Mozz kör SS600 support Moto GP Assen juni 2013

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Efter att ha jiddrat in husvagnen på Asien la vi oss och sov utanför husvagnen på tältsängar,ser ju lite snyggare ut än att ligga på marken.
Mozzarella dyker upp och jag skiter i att berätta för lawner och Jorpes att jag kör med husvagnen de sover i.
Backar upp och visar hur ett hospitallity funkar,3 timmar senare är färdigt och mat avnjuts.
På kvällen kör vi på mopeden förbi vakterna och smyger genom presscentrat från vip läktaren in i mgp depån.
En öl med marquez team och lite hrc folk avnjuts tillsammans med pappan.
Efter detta sprang vi på den gamla räven randy mamola och min iPhone har en fin autograf
 
Last edited:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Jag skriver på platta och har inget när så bilder är seperata
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    230.1 KB · Visningar: 176
  • image.jpg
    image.jpg
    237.9 KB · Visningar: 203
  • image.jpg
    image.jpg
    241.1 KB · Visningar: 208
  • image.jpg
    image.jpg
    109.6 KB · Visningar: 194
  • image.jpg
    image.jpg
    233.5 KB · Visningar: 180
  • image.jpg
    image.jpg
    237.5 KB · Visningar: 194

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Var nere och såg MotoGP och stannade kvar en stund och kollade på mozz, snyggt kört mozz!
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Jag ska fixa en pc idag så jag kan vända bilderna, vände i iPhoto men det är bara hur den visas i Apple grejor då
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag ska fixa en pc idag så jag kan vända bilderna, vände i iPhoto men det är bara hur den visas i Apple grejor då

Vänd i iPhoto och dra ut bilden på skrivbordet, då blir den rätt roterad. Sen lägger du upp den på SH...:tummenupp:)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Den totala avsaknaden av planering ersätts av afasilogik samt ett otroligt vigt munläder, inte ens den bistraste MotoGP vakt orkar att argumentera med någon av dessa herrar.

Sedan kan man ju undra var resultatlistan håller hus, en svag medial insats av den omediale mediaansvarige...

Annat var det på min tid *bitter* ....
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Man är rätt full när precis hela världen är uppochner och det tillochmed blir så på de få bilder man lyckas övertala pekfingret att knäppa..............
Tsssssssssss Igelhammar......
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Andra kvalet för Mr Mozz var under fredagskvällen. Hela dagen hade vi väntat på dagens huvudklass Dutch Supersport 600, dock kunde vi slå ihjäl någon timme genom att se Motp GP och Moto 2.

Under vkalet så kör Mozz några varv på SC2 or, men när det är 10 minuter kvar så studerar vi varvtiderna och smackar på en SC1a. Oj vad fint det gick - Personbästa igen tror jag.
kval.jpg


På kvällen åker vi in och käkar Pizza i Assen TT festival området. Vi passar också på och studerar hur det skall se ut i en riktig MotoGP camping. Just nyssens naglades en gasrulle på fullgas tills motorn skar. lik.jpg
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Så var det lördag -huvuddagen på Cathedral of speed, TT circuit Assen. Rossi vinner och Rossi är stor. Endast Rossi kan få publikhavet i Assen att skrika ut sina lyckönskningar och hejarord. Yamaha M1 baxas in i boxen där vi står inför Mozzbergs race. Igelhammar tar alla chanser som ges att följa efter ett avspärrningsband som öppnats.
View attachment 387840
View attachment 387829

Innan racet så passar Mozz på att växla några ord med degens yngsta deltagare. Det visar sig att han står i ledet rakt framför Mozz. (han ser ut som 14 men visade sig vara 18?)
View attachment 387839
View attachment 387830
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Det är alltså 2 Skandinaver nere och kör - skåningen John Johannesson samt Varbergaren Mozz. Båda herrarna verkar följa varann i resultatlistorna med maximalt 1 placerings skillnad. Så även denna helgen. Om Mozzberg förbättrade sig, så gjorde John det med tiodelen lika mycket. Och vice versa - Aldrig mer avstånd än en tiodel. Så var det i våras, så var det i höstas, och så var det båda kvalen. Bra jobbat!!!

john.jpg

Väl ute på startplattan så sitter kanske hälften av publiken kvar. Om det var 100-200 000 åskadare under dagen så var väl hälften kvar. Och en tapper man från Sverige hissar en svensk flagga alldeles vid John och Mozz -

seflagga.jpg

halvfulllaktare.jpg
 

Bifogat

  • hem.jpg
    hem.jpg
    154.5 KB · Visningar: 164
  • ljudmätning.jpg
    ljudmätning.jpg
    117.3 KB · Visningar: 172
  • falkebn.jpg
    falkebn.jpg
    105.9 KB · Visningar: 170

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Racet går strålande bra. Mozz sänker personbästa till 1:46.?? John är inte sämre han och sänker sitt personbästa. Tror att Mozz fick 25e plats av 36 startande (?)

I parc ferme så utförs ljudmätning på Mot GP hojar - Det verkar mest vara ett spel för galleriet. Dom brölar så att man får tinnitus.

View attachment 387834

Bussen lastas och även campet rivs. Vå är åter på väg till Sverige. Mozz körde sträckan Assen-Groningen innan han somnade nattsömnen för söndagens händelse...

View attachment 387832
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Vi anländer i Falkenberg kl 05. Det känns tryggt att vara på svenska mark och i svensk RR depå. Mozz lastar ur vid 8 tiden och jag sover vidare.

Box nr 7 ser alltså ut något i denna stilen!!!
View attachment 387836
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Så satt jag med barnen och tittade på SS600 racet på söndagen. Vi satt i gräset på insidan av chickanen efter långa rakan. Låt gissa att det var 100 talet personer som hade för avsikt att kolla på racen, många småbarn och några som såg ut att vara farmor-farfar typ. Så går starten och Mozz ger sig av. Det blir lite kubbande om placering och Mozz är tydligen i gräset några meter efter en incident. Nåväl, Mozz ligger på 11:e plats sist i en tight klunga om 5 personer. Så laddar Mozz ända från rakan och såååånär tar sig om men misslyckas. Det går tydligt att urskilja "attans", "Neej" "Nästa gång kniper du den" från den tunna publikhavet. Men så 2 varv efter - Mozz kommer om och avancerar upp till 10:e plats.- "YES hör man en gubbe skrika". 2 barn dansar på träräcket och skriker Mozz Mozz Mozz!

Rossi kung på Assen
Mozz kung på Falken
 
Last edited:
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top