Rookie-racing på Assen!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej på er.
Magnus Mossberg här. Jag skulle vilja slå ett slag för att köra utomlands och då speciellt på Assen. Fantastiskt kul är det att ge sig ut och mycket ger det; man känner sig klart mer som en räserhjälte efter att ha kört på Assen och kan lägga repliker som:

- Högerknicken ut på rakan på Falken är ju läskig, fan vad det går, bra påslag på femman!
- Nja, jag vet inte det, senast jag körde på Assen gick jag in i Ruskenhoek på sexan. Med Anderstorpsdrevning. Så jag tycker väl inte att...

Tidigare har det som Rookie varit lite svårt, det har bara varit Holländska mästerskapen som rejsat på Assen (som jag vet iaf). Men nu senast fick jag reda på en organisation som heter CRT som finns här http://crtholland.nl
De ordnar trackdays och racedagar som heter OW Cup. Det coola med dessa race är att folk kör inte så jevla fort som de gör på deras nationella serie ONK utan man kan vara med och rejsa på en cool bana i Rokie-tempo för en rimlig peng.
Om man kikar på förstasidan på deras hemsida och jobbar lite på sin holländska, så kan man se att Vrijdag 31 mei – CRT-dag samt lite längre ner att Zaterdag 1 juni – OW Cuprace – TT Circuit Assen. Detta betyder: Bandag på fredag och race på lördag, och detta kostar 225 € för fredag och 235€ för racet på lördag. Den 3-4 maj är det samma upplägg och så även 5-6 april.
Hennie Lentink som svarar på alla mail på CRT välkomnar alla svennar att komma på besök. Jag körde en bandag där i fjol och det var kalas. Egentligen skulle racet kosta 285€ men jag tjatade lite och svennar som kommer och kör ett race får det med 50€ rabatt. Kul!
Så, detta rekommenderas. Om inte annat för att kunna säga
- När jag var nere på Assen och körde så...
:)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dom har haft en serie som heter ONC som kört "rookie"/amatör-race i många år. Dessa har bara körts som endagars-race.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Dom har haft en serie som heter ONC som kört "rookie"/amatör-race i många år. Dessa har bara körts som endagars-race.

Coolt!
Vi är några som troligen sticker ner den 31 maj-1 juni. Kul om det blir fler som hänger med!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Finns det plats för en gatputte i något ekipage?
(Har inte frågat om lov än...)
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Man kan ju också köra med Bikepromotion och BoTT... Brno om en vecka :D
Assen i fjol. Och ja, den banan är FET!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Man kan ju också köra med Bikepromotion och BoTT... Brno om en vecka :D
Assen i fjol. Och ja, den banan är FET!

ABSOLUT!! Min poäng är att det finns möjligheter för Rookies att komma ut och köra på FETA banor, och det är något som inte fanns när jag var Rookie. Då var det bara ELITåkare som gjorde sig besvär.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top