt nerlägg. Blir en viss tvekan då...

- En detalj som jag undrar hur ni forta gör....; - I chikanen med snabb höger-vänser...flyttar man fötterna då, hålfot-tå, eller håller man tårna på båda pinnarna typ? ...är du med på hur jag menar?

...kan iof prova imorrn att inte flytta runt fötterna om det funkar bättre

Om du tittar på min film så snabbväxlar jag till trean innan knicken, inte för att jag ligger på varvstopp utan för att JAG tycker det ger bättre flyt. Det hänger ju lite på hur du drevat också, jag har 500 rpm från rödstreck på sexan i änden på rakan.

Fötter på fotpinnarna, ja du, jag har nog bara pinnen i hålfoten när jag växlar, annars tån på pinnen. Så, ja, högerfoten är alltid på tå! Säkert fel enligt någon bok eller guru men....
 

superRVFR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Brämhult
Hoj
Honda RVF400R, Honda CBR600RR Race
Om du tittar på min film så snabbväxlar jag till trean innan knicken, inte för att jag ligger på varvstopp utan för att JAG tycker det ger bättre flyt. Det hänger ju lite på hur du drevat också, jag har 500 rpm från rödstreck på sexan i änden på rakan.

Fötter på fotpinnarna, ja du, jag har nog bara pinnen i hålfoten när jag växlar, annars tån på pinnen. Så, ja, högerfoten är alltid på tå! Säkert fel enligt någon bok eller guru men....

- Har 14/42 och får precis i 5an på rakan. Intressant att se videon :) :yoparty och min slutsats om min egen körning (vilket jag redan visste) är att det bara är att gasa hårdare och köra snabbare i kurvorna helt enkelt :näsblod
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
- Har 14/42 och får precis i 5an på rakan. Intressant att se videon :) :yoparty och min slutsats om min egen körning (vilket jag redan visste) är att det bara är att gasa hårdare och köra snabbare i kurvorna helt enkelt :näsblod

Får precis i femman på rakan... hmmmm... då ska du nog ligga kvar på tvåan en bit ner i Nyheem!
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Jamenförihellvette!!! :)

Ettan i chikanen?
- Nej, tvåan i chikanen åsså kortväxla i långhögern efter. Sedan är det trean heeeela vägen tillbaka till chikanen. Han lyfter såååå fint å försiktigt med framhjulet på några ställen på baksidan men även på rakan. :D:tummenupp
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Om du tittar på min film så snabbväxlar jag till trean innan knicken, inte för att jag ligger på varvstopp utan för att JAG tycker det ger bättre flyt. Det hänger ju lite på hur du drevat också, jag har 500 rpm från rödstreck på sexan i änden på rakan..

Oj, man kanske skulle orka dreva ner en aning. Jag åker en stund på 4:an på rakan bara, och når väl 215-220 km/h på GPSen. Å andra sidan kanske det är skillnad med 1000cc.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Så numera är det bara två grupper varannan onsdag? En licens o en gata, betyder väl mer körning? :)
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Kan någon som är i Falkenberg kolla upp o titta hur vädret ser ut?? Här i Gbg regnar det :/
 

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha XT660X -11
Just nu uppehåll och det har inte regnat något under dagen än så länge. Men lite mörka moln ute vid horisonten.
 

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha XT660X -11
Enligt schemat som jag skrev ut för ett tag sedan är det körning igen Onsdagen den 21/8 Gata och licens. Men som sagt är ett preliminärt schema men så stod det när det låg ute på deras hemsida. Men nu är schemat borta från deras hemsida.......Givetvis körning idag den 24/8 17:00-20:00
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Enligt schemat som jag skrev ut för ett tag sedan är det körning igen Onsdagen den 21/8 Gata och licens. Men som sagt är ett preliminärt schema men så stod det när det låg ute på deras hemsida. Men nu är schemat borta från deras hemsida.......Givetvis körning idag den 24/8 17:00-20:00

Okej, tack. Idag blir lite svårt då jag jobbar:gnissla Men vill gärna hinna köra en onsdag på falkenberg iår, bor ju i Borås så är ju bara ett stenkast bort:tummenupp
 

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Halmstad
Hoj
CRF250
Sååå bra med bara två grupper ist. för tre som tidigare! Mer körtid :yoparty

Nån som vet om det kommer vara så framöver också ?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Sååå bra med bara två grupper ist. för tre som tidigare! Mer körtid :yoparty

Nån som vet om det kommer vara så framöver också ?

Så är det nog tänkt, förr var det tre för det var fler som ville köra. Var det många där igår?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top