Bromsbelägg Ebay vilka är bra vilka ska man passa sig för någon som köpt o testat?

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Sitter och funderar på bromsbelägg det går ju åt några uppsättningar per säsong och skulle vilja få lite bättre ekonomi i just den biten,

Grevens tex tar 800 spänn för sina galfer belägg jag har trivts bra med dom förutom just priset, Honda tar 800 spänn för sina orginal belägg och även dessa har funkat bra.

När jag kikar lite på ebay så finns det ju belägg från ca 250 sek paret och uppåt är det någon som testat några av dessa och kan ge någon slags rekomendation,

Hojen kommer ju uteslutande användas på bana kanske kan vara bra att säga!!
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Jag kör inte bana och har inte heller köpt bromsbelägg via Ebay, men kan starkt rekommendera att köra "the real deal" när det handlar om sådana rätt viktiga saker som bromsarna. Dom kommer slitas och nötas rätt kraftigt när du bromsar kraftigt och de sista du vill är att dina Ebay-köpta bromsbelägg spricker/exploderar vid för hög värme, då kan jag nästan garantera att kostnaden för att reparera skadorna som uppkommer blir mer än 800 SEK. :7peta
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Köp sbs belägg från Ebay, de har fått bra kritik och är väldigt billiga mot originalbeläggen.

Med vänlig hälsning, Try
 

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag köpte dessa SBS DUAL CARBON Brake Pad till en gammal kollega förra året på ebay. Var enligt honom de bästa bromsbelägg han haft, bettet var grymt. Han kör nästan uteslutande bana och har inte haft en enda bekymmer med dom. Jag gav 480 för 2 par med frakt....tror de kostade runt 1200 i Sverige enligt honom.

Handlar personligen en hel del på ebay och har aldrig haft några bekymmer med saker jag köpt till hojen eller som jag köpt till kompisars hojar. Går att fynda ordentligt där. Det jag brukar kolla är om de har en egen store och sen läsa hela beskrivningen. Känns allt sjysst så lär det va det.

Känns som Jejjsoft är lite väl kritisk utan att ens ha gett ebay en chans. Precis som en del säger att precis allt biltema säljer bara är ren skit. Visst finns det mycket skit på Biltema, men det finns även ett par ritkiga guldkorn.

Hojta till om du har frågor om ebay. Jag frälser gärna en till in i den underbara världen som ebay öppnar upp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag kör inte bana och har inte heller köpt bromsbelägg via Ebay, men kan starkt rekommendera att köra "the real deal" när det handlar om sådana rätt viktiga saker som bromsarna. Dom kommer slitas och nötas rätt kraftigt när du bromsar kraftigt och de sista du vill är att dina Ebay-köpta bromsbelägg spricker/exploderar vid för hög värme, då kan jag nästan garantera att kostnaden för att reparera skadorna som uppkommer blir mer än 800 SEK. :7peta
Ebay är en marknadsplats, inte ett märke eller en leverantör. Att köpa 2 paket bromsbelägg och få ett paket blå piller på köpet för 10$ inkl frakt är knappast att rekommendera, men att köpa SBS, Carbone Lorraine osv från billigast möjliga ÅF, som man hittar via nätet, är ju vad Ebay är till för, i princip. En sak blir inte sämre för att du köper den till lägre pris, lika lite som den blir bättre hos den lokala handlaren som tar dubbla priset ;)
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Ebay är en marknadsplats, inte ett märke eller en leverantör. Att köpa 2 paket bromsbelägg och få ett paket blå piller på köpet för 10$ inkl frakt är knappast att rekommendera, men att köpa SBS, Carbone Lorraine osv från billigast möjliga ÅF, som man hittar via nätet, är ju vad Ebay är till för, i princip. En sak blir inte sämre för att du köper den till lägre pris, lika lite som den blir bättre hos den lokala handlaren som tar dubbla priset ;)

Håller fullt med, jag är medlem och gillar Ebay.. köper själv en hel del saker till kraftigt reducerad pris men i och med att Ebay är som du säger, en marknadsplats så finns det dom som säljer diverse saker t.ex. bromsbelägg med snygga racing namn och coola bilder men som är lika effektivt som att använda en gurka från hemköp som bromsbelägg.. och just när det handlar om att bromsa så anser jag att det skall vara pålitliga saker och jag lägger gärna en 3-400 kr extra för att få nått som man verkligen kan lita på när det skulle behövas.
Jag skulle inte tumma på säkerheten för att spara in 400 kr.. det är min ärliga åsikt, sen om TS vill köpa nått billigt (ska inte säga skit, för det kan lika väl vara lika bra som OEM) så är det upp till honom/henne! :) Vill bara vederbörande väl, that's all! :)
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Känns som Jejjsoft är lite väl kritisk utan att ens ha gett ebay en chans. Precis som en del säger att precis allt biltema säljer bara är ren skit. Visst finns det mycket skit på Biltema, men det finns även ett par ritkiga guldkorn.

