Byte av drivpaket?

ValdrGalga

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBRXX1100
Semestern börjar om två veckor och jag försöker utan framgång få tid hos någon MC-mek för att byta mitt drivpaket.

Tänkte höra ifall det finns nån händig själ på forumet som har verktyg och kompetens att hjälpa mig med min Honda Blackbird? Platta öl och trevligt sällskap ingår såklart =P

Lite osäker på vad jag bör ha, men om inte original så har jag hört gott om Super Pro Quad X-ring från addemoto...?

Tack på förhand!
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Byta drivpaket är inte svårt och en platta öl lät ju lite lockande till helgen :brynad
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Just fan, de ska ju nitas :D Nitverktyg har jag ej. Har aldrig kört med nitad kedja men det kan inte vara så svårt om man har grejerna till det.

Momentnyckel har jag. Men sånt behövs väll inte? :crash

Sen är jag tyvärr inte hemma hela nästa vecka pga jobb. Men finns det inte en enda mek som kan fixa åt dig?
Har du kollat på fler ställen än Linköping?

Det är isåfall imorgon ifall man kan leta rätt på ett nitverktyg.
 

ValdrGalga

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBRXX1100
Mjo är ju kedjeverktyget som är det stora kruxet annars hade jag nog vågat mig på att försöka på egen hand... Har bara hört med de större verkstäderna i Lkpg, men jag antar att det får bli att börja ringa runt till Mjölby eller Nkpg och hoppas att de kan göra det direkt när man kommer dit...
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har du drivpaketet hemma?

Jag tänkte på om det följde med ett annat kedjelås så kan man ju sätta på det sålänge och åka lugnt till mek med det andra för att endast nita kedjan hos någon mek.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Nitverktyg kan vara en bra investering. Jag har nu bytt 3 kedjor med mitt verktyg, så det börjar bli billigt.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Köp både och.
Sätt dit med clips, åk till lokala mc-meken o be dem nita kedjan (kostar typ en kanellängd eller så).
Du får det rätt gjort (om det inte är de lokala klåparna...) och du slipper fixa verktyg själv.

Alternativt beroende på hojmodell kanske du kan köpa en färdignitad kedja? (Så gör jag :) )

Ungefär vad jag har i tanken.
 

ValdrGalga

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBRXX1100
Njaee tror inte det följer med några lås alls till de där kedjorna... Är de inte specade för det så vill de nog inte uppmuntra till det heller =P

Jäkla dumt att jag inte fixade det innan verkstäderna blev belamrade =(
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Njaee tror inte det följer med några lås alls till de där kedjorna... Är de inte specade för det så vill de nog inte uppmuntra till det heller =P

Jäkla dumt att jag inte fixade det innan verkstäderna blev belamrade =(

Jag har då aldrig sett att det inte finns med kedjelås i kedjekartongen. Om den inte redan varit öppnad såklart från t.ex. biltema.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top