Vad är baksidan med fordonshandel.se?

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Det låter ju lagomt kul att leveransdatumen ständigt skjuts fram... Är det någon faktiskt fått en hoj levererad därifrån?
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Det låter ju lagomt kul att leveransdatumen ständigt skjuts fram... Är det någon faktiskt fått en hoj levererad därifrån?

Jag har köpt min rsv4 där! är super nöjd.
köpte en 2010 / fabriks ny , dvs hade jag köpt en 2010 begagnad hade jag heller inte fått någon garanti. verkstadsåterkallningar och annat håller jag mig själv uppdaterad genom min verkstad.

tog några veckor extra att regga,( inte Fordonshandels fel utan träskallen på Transportstyrelsen inte Godkände att det inte stod antal sittplatser i COC-intyget).
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag har köpt min rsv4 där! är super nöjd.
köpte en 2010 / fabriks ny , dvs hade jag köpt en 2010 begagnad hade jag heller inte fått någon garanti. verkstadsåterkallningar och annat håller jag mig själv uppdaterad genom min verkstad.

tog några veckor extra att regga,( inte Fordonshandels fel utan träskallen på Transportstyrelsen inte Godkände att det inte stod antal sittplatser i COC-intyget).

Det låter betryggande. Jag har beställt en Tuono V4R APRC och det är att hålla tummarna för att de lyckad hålla planerat leveransdatum som är den 25 juni och att jag inte råkar ut för krångliga byråkrater på Transportstyrelsen.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Då får man säga välkomen till Aprilia träsket! :) och grattis till en fantastisk Hoj. :)
 

Henrico

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
Aprilia tuono v4 2012 aprc
Samma dilemma

Beställde en HD därifrån den 4 april i år. Fick ett mail där det stod preliminär leverans den 30 april, några timmar senare fick jag ett nytt mail där det stod att datumet skulle vara den 8 maj i stället. När 8 maj närmade sig fick jag ett nytt mail där det stod att det var 14 maj som gällde och att det skulle stämma den här gången. När 14 maj närmade sig fick jag ett mail om att det hade ändrats till 21 maj och att det var ett säkert datum. Den 20 maj fick jag mail om att hojen kommer "nästa vecka i stället". Ringde till dem när det hade gått en vecka och då skulle det ta ännu en vecka varpå jag tröttnade och sade att jag inte var intresserad längre. Det är säkert inga problem när man väl får grejorna men att som de gör hålla på och lova nya datum hela tiden och påstå att datumen ska stämma fast de inte gör det verkar inte särskilt seriöst.

Jag hade samma bekymmer med dem. Beställde en tuono 12:a aprc svart slutet av april skulle ta max 15 dagar, hörde inget från dem så ringde efter ca 1,5 vecka fick svar att den var slut och att det fanns bara gul och grå kvar. Så då ändrade jag beställningen till en gul. gick kanske 2 veckor hörde inget varken mail el telefon ang något datum så fick ringa inge och maila, (ringa då menar jag jaga på telefon dem svara ju inte överdrivet mkt) fick ett datum 23 maj börja närma mig det då fick ja ett nytt datum innan 28 maj. närmar mig 28:e Fortsätter jag på mail och telefon med fläckvis svar till o från. Då skulle den komma en vecka senare, när ja var inne i den vecka så hade den heller inte kommit, sen fick ja svar att den skulle komma 4 juni sen skulle den inte göra det pga av transport bolaget bla bla bla, hade då hunnit hyrt släpvagn innan fick av boka. på morgonen 4 juni fick jag ett mail att han skulle ha den på förmiddagen. Fick boka om släp sätta mig o dunka 40mil enkel. Kommer får ingen ursäkt att den vart sen, fick visserligen några lappar rabatt pga av lång lev tid för att jag frågade, så det kändes bra iaf. NU nästa strul, reg papprena följde inte med hojen utan skickade några dagar senare till honom, han sa att han ha de skicka in dem till transport:s och början på veckan efter hade ja inte blivit reggad, då visa de sig att han var tvungen att kompitera coc papprena men fick ur honom att han hade ändå skickat in uppgifterna från början till transport:s två dagar senare än vad han hade sagt. Så jag sa vad jag tyckte att de sköts dåligt och ville ha det reg så fort som möjligt, då skulle allt vara klart måndag el tisdag 19 juni alltså idag. Men då har fordonshandel lyckats blanda ihop mina personuppgifter med någon annan så nu tar det ytligare 2-3 dagar innan reggningen är klar med plåt. Detta sett att hantera kunder är under all kritik när det står på hemsidan att VI STRÄVAR EFTER NÖJDA KUNDER men det skiter i kunderna totalt. Jag har jobbat i 12år än så länge inom kundservice och det är A-O om man vill ha ett bra ryckte om sitt företag oavsett vad det är. Bästa reklamen för marknadsföring är NÖJDA KUNDER!! Och inte änns en ursäkt att dem att det tagit lång tid eller erbjuder någon typ av kompensation. Man som kund får typ göra halva jobbet själv och ringa transport:s o kolla upp själv om allt stämmer osv. Säkert nån som det gått smärt fritt för men för mig har det vart ett rent helvete. Hade jag vetat att det skulle ta 8 veckor hade jag inte beställt!!!!
 

