Classic Racing och Supermono i Highsider Magazine!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Hej classicvänner och singelfantomer!

Jag har länge tyckt att alla vi som värnar roadracingens rötter och vårdar dess historia uppmärksammas lite för dåligt för denna kulturgärning. Därför fick jag i vintras förtroendet av Rachid att tota ihop en 10 sidor lång artikel om classic racing i nya numret av Highsider som finns på tidningshyllorna landet över från och med denna vecka.

Tas det väl emot bland er läsare (prenumeranter och lösnummerköpare) så är tanken att öppna för en fortsättning med återkommande reportage från classic & supermono-cirkusen i kommande utgåvor.

Själv är jag lite justerad då jag fick en spik i foten i slutet av förra säsongen, vilket som bekant adelsmännen under franska revolutionen skulle ha varit glada för enligt Hasse&Tage, men som icke desto mindre innebär att jag tyvärr missar säsongsinledningen med Seeleyn i år.

Förhoppningen är dock att vara tillbaka till Årsracet på Sviestad och både jag och Rachid tar då där tacksamt emot förslag på möjliga vinklingar och reportageidéer inför framtida artiklar.

Var inte rädda för att komma fram och snacka när vi ses i depåerna i sommar med andra ord.:)

Vänliga hälsningar
/Björn

IMG_5854.jpg
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Härligt med engagemang Björne! Hoppas vi ses på Sviestad för jag hoppas rasta TZ:an då...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top