Göteborg-Boden

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Tjenare. Tänkte åka upp till Boden från Gbg/Kungälv v28. Tänkte mig 3-4 dagar upp till Boden. Finns det någon som har bra vägtips och gärna bra campingar att tipsa om?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Håll dig ifrån e4 så mycket som möjligt. Vägarna som går inåt landet är kanske stundtals lika raka men det går att hitta mer spännande saker.. typ potthål å mygg..:3freak När du kommer längre upp i landet så kommer det vara fin utsikt.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Örebro till Borlänge finns ett par fina avsnitt som jag önskat att jag suttit på mc istället för bil. Tror det fortsätter norrut därifrån med?
Edit: Hoppa inte på 45:an innan du måste. Finns massor av fina kurviga vägar i mellansverige. När du kommer längre norrut så blir alternativen mycket färre.
Det ska finnas en del på detta forum med kartor med tips på rutter från medlemmar. Hittar det inte nu tyvärr
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Örebro till Borlänge finns ett par fina avsnitt som jag önskat att jag suttit på mc istället för bil. Tror det fortsätter norrut därifrån med?
Edit: Hoppa inte på 45:an innan du måste. Finns massor av fina kurviga vägar i mellansverige. När du kommer längre norrut så blir alternativen mycket färre.
Det ska finnas en del på detta forum med kartor med tips på rutter från medlemmar. Hittar det inte nu tyvärr

Blås E6 en bit upp , kör av avfarten Lysekil/Smögen/Nordensark/Hunnebo - gasen i botten till Smögen.

Ta in på Camping - Kröka och jaga brudar

Fortsätt sedan småvägarna längs Fjällbacka mot Grebbestad.

Stanna Grebbestad - Kröka och jaga brudar

Forsätt sedan mot Bullarebynvägarna innåt/uppåt och sikta mot 45an

Vid Siljan kan du ta stopp nr 3 och göra som ovan.

Sen kan du ju kliva ut på E4an nånstans uppåt efter att ha fått nog av alla småvägar
och ligga o mata på nattetid me midnattssol
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Väg 50 Falun - Bollnäs
Väg 83 Bollnäs - Ljusdal

På den hyfsat långa sträckan finns det många fina avsnitt!
Har åkt den 3 gånger förut. Dock så kan raksträckorna som varar några mil inne på väg 83 vara lite motivationsdödande men om man gillar skogen så är det väl en dröm att åka just där antar jag!
Lycka till!
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Och på hemvägen kan du haka på mig genom hela norge ner till gbg igen:p
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Kommer ju självklart undvika alla E- vägar och motorvägar jag kan.
Tänkte sikta på att köra mot Sthlm till en början. Vad tror ni om det?
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Nej,där strålar jag samman med tjejen och dottern, bor då hos svärmor.
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Funderar på att införskaffa Ducati klubbens karta. Någon som har den? E den nått att ha?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Funderar på att införskaffa Ducati klubbens karta. Någon som har den? E den nått att ha?
Håller med. Den är bra. Kanske inte en superbra karta vad gäller detaljrikedom och hanterbarhet, men den har bra vägar inritade som man kan utgå från när man planerar sin rutt. Så köp den.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Varför inte via Finland. Övernattning på Vikinglines till Åbo. Därifrån ungefär lika långt till Boden som från Stockholm. Framme kl 07.00. Gillar man sova på morgonen, så kan man ta till Helsingfors(ungefär lika långt sen)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Varför inte via Finland. Övernattning på Vikinglines till Åbo. Därifrån ungefär lika långt till Boden som från Stockholm. Framme kl 07.00. Gillar man sova på morgonen, så kan man ta till Helsingfors(ungefär lika långt sen)

:tummenupp Via Norge är nog också ett intressant alternativ om man inte har bråttom.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
:tummenupp Via Norge är nog också ett intressant alternativ om man inte har bråttom.


.....och då blir det genast ännu bättre :)

E6 Norge och sen svänger av mot Sverige vid Trofors(via Hattfjelldal). Blir inte så värst långt från Göteborg, bara cirka 160 mil kanske......och E6:an är faktiskt fin att puttra på efter. Gjort det ett antal ggr när jag besökt södra Sverige.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top