Mozz kör SS600 support Moto GP Assen juni 2013

jopa

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Arrie
Hoj
Triumph 675
Sluta kivas nu grabbar! Assen väntar!
Kan jag på något vis göra en insats för Svensk roadracing?
Ska jag ta med min flagga? typ 2 meter lång...
Gul keps funkar ju inte där....
Andra tips mottages!

Seriöst med flagga, uppskattas. :tummenupp:tummenupp:banana

/John
 

HyyLand

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Linköping
Hoj
DR600 -88, KTM EXC-F 250
Sluta kivas nu grabbar! Assen väntar!
Kan jag på något vis göra en insats för Svensk roadracing?
Ska jag ta med min flagga? typ 2 meter lång...
Gul keps funkar ju inte där....
Andra tips mottages!

Seriöst med flagga, uppskattas. :tummenupp:tummenupp:banana

/John

Jag tycker dom ska fortsätta kivas, gör ju tråden läsvärd! :D
Vi tar också med en stor svensk flagga! Skulle ju vara roligt att hitta på något mer. :va
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag tycker dom ska fortsätta kivas, gör ju tråden läsvärd! :D
Vi tar också med en stor svensk flagga! Skulle ju vara roligt att hitta på något mer. :va

ALLT oväsen, rabalder och skyltar där det står saker som en internationell publik förstår kan ju bara bli bra!!!
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Nu är det mindre än en vecka kvar till avfärd. Den tilltänkta Kabe 82:an har blivit uppgraderad till en Hobby -95:a tack vare frenetiskt jagande av Igelhammar. Mossberg har under tiden hunnit köra några meter räcerbil på parkeringsplatser runt varbergs industriområden samt fundera på spårval runt ruskenhoek.

På torsdagen är det fri träning och vi beräknas anlända i Assen i olika skurar på onsdag eftermiddag.

Kul att så många sporthojfolk skall ner. Ta med lakan och färg så arrangerar vi lakansmålning kvällen innan.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Jag var där och kollade runt i onsdags, det finns en liten grusplan till vänster efter tunneln in,, den var ledig. Troy Corser skulle visa er den platsen sa han.:)

Mozz gjorde sitt internationella genombrott på EM i Karlskoga 2006. Hittade ett foto, gissningvis är det Andreas Johansson son tog det på den tiden. Mozz har nog kvalat mot Blochim o Helge Spjelgnes m fl. Själv var jag på sjukan vill jag minnas

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=387452&d=1372021436&thumb=1&stc=1

Mozz är lekpappa. Kan inte minnas grappen på bilden? Någon som känns vid grabben? Han borde vara kapabel för junior cup eller liknande nu!!! Året var 2006 tror jag.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=387450&d=1372021426&thumb=1&stc=1


Som internationell åkare så blir man intervjuad. LG kör intervju på Anderstorp. 2006 eller 2007. Observera Jim Funk i bakgrunden som man ser ett halvt ansikte av
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=387453&d=1372021444&thumb=1&stc=1.

2007 på Assen. Mozz tade tappat räkningen på växlarna. Minns att GSXR la ut en video på youtube om detta. Kortet taget alldeles innan avfär hemåt.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=387454&d=1372021533&thumb=1&stc=1
 

Bifogat

  • moss1.jpg
    moss1.jpg
    191.8 KB · Visningar: 143
  • moss2.jpg
    moss2.jpg
    111.4 KB · Visningar: 134
  • moss3.jpg
    moss3.jpg
    209.5 KB · Visningar: 139
  • moss4.jpg
    moss4.jpg
    154.8 KB · Visningar: 143

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Så en klassisk bild från 2004. Spyke läderpyamas och R6 2002. Bilden är från Knutstopr tror jag.

Sen passar vi på att publicera när mek Igelbankare hade sin rätta uniform på sig. Man skymtar mossbergs rosa elefanter till höger i bild. Givetvis på Falkenberg 2007
 

Bifogat

  • moss5.jpg
    moss5.jpg
    142.3 KB · Visningar: 156
  • moss6.jpg
    moss6.jpg
    50.1 KB · Visningar: 138

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Snyggt John - Gissar att ni åker ner redan på tisdag eller?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nu är det mindre än en vecka kvar till avfärd. Den tilltänkta Kabe 82:an har blivit uppgraderad till en Hobby -95:a tack vare frenetiskt jagande av Igelhammar.

