Lelles MC's hemsida/webshop

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag vet fan inte men jag tror jag nästan får en stroke nu när jag försöker navigera mig i webshoppen hos Lelles MC. Vad är det för utvecklingsstörd designer som varit i farten, jag hittar ingenting av det jag söker.....
Rörigt, ostrukturerat och ologiskt, man blir bara förbannad till slut.

Nä... gör om gör rätt!
Nu skiter jag i er (Lelles)..........
 

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Ort
Southern
Hoj
rad4
Haha!

Ja den kommer upp på listan "how to not create the ultimate flow for your online customer, and increase your conversionrate"
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fortfarande separata webshopar för delar och kläder?
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Till skillnad mot andra har han ändå en webshop, sedan bra priser samt bra lager!
Mer rätt än många mc-butiker i Sverige!

And Mohammed där är riktig bra att ha o göra med!

Inget fel att klaga, jag spyr gärna ut en hel del när jag känner för det men viktigt att ge ros också till det som är bra!
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Vill du ha en stroke, eller i alla fall ett gott skratt, så kan jag rekommendera denna sidan istället. www.lelles.se :D
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Till skillnad mot andra har han ändå en webshop, sedan bra priser samt bra lager!
Mer rätt än många mc-butiker i Sverige!

Vet inte om de har uppdaterat sidan, sist jag handlade var 2012, men lagerstatus fanns iaf inte då.
Mindre kul att handla i en webshop (delar) få ett bekräftelsemail utan leveransdatum och vara tvungen efter några veckor ringa en telefonkö för att få leveranstid.

Med det sagt så handlar jag där ändå, om inte bättre alternativ finns.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Skönt att få ett kvitto på att det inte är jag som är dum i huvudet. Lelles webbshop suger.
Tack bröder!..
:Bugar
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Svårt o svårt...
Det är väl bara att klicka dig fram till 'fyndhörna', konstatera att även förrförra årets modeller är 50-60% dyrare än valfri utländsk sidas nyinkomna grejer, stänga ner skiten och gå vidare här i livet.

Och sedan kanske beställa från någon leverantör som bryr sig om sina kunder..
Och ser till att de hittar vad de söker..
Och till rätt pris...
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Att man inte satsar en liten slant och få en ordentlig sida. Det är inte svindyrt att anlita någon. Köper man en färdig beprövad design dessutom så har man "halva inne". En websida är ju trots allt en stående reklampelare. Kundgruppen de främst riktar sig mot är ju "datormogna" och har man då en jobbig sida som inte tilltalar så är det lätt man söker vidare.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
F.ö ska tilläggas att jag köpte (och betalade tyvärr) ett RAM-fäste till telefonen för hojen på MC-mässan. Stålarna och grejorna skulle expedieras via Lelles som jag också fick kvitto från. Telefonhållaren bestod av tre delar varav två av dem dök upp först förra veckan, typ 3 månader efter köpet. När den tredje detaljen ska tänkas komma är det ingen som vet men med två av tre detaljer är den lika användbar som en tom toapappersrulle är på skithuset.

Så jag vet'e fan om man törs beställa från Lelles igen, nu kanske det löser sig själv eftersom deras webshopp suger björnpung... synd.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Tycker att lelles KTM shop i alla fall tidigare varit super, sen kommer prylarna snabbt hem med så jag ger tummen upp. Var iofs ett år sedan jag beställde något men i alla fall.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Tycker att Lelles priser är ungefär som flygplats/flygplans-priser.
Jag menar, köp en ostmacka på en flygplats och räkna med att betala 40-80 kronor.
Lelles är ungefär likadant när man navigerar genom deras sortiment. Alldeles för höga luftslotts-priser.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tycker att Lelles priser är ungefär som flygplats/flygplans-priser.
Jag menar, köp en ostmacka på en flygplats och räkna med att betala 40-80 kronor.
Lelles är ungefär likadant när man navigerar genom deras sortiment. Alldeles för höga luftslotts-priser.
Tja, det beror ju inte bara på Lelles att deras priser är höga. Precis som 99% av de övriga mc-handlarna i Sverige så brukar de hålla de priser som är rekommenderade cirkapriser av den svenska importören. Alltså t.ex. Duells eller Garage24.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Tja, visst är det irriterade att det ska vara så bökigt att komma till rätt web-butik hos Lelles. Men sedan går det ju ganska bra att bläddra. :) Fast jag vet inte om någon av de här är så mycket bättre:
http://www.motocard.com/en/street.aspx
http://www.topgearsuperstore.com/
Den spanska tycker jag definitivt är lite bökig att hitta rätt i, men det fungerar bra att handla där. :tummenupp Extra nöje var ju att följa leveransen genom hela Europa med alla omlastningar. :) Bra priser...
Den engelska sidan gör mig också lätt frustrerad innan jag hittar vad jag söker...

De företag rent allmänt som har bäst web-butiker har ofta varit postorder-företag innan näthandeln började... :rolleyes:
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Man kan säga att deras webshop går hand i hand med den fysiska butiken. Organiserat kaos.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top