Olssons bil och mc???

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Ort
Växjö
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
Är det några som har handlat av denna firma eller känner till den?? verkar som många av hojarna är imopterade? känns lite lurigt att köpa import hoj då man inte kan spika det exakta miltalet från landet den kom från?

Dom har ju ganska stort utbud och verkar ju ligga ganska bra i pris?
http://olssonsbilmc.se/?page_id=78

/FA
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Det har snackats en del om den här säljaren i andra trådar.
Sök så hittar du säkert info.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Har för mig det finns en jättestor tråd om dom... sök och du skall finna !
 

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Ort
Växjö
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
jaså gör det de!
jag tyckte jag sökte noga innan jag startade men utan något resultat! du har inte lust att länka tråden?

//FA
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Skulle knappast rekommendera det. För många år sedan sålde dem stulna mopeder från Tyskland kallade sig ES bike. Vilket ÄGAREN bekräftar att han drev ES bike förr, i den andra stora tråden här på SH. Han förnekar dock att dem är stulna, vet en bekant som köpte en moped där som jag är 100% att den blivit omstansad sågs klart och tydligt.
Även andra som haft bekymmer med saker dem köpt hos dem, som skrivs i tråden. Ingen av dem heter Olsson och ingen kan stava
 

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Ort
Växjö
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
Skulle knappast rekommendera det. För många år sedan sålde dem stulna mopeder från Tyskland kallade sig ES bike. Vilket ÄGAREN bekräftar att han drev ES bike förr, i den andra stora tråden här på SH. Han förnekar dock att dem är stulna, vet en bekant som köpte en moped där som jag är 100% att den blivit omstansad sågs klart och tydligt.
Även andra som haft bekymmer med saker dem köpt hos dem, som skrivs i tråden. Ingen av dem heter Olsson och ingen kan stava

haha okej! tack för svaret :) jag avstå nog att åka ner och titta på deras ''skräp'' då :) tråkigt att det finns sådana oseriösa firmor som bara är ute efter att lura folk! :smasha
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
fy fan va många skojare det finns, törs ju snart inte
köpa nåt beggat alls. antingen stulet eller fifflat på
andra sätt.
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Skulle knappast rekommendera det. För många år sedan sålde dem stulna mopeder från Tyskland kallade sig ES bike. Vilket ÄGAREN bekräftar att han drev ES bike förr, i den andra stora tråden här på SH. Han förnekar dock att dem är stulna, vet en bekant som köpte en moped där som jag är 100% att den blivit omstansad sågs klart och tydligt.
Även andra som haft bekymmer med saker dem köpt hos dem, som skrivs i tråden. Ingen av dem heter Olsson och ingen kan stava

OM man läser hela tråden så framkomer det tydligt att det INTE är samma person som är dömd för att sålt stulna mopeder.. Tyvärr (för nuvarande ägaren så är båda födda 78´ och kallas för Eddie) men personnr och efternamn skiljer sig ju ;-)

Har själv köpt & bytt in en hoj hos dom och var mer än nöjd med affären! :rock MEN jag är själv skeptiskt till firmor som i stort sett lever på att importera beg hojar/bilar då dom oftast sätter vinsten & inte skicket på fordonet på första & andra plats i "prio-listan".. Så åk gärna och titta och granska hojen noga, killarna är trevliga att ha och göra med!

Mvh Jimmy
 

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Ort
landskrona
Hoj
zx7r, svart som natten
känner Eddie personligen och vet att han köpte eu mopeder mc av en handlare i tyskland , mycket trevlig kille att ha o göra med men han sålde sin verksamhet för nått år sen , kört mycket mc med han o köra på slangen kan denna herre
 

Andymetal

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2012
Ort
Skåne
Hoj
Triumph Street Triple 09
VARNING!!! Luras inte av Juggarna!!!