Hudik

Guest
Jag hade samma bekymmer med dem. Beställde en tuono 12:a aprc svart slutet av april skulle ta max 15 dagar, hörde inget från dem så ringde efter ca 1,5 vecka fick svar att den var slut och att det fanns bara gul och grå kvar. Så då ändrade jag beställningen till en gul. gick kanske 2 veckor hörde *********TEXT*********
Man som kund får typ göra halva jobbet själv och ringa transport:s o kolla upp själv om allt stämmer osv. Säkert nån som det gått smärt fritt för men för mig har det vart ett rent helvete. Hade jag vetat att det skulle ta 8 veckor hade jag inte beställt!!!!

Menfyvilkenjobbigtextattläsa.Dumåstebörjaanvända"Enter"tangentenpådatorn.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Du menar så här dårå !

Jag hade samma bekymmer med dem. Beställde en tuono 12:a aprc svart slutet av april skulle ta max 15 dagar, hörde inget från dem så ringde efter ca 1,5 vecka fick svar att den var slut och att det fanns bara gul och grå kvar. Så då ändrade jag beställningen till en gul. gick kanske 2 veckor hörde inget varken mail el telefon ang något datum så fick ringa inge och maila, (ringa då menar jag jaga på telefon dem svara ju inte överdrivet mkt)

fick ett datum 23 maj börja närma mig det då fick ja ett nytt datum innan 28 maj. närmar mig 28:e Fortsätter jag på mail och telefon med fläckvis svar till o från. Då skulle den komma en vecka senare, när ja var inne i den vecka så hade den heller inte kommit, sen fick ja svar att den skulle komma 4 juni sen skulle den inte göra det pga av transport bolaget bla bla bla, hade då hunnit hyrt släpvagn innan fick av boka.

på morgonen 4 juni fick jag ett mail att han skulle ha den på förmiddagen. Fick boka om släp sätta mig o dunka 40mil enkel. Kommer får ingen ursäkt att den vart sen, fick visserligen några lappar rabatt pga av lång lev tid för att jag frågade, så det kändes bra iaf. NU nästa strul, reg papprena följde inte med hojen utan skickade några dagar senare till honom, han sa att han ha de skicka in dem till transport:s och början på veckan efter hade ja inte blivit reggad, då visa de sig att han var tvungen att kompitera coc papprena men fick ur honom att han hade ändå skickat in uppgifterna från början till transport:s två dagar senare än vad han hade sagt.

Så jag sa vad jag tyckte att de sköts dåligt och ville ha det reg så fort som möjligt, då skulle allt vara klart måndag el tisdag 19 juni alltså idag. Men då har fordonshandel lyckats blanda ihop mina personuppgifter med någon annan så nu tar det ytligare 2-3 dagar innan reggningen är klar med plåt. Detta sett att hantera kunder är under all kritik när det står på hemsidan att VI STRÄVAR EFTER NÖJDA KUNDER men det skiter i kunderna totalt.

Jag har jobbat i 12år än så länge inom kundservice och det är A-O om man vill ha ett bra ryckte om sitt företag oavsett vad det är. Bästa reklamen för marknadsföring är NÖJDA KUNDER!! Och inte änns en ursäkt att dem att det tagit lång tid eller erbjuder någon typ av kompensation. Man som kund får typ göra halva jobbet själv och ringa transport:s o kolla upp själv om allt stämmer osv. Säkert nån som det gått smärt fritt för men för mig har det vart ett rent helvete.

