The dream vol 3,0

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Såg på någon bild att mr turbo Andersson använde sig av en skärbräda av plast under motorn men vet inte till vad men det skulle nog funka med en plywood ochså. Som sakt bara och testa. Jag tror det kommer funka alldeles yppligt tar man det bara lugnt o metodiskt o inge stress brukar det alltid bli bra. Är man osäker på någonting ta bilder förre så man ser hur det sitter o lägga alla skruvar etc i plastbytor alt plastpåsar o märk up;)
 
Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu funkar instrumentet. är bara lite fin lir kvar sedan så ska roger på motornord gåigenom allt med mig o lägga i en startmapp så får vi se. men det dröjer några veckor till ;) film finns på fb för den som vill se. johan lundqvist heter jag sundsvall. nu är det långledigt tills måndag;):rock
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Olja o filter byt. Koppling monterad (nya lameller o stålskivor) kopplingen luftad o satan va hård den var haha man har varit bort för länge från åkningen. 3 fingers greppet känns manligt....har även kört oljepumpen så det finns olja överallt vid start;). Nu är det bara lite fix med bränsle slangarna o fylla i bränsle o köra igång pumpen så man kan se om allt är tät. Sedan är det bara o invänta start.... JA ni hörde rätt UPPSTART
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
håller på o fundera kring vev o kamaxel givarna på hayabusan. vad är det som gör att dom inte går att använda med eftermarknads sprut???. dagen avancerade sprut kan man ju tycka att dom ska kunna vara kompatibel med alla givare. vad är det som gör just hayabusans givare så spec gentimot gixxer 1000 ?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
dom ger väldigt klen signal , detta gör att känsligheten måste ställas så låg att störningar som alltid finns i sån här miljö har lättare att ta sig in

Vore ju skitbra om standard funkar men hörde härom dagen att några försökte men att när laddtrycket kom så blev det inge bra ( störningar )
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
ok en mycket bra förklaring tack. vad ska man satsa på för givare på kamaxeln ? på vev axeln vet jag att du/ni kör med gixxer 1000 givare men kan man köra med någon annan givare där om man skulle kunna hitta på en finulig lösning ?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Ventilkåpa och sensor passar från Gen 2 busa och B kingen
om man lägger igen hålen för avgasreningen

Det sitter Hallgivare orginal på dessa


Annars är Honywellsensorn enkel att montera , 6 mm alu distans så passar den rakt i på Gen 1 kåpan
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
vilka säljer honywell här i sverige? har fått låna hem några vevaxelgivare från mm så ska kolla om några av dom går att använda på något bra sätt
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Såg på någon bild att mr turbo Andersson använde sig av en skärbräda av plast under motorn men vet inte till vad men det skulle nog funka med en plywood ochså. Som sakt bara och testa. Jag tror det kommer funka alldeles yppligt tar man det bara lugnt o metodiskt o inge stress brukar det alltid bli bra. Är man osäker på någonting ta bilder förre så man ser hur det sitter o lägga alla skruvar etc i plastbytor alt plastpåsar o märk up;)

Har köpt suzukis egen hylsa till justermuttrarna när man ska ur med motorn, denna består ju av två hylsor i en. Läser man i Haynes-boken om att tillverka egna så står det att man behöver 3 olika storlekar till bara motorn.

Vad är sant och inte?

(den till svingen tillverkade jag dock själv, orkade inte denna gång)
 

Bifogat

  • Suzuki Engine Locknut Tool.jpg
    Suzuki Engine Locknut Tool.jpg
    29.1 KB · Visningar: 166
Last edited:

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
Har köpt suzukis egen hylsa till justermuttrarna när man ska ur med motorn, denna består ju av två hylsor i en. Läser man i Haynes-boken om att tillverka egna så står det att man behöver 3 olika storlekar till bara motorn.

Vad är sant och inte?

(den till svingen tillverkade jag dock själv, orkade inte denna gång)

Hej vart köpte du sitsen till busan i från ?? Fin hoh:tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Har köpt suzukis egen hylsa till justermuttrarna när man ska ur med motorn, denna består ju av två hylsor i en. Läser man i Haynes-boken om att tillverka egna så står det att man behöver 3 olika storlekar till bara motorn.

Vad är sant och inte?

(den till svingen tillverkade jag dock själv, orkade inte denna gång)

är osäker om det är 2 eller 3 st man behöver. den mindre är ju för att skjuta motorn så den blir stum mot ramen. den andra är ju till (lås) muttrarna. har du instruktionsboken ? om inte så kan jag försöka få fram infon om du vill ;).
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Hojen vart inte startad o klar tills mc dagen i morgon. Men nästa vecka om allt går vägen så blir det start...innan dess får man leka av sig lite med denna skönhet BMW s1000r från Northbike i Sundsvall.image.jpg
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Ny oljecatch tank under turbon håller på att ta form. Ändrat vinkeln på evakuerings pumpen o bättre ventilation är på gång ;). Bilder kommer på de... Ny kam och vevaxelgivare kommer beställas framöver. Men ska starta upp med oem givarna o köra så några mil för att få lite motivation o lite tid på sadeln ;). Mappning o givarbyte blir nog på sensommaren pga semester etc. Måste få tacka alla snälla människor som jag pratade med på Tierp arena förra helgen ni vet vilka ni är. Mc dragracing folk är fan som en stor familj helt underbart:yoparty
 

srad1964

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2014
Ort
Great white North
Hoj
1999 Suzuki Gsxr 750 Srad
Om du inte kan fa ditt svar har du kan ga till a sijte WWW.hayabusa.org
det ar pa engelska.Dom vill ha ditt svar dar garanterat.ursakta min daliga Svenska jag flyttade 25 ar sedan till
Canada
Micke
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Har varit dåligt med uppdateringar pga semester men det har hänt lite iallfall.håller på att bygga om avgassystemet så att wg röret passar i det befintliga avgassystemet ett jävla pillergöra men nu väntar jag bara på en svets så är det ur världen. Sedan har jag byt spjäll till några med bättre passform än dom äldre. Inte till orginal utan rostfria diton... Har även fått hem camozzi kopplingar till några av vaccum o tryck anslutningarna. Skall användas på wg o laddtryckstyrningen för snabbare service etc. Så det går framåt iallfall... Bilder kommer
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top