Video GSXR-R motor + Crosskart-chassie = Finsk vinter-rally

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
finns gott om ritningar på div cross cart forum..googla så finner du en del svenska byggritningar

Fast den här skiljer sig ju ganska avsevärt från hur en svensk crosscart är uppbyggd.

Det viktigaste är nog att söka upp finska eller svenska reglementet och bygga så att den klarar nåt reglemente för annars kommer den nog vara väldigt svårsåld den dagen man tröttnar.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Fast den här skiljer sig ju ganska avsevärt från hur en svensk crosscart är uppbyggd.

Det viktigaste är nog att söka upp finska eller svenska reglementet och bygga så att den klarar nåt reglemente för annars kommer den nog vara väldigt svårsåld den dagen man tröttnar.

nu menade jag att det var någon som postat byggritningarna för just den carten i filmen på ett svenskt cross cart forum :)
men jag ser att jag inte var klar nog att så var fallet.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Hur länge har den här serien körts med just de här bilarna?

Kommer ihåg att jag såg en sån här på tvprogrammet "Menngen med livet" på Tv4 plus från 2007. En snubbe som hade en sån här och sa att det snart skulle startas en serie där man kunde köra bilarna. Han hade även en grålle med V8 som han kunde göra wheelies med :D
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
nu menade jag att det var någon som postat byggritningarna för just den carten i filmen på ett svenskt cross cart forum :)
men jag ser att jag inte var klar nog att så var fallet.

Du har möjligtvis inte den länken?
Skulle gärna ha de ritningarna sparade till den dag jag inte har något annat att göra....=)
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Du har möjligtvis inte den länken?
Skulle gärna ha de ritningarna sparade till den dag jag inte har något annat att göra....=)

inte länken för foruminlägget om carten är borta men jag lyckades ladda hem vad jag tror är hela byggritningen som .PDF men den ligger hemma och jag är i England på jobb denna veckan...men PM en mail adress så mailar jag över den när jag kommer hem..
 

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
Hej! Jag har just köpt en speedcar xtrem -08 med en 600 k8 motor. Får hem den i slutet av månaden så nu är abstinensen rätt stor..! :)

Håller tummarna för att sbf (sveriges bilsportsförbund) ska ta sig i kragen så att man får träna på bana med dispens licens, för just nu är det inte tillåtet.

Kommer även söka sponsorer så vet ni av nån som vill sponsra en sjuk maskin så hojta till.
 

Liggnos

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2014
Ort
Hagfors
Hoj
Jawa
inte länken för foruminlägget om carten är borta men jag lyckades ladda hem vad jag tror är hela byggritningen som .PDF men den ligger hemma och jag är i England på jobb denna veckan...men PM en mail adress så mailar jag över den när jag kommer hem..

Skulle du möjligtvis kunna skicka mig den filen?! Isf till 88andand@gmail.com tack på förhand :yoparty
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Kommer även söka sponsorer så vet ni av nån som vill sponsra en sjuk maskin så hojta till.

Är inte en tänkbar sponsor, men jag är lite nyfiken på vad du har att erbjuda en eventuell sponsor med ett fordon som i dagsläget inte har någon tävlingsklass (vad jag förstått) och därmed kan ses mest som en leksak.

Jag ser inte det affärsmässiga i att sponsra dig. :va
 
Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
fått många PM om dom ritningar jag fick tag i på cross carten i filmen men tyvärr är dom long gone när min hårdisk krashade för några månader sen....
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
en 1000cc i en sådan tack. Slippa växla så mkt och viktskillnaden är ju minimal.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top