Årsrapport för #85 i Ex Pro SBK / STCC

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Håll till godo :) eller kolla länk => http://www.teamx3m.com/results.php

Årsrapport för Roger Hansson #85 i TeamX3M

Historik 2009/2010/2011

2009 började med en serie som heter rookie 600cc som resulterade i vinst efter första tävlingen. Direkt därefter klassade jag upp mig till A-Licens men kände då att det inte var någon ide att köra rookie serien om jag skulle fortsätta utvecklas som förare.
Därefter var jag med på två Super stock tävlingar där jag placerade mig på 4:e plats som bäst. Banrekordet låg inom hundradelars räckhåll.

Framåt hösten 2009 blev jag uppringd av ett team och fick erbjudande att testa en Superbike, vilket jag gjorde samt deltog i en tävling där allt slutade bra och på denna väg blev det STCC Pro Superbike.

2010 körde jag fyra tävlingar samt placerade mig på första plats som bäst i Privat Cuppen vid en deltävling. Med detta i bagaget var jag redo för 2011.
Då inledde jag ett samarbete med TeamX3M.com som var till stor hjälp med att supporta mig och hade den erfarenheten inom racing som jag behövde.

2011 kördes 5 deltävlingar och fick silver plats i cuppen bland privatisterna trots man inte kunde köra alla deltävlingar.

2012 Race 1 av 3 Knustorp.
Jag hade ändrat märke ifrån Kawasaki till Honda eftersom problemen man haft tidigare skulle inte får inträffa igen. Detta resulterade med en vinst och en andra plats i privat cuppen samt person bästa varvtid.

Race 2 av 3 Mantorp
Veckan innan så var man på träning läger och hade hjälp av fjädrings tekniker ifrån K-Teck vilket resulterade med att man sänkte sina varvtider med 1,5 sekunder. Detta bådade gott inför race, mitt under dom extrema testerna så fick man en ”highsider” som betydde att kroppen fick ta en skada och lyckades inte bli helt återställd till helgen därefter. Dock blev det 2 andra platser i privat cuppen.

Race 3 av 3 Knutsorp
Åter tillbaka till min hemmabana och nu hade man allt färdigt, det tar ett tag att lära känna sig en ny Superbike samt alla inställningar som behövs göras. Samma sak här med skador dok ännu värre som resulterade med brutit nyckelben. Var på förarutbildning för SMC Skåne 2 veckor innan race och detta var ett misstag med att mina däck tappat värme som resulterade med att däcken tappade fäste. Trots detta ställde man upp för race med tejpad axel/nyckelben. Detta resulterade med en andra plats samt tredje plats i privat cuppen.

Summering 2012
Eftersom jag redan 2011 bestämt mig för att byta märke tänkte jag att 2012 skulle vara ett läroår för sedan köra hela 2013 med STCC/TAA.
Nu har allt ändrats och inför 2013 kommer man att köra på olika banor i Europa och hoppas detta kan gynna min utveckling för framtida planer eftersom man inte har nått toppen av vad man klarar av samt hela tiden sätter nya personbästa.
Extra tack till Anders Lilja för hans support under det gångna året.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top