Roadracing - Streaming, abonnemang mm

Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Med en WDTV menade jag den här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=966788

Western Digital TV HD Live Media Player Gen 3

Den är grym på playback av filmer. Ljudet är Dolby, klarar alla undertexter (via nätverk, ej mediacenter).

Bara att köpa!

Men tyvärr inte för streaming...

Funkar ej för streaming? Du menar med andra ord inte Netflix o liknande, för det skall fungera enligt
hemsidan..?

Men vad är skillnaden på WD TV HD Live http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330
och WD TV Play http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=920
??

WD TV Play känns som en nyare pryl (eller jag är kanske fel på det), men lite billigare om man tittar på
prisjakt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Funkar ej för streaming? Du menar med andra ord inte Netflix o liknande, för det skall fungera enligt
hemsidan..?

Men vad är skillnaden på WD TV HD Live http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330
och WD TV Play http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=920
??

WD TV Play känns som en nyare pryl (eller jag är kanske fel på det), men lite billigare om man tittar på
prisjakt.

Otydligt skrivet av mig. Menar att det inte fungerar med streaming av MotoGP via nån typ av webbläsare.

WDTV har diverse appar i den senaste generationen där det är s.k. streaming.
 

mrspl

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
MellanSverige
Hoj
CBR1000RR KTMEXC450 KTMSX65
racingforme ville hju ha en invitekod
Någon som har får gärna pma en till mig ??
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ggrrrrr
nått får köpas nu, första SBK filen från racingforme är så klart en mkv, och min splitt ny super hd smartTV+ vägrar spela upp skiten.
hatar mkv

men dongel eller wdtv eller annat vete fanken, håller mig helst till pc-miljö,, miniPC kanske?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
P€RRA;5744738 skrev:
Vad har du för smart-TV? MKV är i princip standard för större videofiler på nätet nuförtiden.

En philips 46" 400mhz smartTv +, vanligtvis spelar den mkv när vi glor på film, men när det är nått fett ljudformat, 6kanaler eller nått så fixar den inte ljudet,
men ibland vägrar den mkv och då mest om det är stora filer,
men den FP1 som jag skulle kolla på nu är ju liten, hm.

Jag ska kolla i helgen hur bra mitt vpn+eurosportplayer lösning blir,
troligen använder jag mig bara av den ibland när jag verkligen vill se live,
annars blir det HD upplöst från racingforme.
Just nu har jag ingen smidig lösning på det tittandet än, släpar runt en extern terrabytedisk mellan pc och tv.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
En philips 46" 400mhz smartTv +, vanligtvis spelar den mkv när vi glor på film, men när det är nått fett ljudformat, 6kanaler eller nått så fixar den inte ljudet,
men ibland vägrar den mkv och då mest om det är stora filer,
men den FP1 som jag skulle kolla på nu är ju liten, hm.
Om TV:n har problem med olika storlekar, ljudformat osv är nog en extern mediaspelare det bästa valet. Hoppas du får ordning på det :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja, nu har jag precis fått hem och konfigurerat upp en ny liten Androidburk - Minix G4. Den känns lite mer färdig och visar i vart fall 720HD utan att lagga, till priset av att den saknar blåtand. Det finns en custom-kärna även till denna burk, men då den levereras med 1080-kärna och allt funkar så bra får den förbli

Ni som har en iMito - finns ett nytt ROM att ladda ner från freaktab.com. För närvarande kör jag 720 på den funkar förträffligt.

Ska jag göra någon bedömning på burkarna får det bli en liten fördel för Minix när det gäller video och streaming.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
P€RRA;5744783 skrev:
Om TV:n har problem med olika storlekar, ljudformat osv är nog en extern mediaspelare det bästa valet. Hoppas du får ordning på det :)

En TS på flera gig och full HD från SBK gick kanon, mkv är skräp :)
 

HyyLand

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Linköping
Hoj
DR600 -88, KTM EXC-F 250
Tror inte detta har varit uppe men för att titta MotoGP live stream funkar BBCs hemsida! Jag tycker BBC är otroligt mycket bättre än tråkiga svenska.

Enda som behövs är att installera någon slags VPN för att "lura" sidan att du är från Storbritannien. Jag har med lyckat resultat använt "Expat Shield" som är gratis. Enda problemet är att VPNen kan bli för långsam men det funkade bra i höstas för mig.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
BBCs sändningar från MotoGP är riktigt bra. Mycket runtomkring-info och intervjuer med förarna på plattan före start.
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Swedie - har Du hittat appen som gör att Du kan använda Din android för att fjärrstyra imiton - RKremotecontol? Kör den på min Nexus 7, funkar riktigt bra när man väl lär sig layouten.

var hittar du den. har oxå köpt wn imito mx1 och vill styra den med mobilen
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
I alla bra tips kommer jag med snabblösningen.... ;) Ta ner appen filmon tex på en ipad. Slå på bbc1 eller bbc2 när rejset sänds (nästan alltid live).
Airplaya till appletv.
Klart.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Får invänta MotoGP-säsongen innen jag kan säga mer om hur iMiton fungerar. Lite bökig dosa. Köpte en för 500 som är ett tangentbort, och så går den peka på skärmen med och styra så att säga. Men hade varit bättre med touch på något sätt.

Så här på slutet av året, hur har den funkat?

Finns väl en iMito MX2 nu, nån som provat?

Själv har jag löst RR tittandet såhär i år:
En testperiod med eurosportplayer via vpn så jag fick engelska kommentatorer och live,
men pga låg bild kvalitet gick jag över till racingforme och 720p .mkv som min smartTV spelade
upp utan minsta problem.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

jowe

Medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Trångsund
Hoj
Tuono V4R RTIB-Edition -12
Jag har som sagt en Boxee box, dock har den tydligen lagts ner nu och slutat att utvecklas men den har fungerat bra för mig. Jag har köpt ett konto hos motogp.com och streamat genom boxens inbyggda webläsare, har fungerat klanderfritt. Boxen kan också väldigt mycket annat. Spelar upp filmer i de flesta format, har inbyggd youtube, spotify osv så jag kommer väl fortsätta använda den :)

Någon som lyckas titta genom webbläsaren på Boxee box i år?
Det var en bra lösning jag använde förra året, men det går inte logga in längre.
Dom verkar ha gjort en ny hemsida som suger, och Boxees webbläsare är väl för gammal?
Kan man ladda ner appar till denna manick? Jag har inte kikat in på det. En nyare webbläsarapp vore gott.

Alternativ är att jag köper en usb/hdmi-adapter för 150 kr och kör via mobilen till TV:n men lång sladd över vardagsrummet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top