Göteborg-Boden

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Ja grus e inte fel. Men med alla camping prylar och väskor å bröte så vetifan om det blir så roligt.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Genom Norge upp till Trondhiem sen mot Östersund och uppåt, väldigt fina vägar i Norge.
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Uppskattar alla förslag på vägar men denna resan ska bara gå på svenska vägar. Måste ju se sig om på hemmaplan också.:fakta
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
beställde Mc-kartan Sverige från Bokia, Man va ju tvungen å va medlem för att beställa Ducce kartan + att Norrland inte va med..
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Nu har jag köpt tält,stormkök och lite småprylar så nu e man på g:yoparty
Har två sidoväskor och en mindre toppbox. Kommer ha tält,sovsäck,liggunderlag och ev en packrulle på sadeln mellan mig å toppboxen. Så nu till nästa fråga. Behöver jag ta med reservdunk? Kommer ca 20 mil på en tank, nån som vet hur det ser ut med mackar när man kommer uppåt i landet?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har jag köpt tält,stormkök och lite småprylar så nu e man på g:yoparty
Har två sidoväskor och en mindre toppbox. Kommer ha tält,sovsäck,liggunderlag och ev en packrulle på sadeln mellan mig å toppboxen. Så nu till nästa fråga. Behöver jag ta med reservdunk? Kommer ca 20 mil på en tank, nån som vet hur det ser ut med mackar när man kommer uppåt i landet?

Kör du E4an så räkna med att det kan vara 5 mil till nästa mack så med 20 mil räckvidd och lite säkerhetsmarginaler skulle jag nog börja spana efter mackar så snart trippen passerat 10 mil. Kör du inlandsvägen vet jag inte men snarare längre än kortare avstånd mot E4an.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
http://goo.gl/maps/YRJra

Kör denna slinga till att börja med och du kommer bli glad. Vissa sträckor är helt fantastiska. Jag hittade dem genom att stanna då och då och titta i google.maps vilka vägar som verkade kurvigast eller erbjöd utsikt samt tog mig någorlunda i rätt riktning. Det är några mil grusväg med. Jag skulle ner till vretstorp/laxå så jag genade tillsist över karlstad kristinehamn på motorvägen pga tidsbrist. Körde denna sträcka förra veckan men kom ganska sent till sverige från danmark så jag stannade och sov i vänersborg.

Hela sträckan är bra upp till åmål men; tuve till du lämnar orust- vänersborg till mellerud- mellerud - brudfjällsvägen är bitar du INTE ska MISSA, ta dig tid.:banana
 
Last edited:

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
http://goo.gl/maps/YRJra

Kör denna slinga till att börja med och du kommer bli glad. Vissa sträckor är helt fantastiska. Jag hittade dem genom att stanna då och då och titta i google.maps vilka vägar som verkade kurvigast eller erbjöd utsikt samt tog mig någorlunda i rätt riktning. Det är några mil grusväg med. Jag skulle ner till vretstorp/laxå så jag genade tillsist över karlstad kristinehamn på motorvägen pga tidsbrist. Körde denna sträcka förra veckan men kom ganska sent till sverige från danmark så jag stannade och sov i vänersborg.

Hela sträckan är bra upp till åmål men; tuve till du lämnar orust- vänersborg till mellerud- mellerud - brudfjällsvägen är bitar du INTE ska MISSA, ta dig tid.:banana

Bra där. Sådana tipps e perfa. :tummenupp
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Hade jag vart du hade jag testat att köra rutten och fortsätta till Kil sen åka östra sidan om Fryken upp till Sunne. Har dock inte kört där själv men på kartan ser det bra ut.
Har du bråttom sen kan du ta 45:an. rakt upp, kanske inte värdens mest upphetsande väg men den går norrut och är mer äventyr än e4.
 
