Bankörning på Anderstorp Raceway med ARC

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Vad är anledningen till att ha verksamhetsfri lunchperiod om 1h? Varför inte låta de som vill köra och de som vill äta, gärna interleavat?
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Vafan bara 4*25 min körtid på en hel dag hur tänkte ni då:va, Är det inte bättre att ni lägger alla licensierade förare i en grupp som det har varit innan =MYCKET MER KÖRTID FÖR PENGARNA.
Om man tycker att man är för långsam för racegruppen kör då i gatgruppen:tummenupp


Tre grupper tycker inte jag är helt fel, men fyra känns för mycket. När jag körde upp för licens så körde vi i licensgruppen och det var lite läskigt med temposkillnaden som blev. Men kanske slå ihop den blåagruppen med de som har uppkörning?
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Vafan bara 4*25 min körtid på en hel dag hur tänkte ni då:va, Är det inte bättre att ni lägger alla licensierade förare i en grupp som det har varit innan =MYCKET MER KÖRTID FÖR PENGARNA.
Om man tycker att man är för långsam för racegruppen kör då i gatgruppen:tummenupp


Tre grupper tycker inte jag är helt fel, men fyra känns för mycket. När jag körde upp för licens så körde vi i licensgruppen och det var lite läskigt med temposkillnaden som blev. Men kanske slå ihop den gulagruppen med de som har uppkörning? Så kan de som kör riktigt fort leka av sig i den blåa :)
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Vafan bara 4*25 min körtid på en hel dag hur tänkte ni då:va, Är det inte bättre att ni lägger alla licensierade förare i en grupp som det har varit innan =MYCKET MER KÖRTID FÖR PENGARNA.
Om man tycker att man är för långsam för racegruppen kör då i gatgruppen:tummenupp

Det missade jag, nu börjar det kännas som smärtgränsen snart är nådd.

Jag förstår inte varför det är samma pris både lördag och söndag?
 
Last edited:

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Vad är anledningen till att ha verksamhetsfri lunchperiod om 1h? Varför inte låta de som vill köra och de som vill äta, gärna interleavat?

Det jag alltså menar är att göra som Fiver alltid har gjort innan - kör hela tiden utan paus för lunch. De som står och väntar på sina pass äter medans de andra kör. Jag misstänker att fler håller med mig i den här frågan.
 

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Holm
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Det jag alltså menar är att göra som Fiver alltid har gjort innan - kör hela tiden utan paus för lunch. De som står och väntar på sina pass äter medans de andra kör. Jag misstänker att fler håller med mig i den här frågan.

Detta är ju helt klart det bästa alternativet så det flyter på hela dagen. Bara låt det rulla! Så mycket körning som möjligt är ju målet!
 

Xroadr

#87 Superbike
Gick med
23 May 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki KLX450R-09, ZX10R-11 race
Vafan bara 4*25 min körtid på en hel dag hur tänkte ni då:va, Är det inte bättre att ni lägger alla licensierade förare i en grupp som det har varit innan =MYCKET MER KÖRTID FÖR PENGARNA.
Om man tycker att man är för långsam för racegruppen kör då i gatgruppen:tummenupp

Inte lätt för arrangrören det här ;-) 3 grupper är bättre ur säkerhetssynpunkt än överbefolkade grupper med stora skillnader i varvtid. Men visst hade det funkat att blanda race/gata och gå efter varvtid istället.
Ex. Grupp 1: under 1,45, Grupp 2: 1,45-1,55 Grupp 3: över 1,55 och de som inte "vet" vilken varvtid de har...
 

Carry ARC

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2010
Ort
Gislaved
Hoj
Nada 01
Hur gör vi med funktionärerna som står på postering medan ni kör? Vet inte om Fiver hade några funktionärer ute på posteringarna men det blir det nu. Anledning till 2 licensgrupper=mer än 60 anmälda som ska köra licensgrupp. Jag vet inte hur Fiver gjorde men vi får bara köra med max 60 på banan samtidigt.Så jag antar att ni inte vill stå i depåutfarten och vänta på att någon kör in. Fiver bokade av sina dagar på Anderstorp, vi tog över för att erbjuda körning på Anderstorp efter förfrågan från banägaren, såvitt jag förstår så kom de inte överrens men inget vi i ARC kan göra något åt.

