Onsdagskörningar i Falkenberg?

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Hyltebruk
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Hittar ingen tråd för detta så skapar en egen. Några som brukar va där o köra? Är väl imorgon den 17e. Har aldrig vart och kört där själv men antar att upplägget är detsamma ungefär som i Anderstorp.
 

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
Ett Tips. Var på plats i god tid. begränsad med plats och semestertider. Platserna brukar ta slut snabbt.

Ang besiktning, brukar förarna hjälpas åt och hålla koll, föråkare brukar ta ett snack med dem som verkar ha något att åtgärda.

Priset höjdes i år. tror det är 500kr för de som inte är medlemmar i klubben..

Och det finns trådar i ärendet.
 

rusty_13

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2007
Ort
varberg
Hoj
r6
Värdelöst ikväll.på tok för blandat tempo i gatgruppen. Det måste vara en snabb och en långsam i fortsättningen.
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
fan va nice, ska försöka komma dit nästa vecka:) är de fortf. nått krav på hur hög hojjen får va eller bara ut å kör??
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
fan va nice, ska försöka komma dit nästa vecka:) är de fortf. nått krav på hur hög hojjen får va eller bara ut å kör??

:rolleyes: ...för din egen skull är det nog bäst att du inte har högre hoj än att du når ner till marken med fötterna, blir lätt att man trillar annars när man stannar... :tungan

(95db tror jag är max :tummenupp)
 

doodles

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Varberg
Hoj
600rr-07
fan va nice, ska försöka komma dit nästa vecka:) är de fortf. nått krav på hur hög hojjen får va eller bara ut å kör??

Ajabaja inte stoppa thc i tanken på din stackars hoj....Den blir inte snabbare för det.
Bara slö och max varv på 5000 :fyllisar
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
:rolleyes: ...för din egen skull är det nog bäst att du inte har högre hoj än att du når ner till marken med fötterna, blir lätt att man trillar annars när man stannar... :tungan

(95db tror jag är max :tummenupp)

hehe klantigt skrivet av mig, förstår att du va tvungen att skämta till det;) tack för svaret iallafall!

är nog körd med racefit... som dock inte låter överdrivet högt ;-PP
 

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Hyltebruk
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Ja det va verkligen blandat tempo, har aldrig vart där innan och kört men är sjukt nöjd för egen del! Förbannat kul bana! Bilder och filmer är alltid uppskattat;)
 

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Jag körde igår i licenc gruppen, kul bana, chikanen är svårlärd :)

jag söker också efter bilder :)
 

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
Det brukar väl vara 2 gatgrupper och en licens grupp.

var det bara en gatgrupp igår ??

Jag har kört gatgrupper på Falkenberg rätt många gånger och det brukar funka fint, ifs med 2 gatgrupper.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det brukar väl vara 2 gatgrupper och en licens grupp.

var det bara en gatgrupp igår ??

Jag har kört gatgrupper på Falkenberg rätt många gånger och det brukar funka fint, ifs med 2 gatgrupper.

Det var en gat och en racegrupp. Tydligen var de länge sedan det fanns behov av två gatgrupper; uppenbarligen är det färre med reggade hojar som vill köra bana.

Men, nästa vecka ÄR det två grupper!
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Håller med om att det var "hallaballoo" i gatgruppen igår. Flera av de långsammare förarna körde "stressat", dvs. de försökte hålla undan för de snabbare, det vinglade och bytte spår lite hur som helst.

Min laptimer visade allt mellan 54 och 1:09 beroende på trafik. Ca 14s skillnad mellan långsammaste/snabbaste förare..! Det fanns även någon enstaka förare som körde snabbare än mig så uppskattningen är nog inget understatement direkt.

Bortsett från fartskillnaderna var det en grymt skön kväll på falken med god stämning och sedvanligt värmande av "tvitaktare". Det var även gött o se alla gamla eldsjälar från Fmk igen, höra halländskan etc :krama

//Gammal stammis :rock
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Hade varit roligt att gasa lite :)

Falkenberg är inte allt för långt ifrån gbg, finns det några av veternerna som orkar lära ut körteknik för en amatör som mig?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top