OM man läser hela tråden så framkomer det tydligt att det INTE är samma person som är dömd för att sålt stulna mopeder.. Tyvärr (för nuvarande ägaren så är båda födda 78´ och kallas för Eddie) men personnr och efternamn skiljer sig ju ;-)

Har själv köpt & bytt in en hoj hos dom och var mer än nöjd med affären! :rock MEN jag är själv skeptiskt till firmor som i stort sett lever på att importera beg hojar/bilar då dom oftast sätter vinsten & inte skicket på fordonet på första & andra plats i "prio-listan".. Så åk gärna och titta och granska hojen noga, killarna är trevliga att ha och göra med!

Mvh Jimmy

Köpte en r1 av dem som var krockad. Skulle vara bytt olja och filter vid köp men nej. Lillemans gick igenom hojen och tyckte synd om mig. Inte värd något, fick skrotas :( Oseriösa icke svenskar som bara vill åt dina pengar!!! Gå till en seriös firma som inte nyttjar ditt Personr vid registrering för att komma undan skatt mm. Eddie är en oseriös typ. De som säger att han är seriös är DEFINITVT hans släktingar eller polare...
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Märkligt att denna handlare dyker upp i tråd efter tråd angående oseriöst beteende?
Just nu ligger det en annons på Blocket med en R1 i Helsingborg för 35.000:-.
Vad har det med Olssons Bil&Mc att göra? Ju, annonsören är en i Helsingborg känd notorisk hojtjyv, som vi jagat ett flertal ggr, och WW satt dit.
Annonsen hänvisar till att hojen är köpt på just Olsson Bil & Motor. Och voila, samma hoj finns på annons även där, för 31".
Då kommer det intressanta, säljaren har precis kommit ut från kåken, dömd till 5-år för grovt rån och en massa andra saker. (Har för mig att även häleri var med i domen). Med därtill tillhörande fett skadeståndskrav, som allmänheten fick betala, pga insolvens. Hur kan man då köpa en hoj direkt som man kommer ut, som sen är till salu efter ytterligare en eller två veckor? Samme annonsör körde innan han åkte in runt på en hoj, som när han greps för olovlig körning, hävdade att han "köpt" från en annan handlare i Helsingborgstrakten, som även denna utretts för att ha sålt stulna hojar och mopeder. Den hojen hade ett märkligt ramnr bl a. Jag är säkert konspiratorisk, men jag ser ett mönster. Notorisk hojtjyv, tvivelaktiga handlare. Hmmm

Och Swedie, fakta angående den dömda brottslingen är bekräftad, så du behöver inte stänga denna Olssons Bil & Mc pga av detta iallafall.
Och inga namn mm har jag angett:)
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
känner Eddie personligen och vet att han köpte eu mopeder mc av en handlare i tyskland , mycket trevlig kille att ha o göra med men han sålde sin verksamhet för nått år sen , kört mycket mc med han o köra på slangen kan denna herre

Skönt att du nämner hans slangkunskaper som nåt bevis på hederlighet.. :)
 

Bonkers

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2015
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg 550, Yamaha FZ1-N
Är det någon som vet vad som hände med Olssons bil&mc? Köpte 2 hojar där, varav den första var jättefin och den andra kändes som en blåsning. Kunde aldrig reklamera dock, då affären var igenbommad nån gång på våren 2014. De verkade som om de precis hade expanderat en hel del, så det verkar lite skumt.:confused:
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Är det någon som vet vad som hände med Olssons bil&mc? Köpte 2 hojar där, varav den första var jättefin och den andra kändes som en blåsning. Kunde aldrig reklamera dock, då affären var igenbommad nån gång på våren 2014. De verkade som om de precis hade expanderat en hel del, så det verkar lite skumt.:confused:

hmmm, har du testat

http://olssonsbilmc.se/

tips baaaaa :tummenupp
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Letade lite...

Olssons Bil & MC har aldrig varit registrerat.
Företaget drivs som en personlig firma vid namn ES Bike i Påarp.
Telefonnumret går till en 100-årig kvinna (ja du läste rätt).

Hur som helst, ES Bike i Påarp är ett aktivt bolag, reggat i momsregistret och har f-skatt.

Om det finns kvar fysiskt kan jag inte svara på.


firman i strövstorp är nerlagd, finns ej kvar där iaf

Flyttat kanske? Känns som något man skriver på sin hemsida.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top