Lelleträffens överlevnad???

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag har åkt på Lelleträffen sedan 2004 och tycker det är en helt underbar träff. Tyvärr började deltagarantalet svikta när skolorna flyttade skolavslutningen till samma vecka. Om man ska få träffen att blomstra igen och öka deltagarantalet måste man nog göra något kvickt. I år är träffen endast från onsdag till söndag vecka 24. Antar att de komprimerar innehållet lite då det inte kommer så mycket folk måndag och tisdag. Har diskuterat detta med arrangörerna och det finns lite förslag på att ändra tidpunkten träffen ska vara. Men vad skulle ni vilja att träffen hade för att ni skulle åka på den? Om man förutsätter att den inte krockar med skolavslutningen...
Något som var helt underbart var ju fullmoon-partyt på stranden förra året. Liveband kl 02.00 och stå och hoppa och skråla till det blir ljust ute. Sen är ju livebanden för övrigt ett trevligt inslag: Rydell & Quick, tre drag mm...
Skriv gärna ett par rader med era önskemål.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag vill gärna ha lite seriösa svar i denna tråden.Spamma inte sönder den är ni snälla... Gärna lite förslag om träffens upplägg och aktiviteter med.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Hur många här tänker åka på träffen i år? Vad uppskattar ni mest för evenemang/tävlingar/happenings under träffen?
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Första gången jag åkte dit var 07 om jag minnet inte sviker. Har varit där varje år sen dess men nu avstår jag.

Främsta anledningen till att jag åkt dit är för att köra på ringen men med det extremt dåliga arrangemanget som de hade förra året så känner jag mig inte så sugen.
Första åren så var man med på i stort sett alla kvällsaktiviteter, man krökade och skrålade med i musiken. Nu tror jag att jag har blivit för gammal (26 :tungan ). Kröka kan man lika gärna göra hemma. För varje år jag har varit där så har det blivit mindre kröka och mer köra. Men för varje år så ha arrangemanget och engagemanget vid ringen blivit sämre och sämre.

Något som däremot varit bra är möjligheten att testa nya hojar och prova på cross/enduro.
 

HÄLGRIDERS

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2013
Ort
GNOSJÖ
Hoj
2X TRIUMPH
Har varit där ett antal gånger och det har varit en underbar träff historiskt!
Vad orsaken är till manfallet vet jag inte men hoppas att träffen överlever!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Och där var sagan slut.... Lelleträffen är nerlagd!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top