Hade jag vetat att det skulle ta 8 veckor hade jag inte beställt!!!!
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Jag har köpt min rsv4 där! är super nöjd.
köpte en 2010 / fabriks ny , dvs hade jag köpt en 2010 begagnad hade jag heller inte fått någon garanti. verkstadsåterkallningar och annat håller jag mig själv uppdaterad genom min verkstad.

tog några veckor extra att regga,( inte Fordonshandels fel utan träskallen på Transportstyrelsen inte Godkände att det inte stod antal sittplatser i COC-intyget).



Vad kostade registreringen?
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
För mig ??
-ingenting, allt fixade Fordonshandel.
eftersom fordonshandel är registrerad som importör så skickar de bara in coc intyget och sen ska hojen vara reggad.... (om inte det sitter döddansare transportstyrelsen som ska klydda till det.

för övrigt så har den gått 400 mil nu helt felfritt (om man nu inte räknar med Aprilia´s små "egenheter").
 
Last edited:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Här kommer några rader om mina erfarenheter av att köpa en Tuono V4R APRC via Fordonshandel.se:

Jag mailade först till Fordonshandel med lite frågor om levtid, vilka färger som fanns, hur betalning går till m.m. och fick svar inom några dagar. Efter det la jag en beställning via deras hemsida och valde hemleverans samt betalning mot efterkrav. Att betala mot efterkrav kostade en slant, men det kändes tryggare då erfarenheterna av Fordonshandel verkade ha varit lite av varierande slag.

Efter det att jag lagt beställningen mailade jag om leveranstid och fick svar dagen efter att hojen skulle skickas från deras europalager den 25 juni, dvs ca fyra veckor senare. Under tiden mailade jag ett antal gånger med frågor kring registrering m.m. och fick alltid svar relativt snabbt.

Den 25 juni fick jag ett mail om att hojen skulle skickas vidare till mig den 28 juni. Det verkar dock som om detta datum var när den skulle vara hemma hos mig för den 27 juni fick jag en leveransbekräftelse från DB Schenker och den 28 fanns försändelsen hemma hos mig.

Efter att ha betalt in pengarna med kort via Schenkers hemsida kunde jag boka in en utleverans från Schenkers lager hem till mig. På utsatt tid kom det en lastbil med ett stort paket som det stod Aprilia på. :yoparty

Jag behövde inte göra något med registreringen. Den 2 juli reggades den hos Transportstyrelsen och regbevis + regskylt kom med posten någon dag senare. I papprerna är den inte registrerad som import och jag är angiven som första ägare.

När hojen kom stod den i en stor låda och det enda jag behövde göra var att skruva fast blinkers, fylla på bensin samt fylla på vätska i batteriet och ladda det.

Allt som allt flöt det på riktigt smidigt och precis som utlovat. Det var rätt lång leveranstid, men detta var något jag visste om när jag la beställningen och med tanke på hur mycket billigare det var kändes det helt klart värt väntan.
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
För mig ??
-ingenting, allt fixade Fordonshandel.
eftersom fordonshandel är registrerad som importör så skickar de bara in coc intyget och sen ska hojen vara reggad.... (om inte det sitter döddansare transportstyrelsen som ska klydda till det.

för övrigt så har den gått 400 mil nu helt felfritt (om man nu inte räknar med Aprilia´s små "egenheter").



Okay, anledningen till att jag frågade var att jag såg på hemsidan att det gick att köpa en oregistrerard RSV4 för 93´ eller en reggad för 113´.
Jag har svårt att tro att det kostar 20´ att regga en hoj?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag har svårt att tro att det kostar 20´ att regga en hoj?

Ursprungskontroll 700kr
Regbesiktning 1380kr (SBP)
Registreringsskylt 80kr

Du tror nog rätt...

Förutsatt att alla papper är medföljande (CoC) samt att det inte föreligger nån fallgrop med moms o. dyl.
 

Snowman89

Guest
Här kommer några rader om mina erfarenheter av att köpa en Tuono V4R APRC via Fordonshandel.se:

Jag mailade först till Fordonshandel med lite frågor om levtid, vilka färger som fanns, hur betalning går till m.m. och fick svar inom några dagar. Efter det la jag en beställning via deras hemsida och valde hemleverans samt betalning mot efterkrav. Att betala mot efterkrav kostade en slant, men det kändes tryggare då erfarenheterna av Fordonshandel verkade ha varit lite av varierande slag.

