Vad är baksidan med fordonshandel.se?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Fick följande fråga från kusinjävel, någon som har erfarenhet?

Hej,
Vet du något om fordonshandel.se ? De säljer ut -12 aprilia tuono till riktigt bra priser . Du vill inte luska hur det funkar med garanti , hur mycket det e att montera och regestrering ? Har så dåligt internet att bara fb funkar ? Detta e ju året då allt ska ske på 2 hjul ?


Kusinjävel har pratat om att köpa hoj länge nu. Hade varit skoj om han kunde gräva ur sin arm ur röven och börja slanga som en vanlig människa.

(han är just nu i Australien och kör skördetröska men kommer snart hem)

Mark
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Läs på deras hemsida vet jag ---> http://www.fordonshandel.se/

---------------------------------------------
Garanti



På alla fordon vi säljer undantaget tävlingsfordon och båtmotorer ingår nu en garanti på 12 månader, garantin täcker i stort sett alla delar på fordonet, du som kund kan serva och reparera fordonet på valfri verkstad i hela europa, reparationer utförs på valfri verkstad efter godkännande av Autoconcept.
För båtmotorer gäller konsumentköplagen ingen garanti.

Konsumentköplagen gäller på båtmotorer den är 36 månader för ursprungliga fabrikationsfel, service enligt medföljande manual måste utföras, dokumenteras och stämplas av F-skatt registrerad verkstad.
Konsumentköplagen ser ut på följande sätt.
Enligt konsumentköplagen gäller följande villkor vid köp av ett fordon:
INGEN GARANTI 0 månaders garanti. Däremot 36 månader reklamationsrätt.
Konsumentköplagen delar dessutom upp reklamationsrätten enligt följande:
- Månad 0 - 6 BEHÖVER konsumenten INTE bevisa att felaktigheten beror på fel från ursprunget, alltså fabrikationsfel.
- Månad 7 - 36 SKALL konsumenten visa att det var fel på varan från ursprunget.

Saxat från deras sida..

Sen hur Fb ställer sig till detta ang motor försäkring mm :rolleyes:





//Robin
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Läs på deras hemsida vet jag ---> http://www.fordonshandel.se/

---------------------------------------------
Garanti



På alla fordon vi säljer undantaget tävlingsfordon och båtmotorer ingår nu en garanti på 12 månader, garantin täcker i stort sett alla delar på fordonet, du som kund kan serva och reparera fordonet på valfri verkstad i hela europa, reparationer utförs på valfri verkstad efter godkännande av Autoconcept.
För båtmotorer gäller konsumentköplagen ingen garanti.

Konsumentköplagen gäller på båtmotorer den är 36 månader för ursprungliga fabrikationsfel, service enligt medföljande manual måste utföras, dokumenteras och stämplas av F-skatt registrerad verkstad.
Konsumentköplagen ser ut på följande sätt.
Enligt konsumentköplagen gäller följande villkor vid köp av ett fordon:
INGEN GARANTI 0 månaders garanti. Däremot 36 månader reklamationsrätt.
Konsumentköplagen delar dessutom upp reklamationsrätten enligt följande:
- Månad 0 - 6 BEHÖVER konsumenten INTE bevisa att felaktigheten beror på fel från ursprunget, alltså fabrikationsfel.
- Månad 7 - 36 SKALL konsumenten visa att det var fel på varan från ursprunget.

Saxat från deras sida..

Sen hur Fb ställer sig till detta ang motor försäkring mm :rolleyes:


//Robin

jo, det är ett bra exempel på en ev. baksida som INTE nämns där.

Någon som har mer info/erfarenhet?

Är kusinjäveln under 24år:confused:

Det finns risk att han är född -88. Då blir ungen 25 i år.
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Jag kanske inte fattar detta, men vad har man för nytta av en 5-årig garanti som bara gäller i 6 månader?

Nedanstående text saxar från fordonshandel.se

För att uppfylla kraven för 5 årig garanti vilken endast gäller för ursprungliga fabrikationsfel som uppkommer inom 6 månader :va , måste du löpande serva fordonet på en auktoriserad märkesverkstad.
För fabrikationsfel som uppkommer efter 6 månader måste du som kund bevisa att det beror på tillverkningsfel eller materialfel, och det blir svårt att bevisa när felet först uppstår efter tex. 7 månader eller ännu längre tid efter inköp.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vad gäller just tuono idetta fall, åtnjuter man icke den förmånliga märkesförsäkringen. Värt att ta med i kalkylen av månadskostnad.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Om tillverkaren har en kampanj på delar som skall bytas eller dylikt så får du inte informationen.

Har själv frågat på plats på fordonshandel om detta och fick inget tillfredsställande svar
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
Mt-09 Sp, Bmw 400, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Tjenar

Funderar hur det blir om de inte godkänner. "reparationer utförs på valfri verkstad efter godkännande av Autoconcept."
Blir lite skum. Har haft en Audi a6 bi-turbo full servad mm. Fick liknande garanti. Gällde nästan allt. Fick stora problem då bla ena vatten pumpen skar. Garantin gällde inte då, det var en slang som hade läkt. Garantin gäller ej slangar och klämmor. Kan bara säga det blev dyrt för mej och problem.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Baksidan med att handla av en gråimportör är också att, konkkar eller lägger dom ner, så finns ingen garanti att hämta....
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vart riktigt sugen på en V4R Tuono! Fördelen att man kan meka själv är att man behöver ingen garanti :) pajar det så fixar man det själv. Synd bara att man är student :(
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Äsch. Garantier. Försäkringar mot tallar i näsan. Hade varit intressant att ställa alla success stories emot alla FAIL.
I mitt fall (totalt, inte begränsat till bara hoj) är nästan enbart FAIL.

Min senaste hoj köptes nyservad på Märkesverkstan.
Oljelampan tändes när jag kom en bit på väg hem, fattades en rejäl skvätt.
För att femårsgarantin ska gälla måste jag serva typ hos dem.

Åker också halvförsäkrat. Tänkte först ta Trafik men fick ett fint bud på Halv för nästan samma pengar.
Hoppas jag slipper ångra mig där.
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ser ju skitbra ut :tummenupp ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, tills man har betalt.:hihi:hihi
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Är inte Autoconcept-försäkringen känd för att vara pissdålig?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Är det någon som handlat från Fordonshandel.se på senare tid?
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Har en jobbarkompis som beställt hoj där och leveransen bara skjuts framåt hela tiden :mad: och han säger att det är hopplöst att få kontakt med dom när man ringer svarar aldrig :va
 

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Beställde en HD därifrån den 4 april i år. Fick ett mail där det stod preliminär leverans den 30 april, några timmar senare fick jag ett nytt mail där det stod att datumet skulle vara den 8 maj i stället. När 8 maj närmade sig fick jag ett nytt mail där det stod att det var 14 maj som gällde och att det skulle stämma den här gången. När 14 maj närmade sig fick jag ett mail om att det hade ändrats till 21 maj och att det var ett säkert datum. Den 20 maj fick jag mail om att hojen kommer "nästa vecka i stället". Ringde till dem när det hade gått en vecka och då skulle det ta ännu en vecka varpå jag tröttnade och sade att jag inte var intresserad längre. Det är säkert inga problem när man väl får grejorna men att som de gör hålla på och lova nya datum hela tiden och påstå att datumen ska stämma fast de inte gör det verkar inte särskilt seriöst.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top