Rossi-intervju i tre delar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Åhh...men är han inte för rar..!!! :brinnerup

Han verkar vara en god och varm person. Väldigt ödmjuk för att vara bäst.

Jag jämför med t.ex Zlatan. Orkade inte ens läsa färdigt hans bok. Så jävla tjatig och sin egen jävla storhet. :mad:


Jag kan faktiskt intyga att han (rossi) är såhär ödmjuk även utanför kameran, vet folk som har träffat och pratat med honom och enligt dem är han otroligt ödmjuk och trevlig och inte en tillstymmelse till några divafasoner till skillnad från många andra stora stjärnor som är äckligt egocentrerade och allmänt otrevliga men det är kanske just därför han är så omåttligt populär bland oss fans!
 
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Han verkar vara en god och varm person. Väldigt ödmjuk för att vara bäst.
Det har inte slagit dig att du har en något ensidig och ganska idealiserad bild av den italienska roadracingföraren Valentino Rossi? Tror inte jag läst något annat än positiva beskrivningar av honom i dina inlägg samt lika negativa om hans konkurrenter. Lite...creepy.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Personkult

Jag jämför med t.ex Zlatan. Orkade inte ens läsa färdigt hans bok. Så jävla tjatig och sin egen jävla storhet. :mad:

Den där idealiseringen av någon/vissa och svartmålningen av någon/andra är till exempel grunden i all rasism. Har personligen svårt för sådan enögdhet som tillåter vissa människor/grupper att ha bara en egenskap. Dikotomisering. Extremism. Fantasim. Tron på ont och gott. Vi och dem. Creepy, som sagt.
 
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
...fortsätt ni hatare att hata men jag kan inte förstå varför vissa av er hatar rossi så mkt...
Vilka är det som ”hatar rossi så mkt”?

:confused:

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Rossi. Tycker hans humor är infantil och just humor har alltid varit hans mest framträdande karraktärsdrag. Men han är en fantastisk förare och jämte många andra förare håller jag mer på Rossi. Men hatar? Nej, verkligen inte. Hat är ett möjligen ett ganska missbrukat ord både här och på andra håll. Den som hatar hyser mycket intensiva negativa känslor mot någon/något. Det tror jag knappast att någon gör om Rossi varken här eller annorstädes.
 

Bifogat

  • hate_crime_large.jpg
    hate_crime_large.jpg
    13 KB · Visningar: 50
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Det har inte slagit dig att du har en något ensidig och ganska idealiserad bild av den italienska roadracingföraren Valentino Rossi? Tror inte jag läst något annat än positiva beskrivningar av honom i dina inlägg samt lika negativa om hans konkurrenter.

Lite...creepy.

Äh...sluta larva dig. Creepy!!?? Jag med många andra alltså. :rolleyes:

Visst har jag berömt han konkurenter. Lorenzo är ju uppenbart "bättre".

Men det finns bara en Valentino. Har inte upptäckt något dåligt med honom än. Du får gärna upplysa mig om något!!

Tills dess. Kommer jag att ha kvar min bild. :fakta :tomten

//MadforRossi
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vilka är det som ”hatar rossi så mkt”?

:confused:

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Rossi. Tycker hans humor är infantil. Men han är en fantastisk förare och jämte många andra förare håller jag mer på Rossi. Men hatar? Nej, verkligen inte. Hat är ett möjligen ett ganska missbrukat ord både här och på andra håll. Den som hatar hyser mycket intensiva negativa känslor mot någon/något. Det tror jag knappast att någon gör om Rossi varken här eller annorstädes.

Missförstod texten lite och editerade den! My mistake:rodnar
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
"Personkult är dyrkan av en levande eller död person, som oftast är en andlig eller politisk ledare. Vanligen får personen, även i politiska sammanhang, närmast gudomliga drag. Kulten underbyggs ofta av sägner med inslag av övernaturliga eller heroiska händelser i anknytning till personen"

Den där idealiseringen av någon/vissa och svartmålningen av någon/andra är till exempel grunden i all rasism. Har personligen svårt för sådan enögdhet som tillåter vissa människor/grupper att ha bara en egenskap. Dikotomisering. Extremism. Fantasim. Tron på ont och gott. Vi och dem. Creepy, som sagt.

Hmm...vi pratar om en fantastiskt duktig racingförare och stor idrottsman. Som jag beundrar otroligt mycket.

Men visst. Övernaturligt ser det ju ut ibland när han far fram på banan. :näsblod Kanske får han hjälp från ovan. :va

Rasism!!??? Fanatism...!!?? Näää...!! Nu är det du som är creepy.

Jag gillar honom. PuNGt!!!
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Den där idealiseringen av någon/vissa och svartmålningen av någon/andra är till exempel grunden i all rasism. Har personligen svårt för sådan enögdhet som tillåter vissa människor/grupper att ha bara en egenskap. Dikotomisering. Extremism. Fantasim. Tron på ont och gott. Vi och dem. Creepy, som sagt.

Jag har personligen svårt för folk som sitter på höga hästar och utövar sin hobbypsykologi på andra.

/Pär
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Jag gillar honom. PuNGt!!!
Att gråta när det inte går bra för Rossi låter inte som att ”gilla honom” utan som...något annat.

Men det finns bara en Valentino. Har inte upptäckt något dåligt med honom än. Du får gärna upplysa mig om något!!

