It is all in the Polisongs! Eller: I'm a believer!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det började i Björn Gunnarssons eminenta IoM-tråd, en tråd jag följt med stort intresse. Den alltid lika trevlige och positive Björn gick i inlägg #500 http://www.sporthoj.com/forum/showt...racerapport!&p=5757447&viewfull=1#post5757447
igång på ämnet SIDEBURNS!!! Här hyllade han i ett välmodulerat inlägg kraften i ett par rediga Sideburns och kunde dessutom verifiera och bevisa sin tes med ett par bilder på racerhjältar från förr och nu med riktiga diskborstar på kinderna! Björn menade att det LÄTT finns en sekund att hämta i feta sideburns. Och en sekund, mina vänner, en sekund!!!! Varje true racer är ju beredd att sälja sin egen mor till vetenskapliga experiment för en sekund lägre varvtider, så att lägga upp sideburns verkade BILLIGT!!!!
Eftersom jag har rätt tallig skäggväxt så tvekade jag dock länge, men Björn, den evigt positive, snackade på och fick mig att härda ut!http://www.sporthoj.com/forum/showt...racerapport!&p=5761132&viewfull=1#post5761132

Mitt gnäll fortsatte och Björn stod på sig http://www.sporthoj.com/forum/showt...racerapport!&p=5764597&viewfull=1#post5764597

och snart var det dags att leverera; första SM-racet på Anderstorp! Upp till bevis!

Någon torsdags-fredagsträning var det ju inte tal om utan rullade in på lördag och svepte ut på banan. Efter de två kvalen var jag 22:a vilket var rätt ok av de 27 till start, men tiden, tiden!!! Jag var 0,3 sekunder från personbästa!!!

Jag gjorde det enda rätta och på lördagkvällen ställde jag Björn mot väggen och undrade var min sekund var!!! "Du lovade juh!!!" Björn sms:ade tillbaka att
- Dina sideburns kommer att hjälpa dig under racet! Du måste bara våga tro på kraften!

JAg svarade:
-Ok, kraften, Kraften, KRAFTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och resultatet känner vi ju alla till vid det här laget: putsning med personbästa med 1,2 sekunder och SAMTLIGA 15 varv i andra heatet under mitt gamla personbästa!!!! Så, Björn hade rätt, It is all in the Polisongs!!!! I'm a believer!!!
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
blir det fler sekunder kapade varefter yvigheten ökar?
Vad händer om man skalar bort dem?
Mycket intressant, väntar med spänning på uppföljning
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Vilket fusk, innan jag fått "sideburns" så hinner jag dö o ruttna. Får försöka hitta en sekund någon annanstans för den kraften får jag aldrig se. Duger det med hästsvans ;)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vilket fusk, innan jag fått "sideburns" så hinner jag dö o ruttna. Får försöka hitta en sekund någon annanstans för den kraften får jag aldrig se. Duger det med hästsvans ;)
Bara om du vaxar fram den så den täcker bakre delen av kinderna. Annars kanske du kan testa löspolisonger. Eller att limma fast pubeshår på kinderna.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Om man kör speedway eller isracing behöver man då bara ha polisong på ena sidan?
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Vår kapten i lumpen kallade dem bög-handtag, tydligen bra att greppa tag i för motsatta mannen vid ett blowjob....
36198d1325687553-smileys-forum-gay-guy-macho-mustache-smiley-emoticon-000803-large.gif


Själv ser jag dem mer som en manlig grej =)
Gött att de gav resultat iaf =)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Sideburns...
Jag är så långsam att det t.o.m syns på stillbilder. Undrar om jag törs prova?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja, tyvärr... Det får bli bättring till Falkenberg! :tummenupp

Faktiskt tänkte jag på det, du är ju lite av en föregångare och polisongsinspiration på den Svenska RR-scenen. Och så ser man dig på Torpet UTAN! Hur fan tänkte du? :confused:
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Faktiskt tänkte jag på det, du är ju lite av en föregångare och polisongsinspiration på den Svenska RR-scenen. Och så ser man dig på Torpet UTAN! Hur fan tänkte du? :confused:

Råkade raka mig några dagar innan, utan att tänka mig för.... Klantigt jag vet...

Jag har hann inte riktigt spara ut så mycket som jag hade önskat. Och tanken var väl lite som att antingen gör man det odentligt, eller så skiter man i det.
Jag tror faktiskt att ett par halvdana polisonger faktiskt kan försämra resultaten och ställa till mer skada än nytta... :tummenupp

Man "fuckar" liksom inte med polisong-krafterna hur som helst....
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hmm, jag som har haft polisonger sen tiden innan jag odlade ut hästsvans, hur långsamt skulle jag inte köra om jag rakade bort dom? :(

Mozzberg, du påminner lite om Ralf Gyllenhammar i Mustasch på den bilden :rock
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Jag kan även intyga effekten av sideburns, jag försökte få till knäskrap i åratal. Med nyodlade rejäla sideburns var det bara BAAM, knät ner i första bästa rondell. image.jpg
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    78.5 KB · Visningar: 196
Last edited:

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Har haft sideburns ett tag och gillar det..ImageUploadedByTapatalk1368022963.876626.jpg
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kul med fler som sett sambandet. Jag säger bara Guy Martin. :fakta

Själv skall jag hem och ifrågasätta föräldrarna och deras veka genpool, har skitkass skäggväxt. Vilket förklarar att jag aldrig kommer bli värst snabb. :död
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top