Snart vår!!!

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Premiären brukar bli i mars för mig. Dock är mars nog den snösäkraste månaden på hela året på västkusten. Den blir inte liggande länge men nog fan kommer det snö nån gång i mars varje år
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tog första turen förra året 28:e Mars. Hoppas kunna göra samma sak i år. :)
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Kollar ut, snön den faller, nä men vad kul :) skit har ju bilen man kan sladda med & hoppas värmen kommer snart.

Jag börjar bli klar med min hoj :yoparty fattas bara att lacka underkåpan + lite av sidokåpan, bytta oljefilter & olja & självfallet tanka upp tanken med lite härlig sås, allt annat är klart, den är så fin med sina nyvaxade kläder :banana
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Kollar ut, snön den faller, nä men vad kul :) skit har ju bilen man kan sladda med & hoppas värmen kommer snart.

Jag börjar bli klar med min hoj :yoparty fattas bara att lacka underkåpan + lite av sidokåpan, bytta oljefilter & olja & självfallet tanka upp tanken med lite härlig sås, allt annat är klart, den är så fin med sina nyvaxade kläder :banana

Här i skövde har vi idag ca 4-5 plus:) förhoppningsvis håller det i sig några dagar så snön smälter bort?
 

Snowman89

Guest
Förra året var det snöstorm i slutet av mars. 2 månader dit, sen ska skiten försvinna och det ska bli varmare. Så jag väntar nog med att hoppas för mycket! =)

Vart i sverige bor du egentligen?
Jag köpte nuvarande hojen i mitten av mars och åkte hela mars ut. Här i Linköping var det då ingen snöstorm i slutet av mars.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jönköping, och det var allt snöstorm här då =)
Eller vänta nu, var det 2011 kanske.. Har ingen ordning på åren längre =)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Premiären har varit i början av mars senaste två åren för mig så jag siktar på något liknande i år igen. :)

Däremot får man hålla koll på vädret så man inte överraskas av en igensnöad hoj när man skall hem från jobbet. :tungan
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Har haft som tradition att plocka ut hojen i början av mars alla fyra säsonger jag kört. Har lyckats kanoners. Men sen bor jag ju i Skåne med:banana
 
Last edited:

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Jag var ute den 4 januari men sen blev det istid fram tills nu för nu är de 2+ och snöskiten smälter :banana
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Definitionen på körbart väder är väl plusgrader och snö/isfritt, i allafall om man är 20 och hojk*t?

Efter 10-15 säsonger tenderar årspremiären att krypa närmare maj, tyvärr. Man blir gammal och bekväm, vill ha det varmt å gott. Jag vill åtminstone inte frysa. Att komma ner till parkeringen och skrapa bort frosten från sadeln när man ska till jobbet, tilltalar mig inte längre...
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Premiären har varit i början av mars senaste två åren för mig så jag siktar på något liknande i år igen. :)

Däremot får man hålla koll på vädret så man inte överraskas av en igensnöad hoj när man skall hem från jobbet. :tungan

Kollade lite snabbt, 23/2 hade jag premiär 2012. :yoparty
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jönköping, och det var allt snöstorm här då =)
Eller vänta nu, var det 2011 kanske.. Har ingen ordning på åren längre =)

Det var nog 2011. Förra året vill jag bestämt minnas att jag åkte för fullt kring mars. Köpte nog min nya hoj i april och fick panikkänslor att den inte var klar att tas ut från butiken med en gång :p
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Körde hem 954an förra året drygt 20mil 16/3.. Nästa gång blir det kärra!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top