Last edited:

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Två bilder på rutten ovan. Den ena från vägen mellan orust och lilla askerön. Felkörning jag inte ångrar, hade tänkt ta nästa höger vilket jag gjorde senare :) Den andra bilden tror jag är från vägen förbi sjön Edslan nära bengtsfors.

http://www.sporthoj.com/forum/showt...slag-p%E5-%E4ventyrshoj&p=5799618#post5799618

Grusvägen ser riktigt grym ut! Hade själv en Ktm 950 förut och den va riktigt rolig på grus. Men sen blev det barn kombi å radhus så d va bara att byta ner sig "lite":huvet
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Körde Stockholm - Tärnaby för ett par år sedan.
Ända upp till Östersund var det ok vägar med sväng på.
Var inte svårt att hitta de mindre vägarna dit.
MEN.
Sen tyckte jag det var tråkiga vägar som mest.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
!
Hade jag vart du hade jag testat att köra rutten och fortsätta till Kil sen åka östra sidan om Fryken upp till Sunne. Har dock inte kört där själv men på kartan ser det bra ut.
Har du bråttom sen kan du ta 45:an. rakt upp, kanske inte värdens mest upphetsande väg men den går norrut och är mer äventyr än e4.
Ja, kör öster om Fryken. Fin-fin hojväg, särskilt den södra delen åt Kilhållet. Mycket körvärt.
E45 är som... en Europaväg... :(
 
Last edited:
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Blås E6 en bit upp , kör av avfarten Lysekil/Smögen/Nordensark/Hunnebo - gasen i botten till Smögen.

Ta in på Camping - Kröka och jaga brudar

Fortsätt sedan småvägarna längs Fjällbacka mot Grebbestad.

Stanna Grebbestad - Kröka och jaga brudar
Varför kunde du inte ge mig de här tipsen i "Göteborg-Oslo -tråden"? :7peta
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04

jodå, gick la bra. startade en lördag förmiddag i lätt regn. körde mot uddevalla å väg 172 mot Årgäng. öste ner hela vägen till Karlstad där jag tog in på en camping å mekade upp tältet. även det i ösregn. Dag 2 började med regn såklart men fram mot middag så klarnade det upp. Körde till Sundvall å hittade en fin camping där. hann precis få av mig hjälmen när världens tjatigaste norrläning på typ 70 bast fick syn på mig. slutade med både kvällsmat och frulle i hans å frugans husvagn. många roliga historier hade han men tror att dom flesta utspelade sig innan jag va född. Dag tre va de kanon väder. Körde över högakusten bron i strålande solsken. Spenderade natter i Burträsk av alla ställen:confused: sen va det bara 20 mil kvar. Stannade i boden 2v å sen hem igen. Startade från boden vid gott humör å skulle döra inlandsvägen hem kom väl ca 5 mil innan helvetet började men det visste jag inte då: började med att kedjan slackade som fan. inget konstigt med det tänkte jag då jag bytt drivpaketet innan jag åkte. spännde kedjan å fortsatte några mil till slack igen. va fan tänkte jag å spände lite till. kom ca 15 mil innan kedjelåset sa uppsig. där stod jag mitt i ingenstans å ingen täckning på telefon.:huvet. Vinkade in en bil med 2 killar i å frågar om dom könner till någon verkstad i närheten som kanske kan hjälpa mig. vänta lite säger dom å ringer ett samtal. visar sig att dom har en polare som kör cross bara några kilometer därifrån. Åker med dit å får ett nytt lås som passar perfa och dom sätter tillåmed på det åt mig. till saken hör att det va typ 8 mil till närmsta by.Snacka om röta. Norrläningar e fan grymma. sen blev det en ren transport hem på 45:an. Vågade inte annat med den kedjan. slaggade på nån camping minns inte var sen körde jag 78 mil i ett sträck hela vägen hem. kollade kedjan och fattar inte att den höll. hela bakdrevet va fullt med spån från kedjan å dom yttre ringarna mellan länkarna hade skaft bort på vissa ställen.Och vad har jag lärt mig? köp inte billiga kedjor från England! inte ens till en liten 500cc för dom håller inte! säkert fullt med stavfel å annat men så får det va:tungan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top