BRA Igelhammar!!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Igelhammar har blivit utsedd till "Hospitality Manager" och verkar ta den rollen på allvar. Fint!:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Mossberg har under tiden hunnit köra några meter räcerbil på parkeringsplatser runt varbergs industriområden

Jag var ute med Jorpes och provkörde hans senaste inköp, och såsom varandes gammal Formel Ford-förare av rang töänkte jag at jag skulle visa Erik hur en slipsten ska dras, och visa upp lite snygg drifting. Det blev inte riktigt så....:va JAg trodde jag var bäst på bilåka också!!!!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag var där och kollade runt i onsdags, det finns en liten grusplan till vänster efter tunneln in,, den var ledig. Troy Corser skulle visa er den platsen sa han.:)

Troy är OK, det blir bra! Hälsa och tacka att jag rullar in vid 7 på onsdag kväll!:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Så en klassisk bild från 2004. Spyke läderpyamas och R6 2002. Bilden är från Knutstopr tror jag.

Sen passar vi på att publicera när mek Igelbankare hade sin rätta uniform på sig. Man skymtar mossbergs rosa elefanter till höger i bild. Givetvis på Falkenberg 2007

Ojojoj, vilka minnen! Det metallicblåa Spyke-stället kanade jag låååångt på flera gånger och lagade kärleksfullt med svarta skinnbitar på ömmande ställen. Bilden MÅSTE vara tagen på Knudan under ett klassiskt ERF-race 2005; team LOVEBAJKERS kom TVÅA på en 600:a och chockerade hela racingsverige!! Folket jublade.

Bilden på Igelhammar ger fina minnen från säsongen 2006, STCC och racingens finrum. Kul är att jag idag råkar ha på mig en likadan tischa som Igelhammar har på bilden: kolla här, bilden tagen NU på Stena Nånting på väg hem från Legoland med familjenBild 2013-06-24 kl. 14.13.jpg

Min något brydda look är pga mitt enorma kunnande inom den digitala världen; jag hajar alltså inte så bra hur saker och ting funkar på fin-Mac:en!!!:)
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Vi kommer ner runt sju på torsdag morgon,ni som ska ner och titta,kommer ni bo på big Berta,tänkte gå dit på kvällen och se skådespelet om vi skulle mötas nånstans?
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Jorpes fina hoj han tog med kan man ju diskutera.....,

Mike luff var känslig,det var på sin höjd kraftig glöd
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    112.5 KB · Visningar: 133
  • image.jpg
    image.jpg
    49.4 KB · Visningar: 125

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Lite bilder från förra året,campingen är mysig och egen hoj parkerad där rekommenderas...
Banan är lite större än sviestad,tror det är en synvilla med curbsen bara
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    154.5 KB · Visningar: 116
  • image.jpg
    image.jpg
    157.3 KB · Visningar: 138
  • image.jpg
    image.jpg
    125.1 KB · Visningar: 134

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Halmstad
Hoj
CRF250
Jag och kompisen ska ner o kolla på Kungaklassen SS600 och även kolla lite MotoGP när man ändå är där :yoparty

Enklast/smidigase/billigaste vägen dit? Bil genom DK sen Rödby - Puttgarden eller???

Boende, nått att rekommendera?
 

jopa

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Arrie
Hoj
Triumph 675
Jag och kompisen ska ner o kolla på Kungaklassen SS600 och även kolla lite MotoGP när man ändå är där :yoparty

Enklast/smidigase/billigaste vägen dit? Bil genom DK sen Rödby - Puttgarden eller???

Boende, nått att rekommendera?

Enklast/smidigaste ej biligast, bron, Rödby-Puttgarden. Jag har 67 mil från Malmö.
Billigast är nog TT-line dagfärja, men då får man köra natten, Trave-Assen 38 mil.
Har ingen koll på boende, har själv husvagn.

/John
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top