Efter det att jag lagt beställningen mailade jag om leveranstid och fick svar dagen efter att hojen skulle skickas från deras europalager den 25 juni, dvs ca fyra veckor senare. Under tiden mailade jag ett antal gånger med frågor kring registrering m.m. och fick alltid svar relativt snabbt.

Den 25 juni fick jag ett mail om att hojen skulle skickas vidare till mig den 28 juni. Det verkar dock som om detta datum var när den skulle vara hemma hos mig för den 27 juni fick jag en leveransbekräftelse från DB Schenker och den 28 fanns försändelsen hemma hos mig.

Efter att ha betalt in pengarna med kort via Schenkers hemsida kunde jag boka in en utleverans från Schenkers lager hem till mig. På utsatt tid kom det en lastbil med ett stort paket som det stod Aprilia på. :yoparty

Jag behövde inte göra något med registreringen. Den 2 juli reggades den hos Transportstyrelsen och regbevis + regskylt kom med posten någon dag senare. I papprerna är den inte registrerad som import och jag är angiven som första ägare.

När hojen kom stod den i en stor låda och det enda jag behövde göra var att skruva fast blinkers, fylla på bensin samt fylla på vätska i batteriet och ladda det.

Allt som allt flöt det på riktigt smidigt och precis som utlovat. Det var rätt lång leveranstid, men detta var något jag visste om när jag la beställningen och med tanke på hur mycket billigare det var kändes det helt klart värt väntan.

När de kom för att leverera hojen lastade de av lådan åt dig?
Det var något jag funderade över hur man annars som privatperson lyckas få hem en enorm låda med en hoj i :gnissla Det är väl inte alltför många som har en truck hemma..

Du råkar förresten inte ha en bild på lådan ? :tungan
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
När de kom för att leverera hojen lastade de av lådan åt dig?
Det var något jag funderade över hur man annars som privatperson lyckas få hem en enorm låda med en hoj i :gnissla Det är väl inte alltför många som har en truck hemma..

Du råkar förresten inte ha en bild på lådan ? :tungan

De lastade av lådan och ställde den på min garageuppfart. Men damerna jag talade med när jag bokade utleverans var noga med att påpeka att de inte hjälper till med att bära in paket.

Jag har bilder på lådan och hur hojen levererades som jag kan lägga upp när jag kommer hem.
 

Snowman89

Guest
De lastade av lådan och ställde den på min garageuppfart. Men damerna jag talade med när jag bokade utleverans var noga med att påpeka att de inte hjälper till med att bära in paket.

Jag har bilder på lådan och hur hojen levererades som jag kan lägga upp när jag kommer hem.

Ah okej. Jag var med om en liknande grej tidigare då lastbilen dök upp och chauffören antog att jag hade truck då det var en pall.. Så det vart lite intressant..

Hehe men det lät ju riktigt schysst. Om jag fick välja på att få hojen hemskickad eller hämta den så skulle jag nog vilja ha den hemskickad. Hur kul vore det inte att ha en enorm låda som det står KTM på :banana:Bugar
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Ah okej. Jag var med om en liknande grej tidigare då lastbilen dök upp och chauffören antog att jag hade truck då det var en pall.. Så det vart lite intressant..

Hehe men det lät ju riktigt schysst. Om jag fick välja på att få hojen hemskickad eller hämta den så skulle jag nog vilja ha den hemskickad. Hur kul vore det inte att ha en enorm låda som det står KTM på :banana:Bugar

Lastbilskillen hade en pallyft som han körde ut paketet från lastbilen med. Det är en rätt maffig låda hojarna kommer i, men det ska ju stå Aprilia på lådan!

2013-07-12 09.20.28.jpg2013-07-12 09.23.30.jpg
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Vad krävs av dig som köpare sen då?
Vad exakt mer behöver du göra än att kapa spännbanden och ta bort plasten från sadeln?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Vad krävs av dig som köpare sen då?
Vad exakt mer behöver du göra än att kapa spännbanden och ta bort plasten från sadeln?

Skruva fast blinkers, fylla på vätska i och ladda batteriet, tanka bensin, vrida om nyckeln, njuta av hojen.

Tänk på att ett nytt batteri helst ska laddas ca ett dygn innan det tas i bruk. Tyvärr hade jag inte möjlighet att vänta så länge och drog iväg med hojen efter 3-4 timmar.
 

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Ort
strömstad
Hoj
k9
jag har väntat nu i snart ett år på en trasig bakskärm från fabrik..=( nu svarar han inte ens på fordonshandel...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top