Hojta till om du har frågor om ebay. Jag frälser gärna en till in i den underbara världen som ebay öppnar upp

Jag håller med, Ebay är en underbar värld, är själv medlem och fyndar en hel del till min hoj! så jag har och ger det flertalet chanser!
Och sålänge man vet vad man letar efter och är medveten om att det finns diverse fallgropar och fällor så kan man verkligen fynda till kraftigt reducerat pris! men som jag skrev till Hoztic, jag personligen skulle inte tumma på säkerheten med just bromsar/bromsbeläggen. vill gärna att dom ska fungera och inte spricka/explodera pga överhettning vid t.ex. snabb bankörning. Resultaten av det kommer kosta betydligt mer än 800 kr..

lite Semi OT: Såg ett inslag på Youtube om varför man ska köpa riktiga bromsbelägg till bilar, dom gjorde diverse tester med OEM vs. turkiskt inköpta belägg, varav dom turkiska va "fejk" till drygt halva priset mot OEM och efter X kraftiga bromsningar, (från typ 100-110km/h) sprack och förstörde hela bromsskivan med katastrofala följder.. jämte mot OEM som höll betydligt bättre och trots att dom var rätt utslitna så gjorde dom en förvånansvärt bra bromsverkan iaf.. och såvitt jag vet så är "att kunna bromsa" rätt viktigt :hihi
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Med hästköttslasagnen färskt i minnet så kan du ju inte vara säker på dina bromsbelägg hos din handlare heller.

Jag håller med, Ebay är en underbar värld, är själv medlem och fyndar en hel del till min hoj! så jag har och ger det flertalet chanser!
Och sålänge man vet vad man letar efter och är medveten om att det finns diverse fallgropar och fällor så kan man verkligen fynda till kraftigt reducerat pris! men som jag skrev till Hoztic, jag personligen skulle inte tumma på säkerheten med just bromsar/bromsbeläggen. vill gärna att dom ska fungera och inte spricka/explodera pga överhettning vid t.ex. snabb bankörning. Resultaten av det kommer kosta betydligt mer än 800 kr..

lite Semi OT: Såg ett inslag på Youtube om varför man ska köpa riktiga bromsbelägg till bilar, dom gjorde diverse tester med OEM vs. turkiskt inköpta belägg, varav dom turkiska va "fejk" till drygt halva priset mot OEM och efter X kraftiga bromsningar, (från typ 100-110km/h) sprack och förstörde hela bromsskivan med katastrofala följder.. jämte mot OEM som höll betydligt bättre och trots att dom var rätt utslitna så gjorde dom en förvånansvärt bra bromsverkan iaf.. och såvitt jag vet så är "att kunna bromsa" rätt viktigt :hihi
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Jag håller med, Ebay är en underbar värld, är själv medlem och fyndar en hel del till min hoj! så jag har och ger det flertalet chanser!
Och sålänge man vet vad man letar efter och är medveten om att det finns diverse fallgropar och fällor så kan man verkligen fynda till kraftigt reducerat pris! men som jag skrev till Hoztic, jag personligen skulle inte tumma på säkerheten med just bromsar/bromsbeläggen. vill gärna att dom ska fungera och inte spricka/explodera pga överhettning vid t.ex. snabb bankörning. Resultaten av det kommer kosta betydligt mer än 800 kr..

lite Semi OT: Såg ett inslag på Youtube om varför man ska köpa riktiga bromsbelägg till bilar, dom gjorde diverse tester med OEM vs. turkiskt inköpta belägg, varav dom turkiska va "fejk" till drygt halva priset mot OEM och efter X kraftiga bromsningar, (från typ 100-110km/h) sprack och förstörde hela bromsskivan med katastrofala följder.. jämte mot OEM som höll betydligt bättre och trots att dom var rätt utslitna så gjorde dom en förvånansvärt bra bromsverkan iaf.. och såvitt jag vet så är "att kunna bromsa" rätt viktigt :hihi


Det är därför man startar en tråd på SH och frågar om råd och tips för att veta vilka man ska använda sig av. Jag har nu beställt 3 uppsättningar sbs dual carbon belägg till framskivorna och efter att ha läst på och även blivit rekomenderad dom här så tvekar jag inte på att använda dom.

