KTM 690 SMC R -13 Modds/Trim

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Var och skrev kontrakt på en ny 690 Smc R idag, skulle få den i Mars nångång. Ställde mig på kö för en ifjol men då alla blev slutsålda, då blev det så jag köpte en -11 istället som jag sen sålde i slutet av sommarn.

Har såklart tänk modda min nya morot så lurar på om nån ligger inne på några bra modds och vart man kan köpa eftermarknadsprylar till rätt kurs? Vilket land är det t ex som gäller på Ebay för att beställa KTM grejer?
 
Last edited:

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Kika i dom två 690 trådarna :rolleyes:

Har läst dom trådarna till och från i några år. Står väldigt mycket bra i dom men svårt att hitta just tips på vart man får tag i grejer till rätt kurs. Därför jag startade denna tråd just för att få lite snabba tips på dom viktigaste modifieringarna och vart man hittar dom till bästa pris :tummenupp
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
originaldelar och powerparts har jag köpt på ktm-versand.de.. tror de är ca 20% jämfört med tex lellesmc
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Var väl lite mer allmännt trim och styling man kan montera, t ex:

Luftfilter
Avgas
Mappning
Kraschpuckar
Styrändar
Kolfiber delar
Miniblinkers
Bukplast
Drev
mm..

Ktm har ju rätt schyssta eftermarknadsprylar själva, så ovannämnda tyska sida var ett bra tips!
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Ktm har ju massor med powerparts som din återförsäljare av hojen kan ta hem.
Maila handlarn en lista på vad du vill ha för delar och vilket pris han kan sälja dom för.

Rabatt på delar ska inte vara några problem eftersom du köper hojen av han. Sen beror det väl lite på vilken del, handlarna har ju mindre marginaler på vissa grejer.

En annan fördel är ju att du kan baka in delarna i priset om du lånar till hojen, så slipper du lägga ut det kontant på en gång.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Var väl lite mer allmännt trim och styling man kan montera, t ex:

Luftfilter
Avgas
Mappning
Kraschpuckar
Styrändar
Kolfiber delar
Miniblinkers
Bukplast
Drev
mm..

Ktm har ju rätt schyssta eftermarknadsprylar själva, så ovannämnda tyska sida var ett bra tips!

Luftfilter, bukplast, miniblinkers och ett 14-drev har jag liggandes. Kan göra ett paketpris om du vill?
Har även en Koubalink. Grymt om du råkar vara lika kort som mig (172cm). Den är ju rätt hög.
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Luftfilter, bukplast, miniblinkers och ett 14-drev har jag liggandes. Kan göra ett paketpris om du vill?
Har även en Koubalink. Grymt om du råkar vara lika kort som mig (172cm). Den är ju rätt hög.

Vad vill du ha för dom grejerna och vad är dom i för skick?
Vilket filter är det och vad är en Koubalink?
 

021

Guest
Jag har oxo beställt en:) längtar som fan, funderar på vad ja ska köra med för slipon, sån pris skillnad på olika märken, akra, leovince, wings, mm, letar även snygg lösning till att rensa baken,
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Jag har oxo beställt en:) längtar som fan, funderar på vad ja ska köra med för slipon, sån pris skillnad på olika märken, akra, leovince, wings, mm, letar även snygg lösning till att rensa baken,

Najs!! Jag köpte av Snowman89 alla hans grejer förutom foamfiltret :tummenupp

Jag har haft två Smc 690 tidigare och på dom har jag först och främst tagit bort orginal skylthållare, sen kapat av den lilla läppen som är kvar under baklyset med en såg/dremel. Skulle vara fint med nån färdig lösning att köpa istället för att börja kapa i plasten...
 

Snowman89

Guest
Najs!! Jag köpte av Snowman89 alla hans grejer förutom foamfiltret :tummenupp

Jag har haft två Smc 690 tidigare och på dom har jag först och främst tagit bort orginal skylthållare, sen kapat av den lilla läppen som är kvar under baklyset med en såg/dremel. Skulle vara fint med nån färdig lösning att köpa istället för att börja kapa i plasten...
Varför inte bara göra det enkelt för sig och montera plåten i "läppen" som sitter kvar under baklyset?
Så har jag på min 690 och det funkar perfekt. Kanske inte helt korrekt med rött lyse till nummerplåten men annars så :)
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jag har oxo beställt en:) längtar som fan, funderar på vad ja ska köra med för slipon, sån pris skillnad på olika märken, akra, leovince, wings, mm, letar även snygg lösning till att rensa baken,

kolla vad du får ok pris på , köpte leovince för 1800 ca leverererat till dörren från tyska ebay
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top