Carry
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Kör som Xroadr skriver med 3 grupper indelat efter varvtider på söndagen och lördagen får vara som den är pågrund av licensuppkörningen,Sen kan dom som vill köra på lunchen (köra på egen risk pågrund av avsaknad av flaggposteringar Har ju funkat förr )
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Hur blir det på kvällskörningarna 2 eller 3 grupper?
 

Carry ARC

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2010
Ort
Gislaved
Hoj
Nada 01
Ska vi ha något skydd så behöver vi ha funktionärer på plats, det gäller att uppfylla vissa krav för att försäkringen ska gälla, så det blir ingen körning på lunchen. Och igen, jag vet inte hur Fiver löste detta.

Carry
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
I tidsschemat för lör/sön, vilken färg motsvarar vilken grupp?
 

Carry ARC

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2010
Ort
Gislaved
Hoj
Nada 01
Samma som på fredagen: gat -rosa, licens-gul, licens-blå. Licensgrupperna delas upp vid inskrivningen.
Carry
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Ska vi ha något skydd så behöver vi ha funktionärer på plats, det gäller att uppfylla vissa krav för att försäkringen ska gälla, så det blir ingen körning på lunchen. Och igen, jag vet inte hur Fiver löste detta.

Carry
Varför så intresserad av hur Fiver löste sina problem? Kör ert eget upplägg, det blir väl bäst så?
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Varför så intresserad av hur Fiver löste sina problem? Kör ert eget upplägg, det blir väl bäst så?

Rent a room vetja varför hålla på och visa buken offentligt?
Eller så spottar någon av parterna ur sig vart skon klämmer och varför ni är oense om ni vill tjafsa offentligt.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Rent a room vetja varför hålla på och visa buken offentligt?
Eller så spottar någon av parterna ur sig vart skon klämmer och varför ni är oense om ni vill tjafsa offentligt.

Haha utav ren nyfikenhet, hur kommer det sig att du bytte nick? Var det för att mojja83 var känd för att krascha på varje bankörning? Tycker det är festligt att du ger andra råd hur man kör hoj :)
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Haha utav ren nyfikenhet, hur kommer det sig att du bytte nick? Var det för att mojja83 var känd för att krascha på varje bankörning? Tycker det är festligt att du ger andra råd hur man kör hoj :)

:confused::confused::confused: Råd om hur någon annan ska köra eller framföra sin hoj har jag inte heller gett!!
 

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Koja
Hoj
Skepp
Hur gör vi med funktionärerna som står på postering medan ni kör? Vet inte om Fiver hade några funktionärer ute på posteringarna men det blir det nu. Anledning till 2 licensgrupper=mer än 60 anmälda som ska köra licensgrupp. Jag vet inte hur Fiver gjorde men vi får bara köra med max 60 på banan samtidigt.Så jag antar att ni inte vill stå i depåutfarten och vänta på att någon kör in. Fiver bokade av sina dagar på Anderstorp, vi tog över för att erbjuda körning på Anderstorp efter förfrågan från banägaren, såvitt jag förstår så kom de inte överrens men inget vi i ARC kan göra något åt.

Carry

Ja man bör ju ta hänsyn till gruppernas storlek med, då även kvaliten på körningen även sätts av gruppens storlek och inte enbart på hastighetskillnad (viktigt det med dock). Oavsätt upplägg så försök att undvika att ändra under dagen, då det brukar bli väldigt rörigt. Kör en dag utvärdera och förbättra, testa igen.. och så arbeta fram bästa sättet.. på söndagen har ni nog hittat ett bra upplägg förhoppningsvis:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top