Priset då ja vad ska man säga 1100 sek ink frakt hem till dörren. Säljarna i Sverige kommer att självdö...
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
http://www.waterloo-mt.co.uk/latest-news/counterfeit-brake-pads

http://www.belfasttelegraph.co.uk/l...-motorists-over-fake-brake-pads-28549328.html

http://www.fordbrandprotection.com/counterfeit.asp

http://reviews.ebay.com/How-to-spot-a-fake?ugid=10000000002285951

Marknaden flödar över av piratkopior av märkesprodukter. Prylar på ebay till osannolikt låga priser = knappast original. Så ägna inte tid åt att hitta det absolut mest tokbilliga priset, kolla kritiskt efter vad det är för säljare och vad för övriga varor som säljs.

Att hitta ORIGINAL philips D2S xenon lampor på internet är näst intill omöjligt, iaf om man kollar lågpris/ebay osv.

Men jag har själv köpt Carbon Lorraine belägg, både race och sport, utan problem till bra pris.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
http://www.waterloo-mt.co.uk/latest-news/counterfeit-brake-pads

http://www.belfasttelegraph.co.uk/l...-motorists-over-fake-brake-pads-28549328.html

http://www.fordbrandprotection.com/counterfeit.asp

http://reviews.ebay.com/How-to-spot-a-fake?ugid=10000000002285951

Marknaden flödar över av piratkopior av märkesprodukter. Prylar på ebay till osannolikt låga priser = knappast original. Så ägna inte tid åt att hitta det absolut mest tokbilliga priset, kolla kritiskt efter vad det är för säljare och vad för övriga varor som säljs.

Att hitta ORIGINAL philips D2S xenon lampor på internet är näst intill omöjligt, iaf om man kollar lågpris/ebay osv.

Men jag har själv köpt Carbon Lorraine belägg, både race och sport, utan problem till bra pris.



Jaja säg den glädje som varar!! Är ju van vid att inte komma längre än till Tröset så vad gör det att hamna där en gång till :gnissla
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Det är därför man startar en tråd på SH och frågar om råd och tips för att veta vilka man ska använda sig av. Jag har nu beställt 3 uppsättningar sbs dual carbon belägg till framskivorna och efter att ha läst på och även blivit rekomenderad dom här så tvekar jag inte på att använda dom.

Priset då ja vad ska man säga 1100 sek ink frakt hem till dörren. Säljarna i Sverige kommer att självdö...


Va skönt att det löste sig för ett schysst pris! menar bara väl! Jag gör gärna allt för att hålla "olyckstråden" så tom och tyst som möjligt!! :tummenupp
 

Xroadr

#87 Superbike
Gick med
23 May 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki KLX450R-09, ZX10R-11 race
Det finns bättre belägg en SBS Dual Carbon att köpa föstås. Men till det priset är de oerhört prisvärda enligt min mening. Jag har kört 7-8 uppsättningar fram, alla köpta på eBay och inte haft några som helst problem med dem. Inga sprickor, deformationer etc. Bra bromskraft och fin känsla när man fått upp värmen i dem ok hållbarhet också. En liten påminnelse dock, använd inte dessa på gata då de kräver en del värme för att funka. Jag kommer fortsätta åka på dessa även 2013, från eBay förstås:tummenupp
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag lånar tråden lite.
Hur funkar DC beläggen på gata eller gör dom inte dets?

Har köpt Cbr1000rr ok och behöver nya belägg.
Behöver belägg som är så vassa som möjligt men som går att köra gata med.

Körde tidigare med Galfer 1375.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Jag lånar tråden lite.
Hur funkar DC beläggen på gata eller gör dom inte dets?

Har köpt Cbr1000rr ok och behöver nya belägg.
Behöver belägg som är så vassa som möjligt men som går att köra gata med.

Körde tidigare med Galfer 1375.

Dålig ide. Kör SBS DC och de är helt ok på bana. Du vill däremot inte köra med dem på gatan, behöva panikbromsa och upptäcka att de är kalla... Då blir det bara dyrt och jobbigt i bästa fall.
 

Xroadr

#87 Superbike
Gick med
23 May 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki KLX450R-09, ZX10R-11 race
Har inte testat på gata men det tar några bromsningar innan de tar ordentligt och i regn tar det ytterliggare några bromsningar. Kör man aktivt på en kurvig väg där man bromsar ofta funkar de säkert men kör man ex motorväg så de kallnar så är det nog inte helt optimalt. Kanske bättre att ha ett par sintrade belägg för gatkörningen och sen byter till carbon om man ska köra bana isåfall.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det var lite det jag tänkte.
Vad ska jag satsa på då?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top