Pontus Duerlund #94

Pontus.duerlund

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Skönt, killen är typ 12 år ock redan glömsk som en 53 åring! Skärp dig Pontus, annars röker jag dig i sommar!:fakta
 

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Sköllersta
Hoj
RD
Hej Pontus

Nu har jag sparat din sida och kommer följa dig under året.
Den ser bra ut tycker jag,det viktiga är att du uppdaterar med racerapporter o dyl
hela tiden.

Lycka till i år och hälsa mamma o pappa

Peter 11 Örebro
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
kanonfin hemsida! Jag har några roliga kort från mopperejs tiden ifall du vill ha. Troligen står du mest på prispallen, men lite andra bilder finns det väl....
Lycka till med säsongen!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Den här ynglingen kan köra hoj, JAG har lärt honom allt jag kan!

SAM_0155.jpg


Lite kul är det med den här ynglingen. Han är en av flera som kommer upp från 250 junior och ganska så omgående röker oss gamlos som hållt på och stretat i MÅNGA år. Sååååååååååå orättvist! Där jag kapar tiondelar kapar Duerlund-djäveln :hej sekunder och är före. Direckt!:Bugar

Nåväl, när denne yngling var ännu yngre än han är idag (vad är du Pontus, 18?) så infann sig då den säsong Pontus fyllde 15 och började köra Superstock 600. Där var han, på Gelleråsen, såg ut som 12 år fyllda (inte ens finnig!!!) och kvalade in någonstans i övre halvan av det högkvalitativa fältet, LÅNGT före mig. Den djäveln!:Bugar
Och plötsligt står han då där framför mig, på sin MTB-bike, tittar mig rakt i ögonen och säger:
- Du körde bra idag Mossberg!!!
Faan, han inte bara kan köra hoj, han har fått en fin uppfostran också!

Pontus, all lycka till dig! Hoppas jag inte blir varvad för många gånger i år!
 

Pontus.duerlund

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6
Hej Pontus

Nu har jag sparat din sida och kommer följa dig under året.
Den ser bra ut tycker jag,det viktiga är att du uppdaterar med racerapporter o dyl
hela tiden.

Lycka till i år och hälsa mamma o pappa

Peter 11 Örebro

tja Peter! tack så mycket mycket roligt att du följer mig! pratat mycket med frippe nu i veckorna och han åker ner till tyskland nu i veckan för att hämta en ny buss åt oss riktigt go den där killen! hjälpsam som bara den!
 

Pontus.duerlund

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6
Släkt med Sara Duerlund från varberg?=D

Ja det är absolut inte omöjligt vet att vi har lite släkt nere i varberg!

kanonfin hemsida! Jag har några roliga kort från mopperejs tiden ifall du vill ha. Troligen står du mest på prispallen, men lite andra bilder finns det väl....
Lycka till med säsongen!

Tack så mycket! ja gamla bilder är ja alltid mycket intresserad utav! skulle du vilja skicka dom till min mail ?eller kanske lägga dom här i tråden hade ju vart kalas bra!:)
 

Pontus.duerlund

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6
Den här ynglingen kan köra hoj, JAG har lärt honom allt jag kan!

SAM_0155.jpg


Lite kul är det med den här ynglingen. Han är en av flera som kommer upp från 250 junior och ganska så omgående röker oss gamlos som hållt på och stretat i MÅNGA år. Sååååååååååå orättvist! Där jag kapar tiondelar kapar Duerlund-djäveln :hej sekunder och är före. Direckt!:Bugar

Nåväl, när denne yngling var ännu yngre än han är idag (vad är du Pontus, 18?) så infann sig då den säsong Pontus fyllde 15 och började köra Superstock 600. Där var han, på Gelleråsen, såg ut som 12 år fyllda (inte ens finnig!!!) och kvalade in någonstans i övre halvan av det högkvalitativa fältet, LÅNGT före mig. Den djäveln!:Bugar
Och plötsligt står han då där framför mig, på sin MTB-bike, tittar mig rakt i ögonen och säger:
- Du körde bra idag Mossberg!!!
Faan, han inte bara kan köra hoj, han har fått en fin uppfostran också!

Pontus, all lycka till dig! Hoppas jag inte blir varvad för många gånger i år!

Haha Mossberg vilken lirare den där gubben är! alltid lika roligt att träffa dig ute på banan som i depån skall du veta! aldrig sura miner eller något dåligt humör från din sida! har faktiskt en mycket bra minne med dig skall du veta och de var ifrån rookie karlskoga när vi fightades på slutet i regnet! vilket var riktigt lärorikt för mig när ja fick häng på dig och fick upp farten riktigt bra i regnet. fort och kontrollerat gick det, tyvärr fick jag nöja mig med att bli slagen utav dig och försöka ge dig en bättre fight nästa wet race! :banana
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Haha Mossberg vilken lirare den där gubben är! alltid lika roligt att träffa dig ute på banan som i depån skall du veta! aldrig sura miner eller något dåligt humör från din sida! har faktiskt en mycket bra minne med dig skall du veta och de var ifrån rookie karlskoga när vi fightades på slutet i regnet! vilket var riktigt lärorikt för mig när ja fick häng på dig och fick upp farten riktigt bra i regnet. fort och kontrollerat gick det, tyvärr fick jag nöja mig med att bli slagen utav dig och försöka ge dig en bättre fight nästa wet race! :banana

TAck, du är go! Att ha varit för dig i en fair and square-fight känns FINT! Och jag ser fram mot ett Wet-race, då jag i alla fall har en teoretisk chans mot dig!:tummenupp
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Du hade en skön stil, var kul att snacka med på mc-mässan, är snabb som själve fan.....och har en ruggit fräsch Moto2-hoj :tummenupp

...................Men, det finns lite att slipa på när det gäller uppdateringar här på sporthoj och på http://pontus-duerlund.blogspot.se/
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top