Bankörning på Anderstorp Raceway med ARC

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Ja man bör ju ta hänsyn till gruppernas storlek med, då även kvaliten på körningen även sätts av gruppens storlek och inte enbart på hastighetskillnad (viktigt det med dock). Oavsätt upplägg så försök att undvika att ändra under dagen, då det brukar bli väldigt rörigt. Kör en dag utvärdera och förbättra, testa igen.. och så arbeta fram bästa sättet.. på söndagen har ni nog hittat ett bra upplägg förhoppningsvis:tummenupp


Jag tycker man ändra om det behövs, tex om det regnar och det inte kommer så många så kan man slå ihop grupper eller ha öppendepå :) oavsett vad så tror jag att det kommer bli en grym helg :)


Men Carry, du skrev tidigare att det var 60+ som hade föranmält sig så det borde finnas drygt 50 platser kvar till Drop in?

Förresten i gatgruppen så är det enbart gathojen som är påställda? Måste man ha najjad och tävlingsgodkänd hoj för att köra i licensgruppen?
 
Last edited:

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Jag tycker man ändra om det behövs, tex om det regnar och det inte kommer så många så kan man slå ihop grupper eller ha öppendepå :) oavsett vad så tror jag att det kommer bli en grym helg :)


Men Carry, du skrev tidigare att det var 60+ som hade föranmält sig så det borde finnas drygt 50 platser kvar till Drop in?

Förresten i gatgruppen så är det enbart gathojen som är påställda? Måste man ha najjad och tävlingsgodkänd hoj för att köra i licensgruppen?

Vilken dag ska du köra Achtung? Jag funderar nästan på att åka ner bara för att kika på din magiska R1-98a och för att se dig köra lusen av alla 1000rr och s1000rr :)
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Vilken dag ska du köra Achtung? Jag funderar nästan på att åka ner bara för att kika på din magiska R1-98a och för att se dig köra lusen av alla 1000rr och s1000rr :)

Tyvärr så kan inte jag hantera rettan på banan, dessutom så är den i så fint skick att jag inte vill riskera nåt :) Men har som tur e en slö gammal gixxer k7a som duger bra på banan :yoparty

Men min tanke är att jag ska köra alla dagarna så det är bara att komma ner mojja! :banana
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Tyvärr så kan inte jag hantera rettan på banan, dessutom så är den i så fint skick att jag inte vill riskera nåt :) Men har som tur e en slö gammal gixxer k7a som duger bra på banan :yoparty

Men min tanke är att jag ska köra alla dagarna så det är bara att komma ner! :banana



Synd att r1an inte fick följa med det är ju den man vill se :tungan
 

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Koja
Hoj
Skepp
Jag tycker man ändra om det behövs, tex om det regnar och det inte kommer så många så kan man slå ihop grupper eller ha öppendepå :) oavsett vad så tror jag att det kommer bli en grym helg :)


Absolut, vid regn så tappar man oftast minst 75% av deltagarna och då är det välkommet med öppen depå alt. Färre grupper. Kan tänka mig att detta är en värmning till SM så då finns det nog en hel del förare med regnsulorna i högsta hugg..
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Haha utav ren nyfikenhet, hur kommer det sig att du bytte nick? Var det för att mojja83 var känd för att krascha på varje bankörning? Tycker det är festligt att du ger andra råd hur man kör hoj :)

Undrar jag om inte det var dig jag snackade med efter att du hade haft blicken lite väl långt in bland leca-kulorna på torpet en kväll. :krama
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Jätteroligt att en klubb arrangerar lite träningar...lite dyrt .
Ang Smokey 200 som jag tycker att fiver har plöjt ner för att marknadsföra med stora annonser på mässor och i tidningar..plenty
Av pengar.
Hoppas fiver får kred av ARC för detta....Det som har hänt förut när ngn har stuligt ett koncept är när folk kpmmer dit å inte får den kvaliten på bankörningar som det förväntas har det gått jävligt snabbt utför..
Om ni döper om långloppet till ngt annat namn så kommer nog fler att köra....många med mig skulle ha mer respekt för ARC då.
Jag kommer med ett lag som kommer åka fort å dessutom ngt x-tra..lag.

ARC har nog tappat en guldklimpp (skalman)som har hjälpt till i många år....jag tror att Skalman har sponsrat mest av dom alla.
Att kapa benen på en eldsjäl är väl som att kapa handen som föder en....
 
Last edited:

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Någon som hyr stuga eller någon som har rum över så pma mig :) Är intresserad av övernattning mellan lörd-söndag.
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Respekt ARC enl arikel i Highsider....Vi kom mer med ett toppat lag
Bara avdankade PRO superbike åkare....regnar det så bjuder vi på skumpa i boxen.;)
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Tack arc för en riktigt lyckat arrangemang! Hade verkligen en toppen helg på anderstorp. Har ni några planer på att arrangera fler bandagar?
 

Siigurd

Medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Borås
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Är det inga fler heldagar.
Det är dåligt med kvällskörningar också, varannan vecka hade Fiver ju.
 

-Salomonsson-

Lycklig Fireblade ägare
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Bodafors
Hoj
Fireblade 954-03 Katana-82 CRF450 mm
Tack till alla inblandade som gjorde möjligt att vi kunde köra lite i kväll, Det gjorde ni bra. :)
 

Lennis

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Suzuki GSXR-750 K1 & FZR 1000 89
kanonkväll igår! lite synd att det var så dåligt med folk bara.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Jupp, vädret var helt kalas och arrangemanget sköttes bra, Kul med lite folk så man får mycket egen tid på banan men är ju såklart lite tråkigare för arrangörens kassa, tror en stor del är att folk helt enkelt inte vet om det. Står ju inget om kvällskörningar varken i bandagskalendern här på sporthoj eller den på highsider.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Kan ju säkert vara så att det var träning torsdag till Fredag och SM i helgen!
Blir nog fler nästa gång!
Sedan kanske det är för petigt med ljudet, hade 2 db för högt och fick avsluta min träning i förtid..... nej det tror jag inte men så fick jag det sagt också :tungan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top