I am a racer!!! Anderstorp 5 maj 2013

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
I am a racer!:fakta Jag ÄR en rejsare, jag anser precis som vår store svenske racerförare på 50 och 60 talet Jo Bonnier, att racing ”is the finest of all sports” och jag står stolt för att jag kör roadracing! I alla sammanhang! Och hela hösten-vintern så myser jag i mitt racingvarande, jag grunnar på hur man kan förbättra prestation och optimera hojen. Jag andas racing, jag (som en kompis uttryckte det) ÄR racing!
Sen kommer våren och med den årets första race. Anderstorp. Och ALLTID händer samma sak; den mysiga ”Jag är en racerförare”-känslan övergår i en känsla av illamående!:sjuk Och när racehelgen infinner sig, kvalet avklarat och de halvtaskiga kvaltiderna är glömda (FÖR OM 15 MINUTER ÄR DET RACE) ja då övergår illamåendet i skitnödighet av guds nåde! Man tittar Mikael Rolandsson i ögonen och frågar ”Varför utsätter vi oss för detta, varför kan vi inte bara snabbspola 45 minuter framåt så kan vi stå här och gratulera varandra till at vi är hela och rena EFTER racet! Och slippa det läbbiga hojåkandet???!!!!!”:mad:
Men det funkar ju inte så, man får signalen att ”Nu är det grönt!!!!” och värmarna åker av och man rullar ut. Och då infinner sig lugnet (förhoppningsvis iaf, för mig gjorde det det HELA denna helgen), allt faller på plats, man fattar varför Magnus Mossberg har en plats på jorden; någon ska ju köra hoj nummer 22!:)
Så när lampan tänds är jag COOL, jag är dedikerad, jag är INTE bajsnödig, jag kommer av linjen BRA med bara liiite för mycket framhjulslyft, jag drar från min 22:a startposition (av 27 till kval) minst 4 man in i första krök, tar 2 till i inbromsningen efter långrakan och myser, det är najs att köra, det är grymt coolt att i motvinden knappt bromsa in i gamla start och målhögern, utan bara dra i 4:an, 3:an och känna bakhjulet leta fäste. :cool:Det är grymt att bli omkörd av Samuel Wikberger och se det som en möjlighet, som en chans att hitta MER fart, och sedan hitta den OCH SLÅ TILLBAKA!!!! :banana
Att sedan bakdäcket tar tokslut och jag tappar ett par placeringar på slutet spelar ingen roll, för jag satte PB med 1,2 sekunder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1,39,2!!!!!!!! :banana
Är jag snygg eller är jag snygg?????????:banana:fakta:fakta
Och när sedan race 2 utvecklar sig på precis samma sätt, med en fight med Samuel Wikberger (och en finsk tjej på en APSNABB bike) så känns det BARA gôtt, det är för detta jag finns till! 13:e plats i mål, bakdäcket slut igen, men 7 sekunder kortare total racetid och 10 stycken 39:eek:r!!!! Tjoho!!!!:)
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Blev det inte bättre med slitaget efter att dämparguldet var genomgånget?
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Grymt kört Mozz och tack för grym tajt och schysst racing både race 1 och 2. I race 2 hoppar du upp en placering till för jag fick DQ :näsblod. Men det viktiga är och som bör poängteras att jag var före dig över mållinjen i båda racen :smasha
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Men det viktiga är och som bör poängteras att jag var före dig över mållinjen i båda racen :smasha

To finish first, first you must finish!!!
Jag läser SM-tabellen för SST 600 och ser
Magnus Mozz 4 poäng
Samuel Wikberger 0 poäng:hihi:hihi:hihi
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
:mad:The fight is on!!! Vänta bara tills nästa race, då är det slutdaltat med farbror...

Bring it on mate, bring it on! Luffens skojräce är ju över innan de startat, och så lusigt som du startar FINNS INTE EN CHANS ATT DU HINNER IKAPP MIG!!!!
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Grattis mozz!


Förresten kan inte du slänga ett getöga på vädret och sia vad för väder det är på onsdag i Falkenberg?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top