Tills dess. Kommer jag att ha kvar min bild. :fakta :tomten

//MadforRossi
Han är människa, ingen fantasifigur. Alltså gör Rossi lika mycket ”dåligt” som du och jag. Elaka och dumma saker för egen kort- och långsiktig vinnings skull. Som alla människor. Somliga kompenserar sina ”dumma” handlingar med ”goda” handlingar för att bättra på sin självbild och/eller för att man inser att man har sårat någon. Så även Rossi. Förstås. Att ta den mediala bilden av en kändis för sanning är ungefär som att tro att det var sant att Jesus gick på vatten och återuppväckte de döda.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Så alla gör lika mycket "dåliga" saker?
Är du helt jävla dum i huvudet?
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Han är människa, ingen fantasifigur. Alltså gör Rossi lika mycket ”dåligt” som du och jag. Elaka och dumma saker för egen kort- och långsiktig vinnings skull. Som alla människor. Somliga kompenserar sina ”dumma” handlingar med ”goda” handlingar för att bättra på sin självbild och/eller för att man inser att man har sårat någon. Så även Rossi. Förstås. Att ta den mediala bilden av en kändis för sanning är ungefär som att tro att det var sant att Jesus gick på vatten och återuppväckte de döda.

Kära nån!! Tror du!? Att jag tror. Att han går runt som någon jävla Moder Teresa när han inte kör hoj.

"Näää...mäh....ÄR han inte Gud..!!!?? Jag som var helt säker på det." :3freak

:rolleyes:
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Det har inte slagit dig att du har en något ensidig och ganska idealiserad bild av den italienska roadracingföraren Valentino Rossi? Tror inte jag läst något annat än positiva beskrivningar av honom i dina inlägg samt lika negativa om hans konkurrenter. Lite...creepy.
Är det ingen som har slagit dig någon gång?
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
att beundra någon så man blir knäsvag som kör hoj på detta viset eller/och har mer att komma med måste jag säga att jag begriper iaf fan så mycket bättre än alla dårar som blir som tokiga fradgatuggande igelkottar på ectasy vid att kolla på en fotbollsmatch .... :gråta
finns det nåt mer töntigt btw :zpy
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
dessa djävla "firman boys" eller "black army" eller vad fan de kallar sig dessa djävla sekter :gnissla

något OT där ... skål !
 
Last edited:

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Det har inte slagit dig att du har en något [...] idealiserad bild [...]
Någon skriver att Rossi verkar vara en god och varm person, och på tre poster lyckas du inte bara helt oprovocerat hoppa på samma skribent, utan också få in ordet "rasism", en bild på nynazister samt ett påhopp på troende kristna. Du citerar wikipedia, det gör jag med: definition på idealisering:
"Inom psykologin ses idealisering som en försvarsmekanism och räknas som lätt verklighetsförvrängd nivå på DSM:s skala för copingstrategier, dvs nivå 4 av 7, där 7 är psykotisk nivå."
Vem av er två verkar det här passa in på? Jag bara frågar, jag bara frågar, ho-hum...:7peta
Hör inte hemma på racingforumet

Tillbaks till topic! Tackar för videorna! Nu måste jag fan till youtube och leta RossiRace!:tummenupp

Edit: ser ni vad det är för nummer på min post? Ser ni? Vilket n u m m e r ? ? ? På min första post på racingforumet. Och märket på min hoj. Vilket jävla tecken asså...:yoparty
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
I Texas-tråden klagar du över andras stavning:

Radare skrev:
Inte omöjligt! Men kolla stavningen.

Och så kan du inte konstruera en korrekt mening själv:

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Rossi. Tycker hans humor är infantil och just humor har alltid varit hans mest framträdande karraktärsdrag. Men han är en fantastisk förare och jämte många andra förare håller jag mer på Rossi. Men hatar? Nej, verkligen inte. Hat är ett möjligen ett ganska missbrukat ord både här och på andra håll. Den som hatar hyser mycket intensiva negativa känslor mot någon/något. Det tror jag knappast att någon gör om Rossi varken här eller annorstädes.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Kära nån!! Tror du!? Att jag tror. Att han går runt som någon jävla Moder Teresa när han inte kör hoj.
Du skriver att Rossi verkar vara en god människa. Men du menar kanske egentligen ”helt okej kille” eller ”vanlig kille”?

Jag tänker på det som står i Lukasevangeliet (en del av en tjock bok som jag bara har läst enstaka sidor i) och som låter såhär på engelska:

”to whom much is given much is expected”

Innan man hyllar Rossi som en god människa och ett föredöme kanske man ska fråga sig vad den här 34-åriga stenrika mannen egentligen har gjort. Jag menar, man har inga jättehöga krav på vad som känntetecknar ”goda människor” om det räcker med att inte plåga ihjäl igelkottar på fritiden.

Hur många timmar i veckan lägger Rossi på arbete som inte syftar till att berika sig själv? Jag minns en känd italiensk MotoGP-förare som bosatte sig i London för att betala så lite skatt som möjligt. Hedervärt?
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Skärpning..

Rossi är Gud och vi gillar han, för den han är. Jag tror han är en jäkla hyvens kille och
får även känslan att damerna i byn gillar "grabben", tänker på dokumentärfilmerna. (Den mediala biten...)

Nu :krama vi alla och njuter av intervjun :)

:fyllisar:glömdet
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top