491 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 34
    Porslinsdocka danizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Stulen
    Garage
    Visa garage

Titta på MotoGP 2013 på plats live

Hej,

Jag och en vän funderar på att åka och titta på MotoGP live i sommar och tänkte kolla om ni har tips på publikvänlig bana i Europa. Kanske Spanien eller Italien eller liknande? Skriv gärna vad ni har för erfarenheter av att titta på det Live.

EDIT: Skriv gärna hur ni tyckte om området omkring banan, mat, sevärdheter osv.

/ Dan

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    zx10r -05 racehoj, zx9r -95, Husaberg 400 Fe -00
    Assen är fint. Stora skärmar placerade över en stor del av banan. Läktaren i kurva 1 ger en bra vy över fyra kurvor och ett riktigt gött ljud när Ducati-hojarna försvinner på bakrakan. Blir Assen i år igen och nån bana till.

Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Stulen
    Garage
    Visa garage
    Fick tipset att titta på banor som är mer moderna, och på så sätt mer publikvänliga med tanke på hur nära läktarna är placerade osv.. men det kanske är fel tänk?

De som verkar vara relativt moderna, typ 90-tal och framåt i Europa är:

Spain - Catalunya
    Constructed: 1991

Germany - Sachsenring
    Constructed: 1996

Spain - Aragon
    Constructed: 2009

Spain - Valencia
    Constructed: 1999

Nån som varit på någon av ovanstående eller kan tipsa om en bana där man får bra överblick av banan osv? Eller kommer nära inpå.

Just a little bit Anders Axxexss avatar
    Reg.datum
    Dec 2003
    Hoj
    Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
    Garage
    Visa garage
    Assen, Brno och Sachsenring är banor jag gillat. Dom 2 första är gamla banor med historia bakom sig som landsvägsbanor. Tror dom har bättre underlag för att bjuda på bättre raceupplevelse. Nya banor som tex Valencia lovordas av vissa för man ser allt. Men jag tycker bara det är en förvuxen gokartbana och jag tycker man sitter för långt ifrån och har noll fartupplevelse som publik. Banor som är byggda av en tråkig Tysk med massor av chikaner och långsamma ess för att bilar ska kunna få köra om varann går fetbort för mig som banor för mc.. Men det är som sagt kanske bara en smaksak.

Vill man ha fartupplevelse, komma nära förare, bli imponerad av hur fort dom kör så är kanske inte MotoGP det bästa. MotoGP gör sig bäst på tv. Man går på dom racen för att man är ett fans av något slag och för att höra hojarna live. Det som ger något.

51.ročník 300 zatáček Gustava Havla - Horice/Tjeckien 18-19 maj

Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Stulen
    Garage
    Visa garage
    Det blev Catalunya läktare C

I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Hoj
    GSX-R 750 -90
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av daniz Visa inlägg

Satt på start/målrakan på valencia. Solskyddet man får av taket är behövligt kan jag säga.

Kan även tillägga att det var 2009 jag var där också. Så det du såg på det klippet, såg jag med egna ögon där nere
    Citat Ursprungligen postat av BRASSARN Visa inlägg
    tss tss, vilka försiktiga harar ni är. Klart man ska gå ut hårt å bara öka...
    Jag har faktiskt sett ghost rider 1,2 OCH 3!!! Jag vet hur det ska se ut!

Riktiga män smäller full gas å bara matar i växel efter växel, ända tills varvbryt! :yoparty

//BRASSARN over and out

Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Stulen
    Garage
    Visa garage

Klippet är från catalunya inte valencia

Mr. Plow JockeP22s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Hoj
    Yamaha 1300
    Citat Ursprungligen postat av daniz Visa inlägg
    Jag har sett MotoGP vid Catalunya två år i rad nu med farsan.
    N-läktaren 2011 och start/mål huvudläktaren 2012.
    Båda gångerna hoppades jag få se Rossi ta vinst #80 i högsta klassen. Men icke.

Ha så kul.
    Daniel Pedrosa: "I'm prisoner of my fans."
    Zsolt Baumgartner: "I always liked fuel."
    Milka Duno: "Drive car is very difficult. It's not something just gas and brake. You need to work very hard with the engineer people."

Up n' rising. Apiss avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hoj
    Hertig 990
    Garage
    Visa garage
    Ursäkta att jag lånar tråden (tänkte starta en själv av samma art), jag är ny inom MC och är väldigt sugen på att följa årets Moto GP. Min fråga är om ni kanske kan rekommendera en schysst krog, bar, restaurang, för ändamålet som sänder samtliga race (I Stockholmsområdet).

Spontant tänker jag kanske Oleary's, samtidigt är jag inte det minsta sugen på att sitta tillsammans med folk som ser på fotboll (och dylikt trams) - the sport where you only need one ball to play

Typiskt.... Mackes avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Honda CBR1000RR (#74) Kawasaki KXf 250, Baotian Classic -05, Suzuki RMZ 250, Teutonia Mistral -09
    Jag har bara sett ett race live, och det var på LeMans. Banan var helt okej, det var lätt att hitta bra platser runte hela banan, och det fanns gott om skärmar att titta på. Det jag störde mig nåt fantastiskt på var att jag inte fattade ett skit... Speakern gapade för full hals på franska hela tiden, alla skyltar var på franska, och dom som jobbade på banan snackade i stort sett bara franska... Vilket försämrade helhetsintrycket en del...

När jag åkte därifrån så svor jag på att nästa race jag ser live ska vara Silverstone, Laguna Seca, eller Texas, där man fattar vad folk säger...

Jag vet dock inte hur det är på andra ställen, typ Brno, Assen, Spanien, osv... Om dom kanske kör lite engelska översättningar i högtalarna lite då och då, så man förstår...
    Senast redigerat av Macke den 2013-01-29 klockan 08:47.
    #74 PRO Superbike Privatförarcupen

Webb: WWW.MACKEGRANSTEDT.COM
    Engelsk Twitterfeed: http://www.twitter.com/MackeGranstedt
    YouTube: http://www.youtube.com/user/MackeGranstedt

Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Stulen
    Garage
    Visa garage
    Funderar på om det på något sätt går att få live streaming i mobilen.. kanske bara ljud? Vore skönt att ha en öronsnäcka med de engelska kommentatorerna...

Rrrhhaa MC Kimrings avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Hoj
    Honda Cbr 1000RR -08. Yamaha 535 Bobber -96
    Jag är lätt på å dra ihop ett gäng för att kolla Moto GP på nån krog i sthlm!

http://www.sporthoj.com/forum/showth...GP-p%E5-krogen

Det var inte jag Pärs avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Hoj
    Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
    Garage
    Visa garage

Sv: Titta på MotoGP 2013 på plats live

Citat Ursprungligen postat av Macke Visa inlägg

Jag vet dock inte hur det är på andra ställen, typ Brno, Assen, Spanien, osv... Om dom kanske kör lite engelska översättningar i högtalarna lite då och då, så man förstår...
    Inte i tyskland,Spanien eller Holland iallafall.
    Filmen där Ljudet bara Försvann Spain 2010

En tillbakablick 2010
    Var inte så Förbaskat optimistisk! ljuset i tunneln kan vara ett tåg!

Mr. Plow JockeP22s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Hoj
    Yamaha 1300
    Citat Ursprungligen postat av Nouveau Visa inlägg
    Min fråga är om ni kanske kan rekommendera som sänder samtliga race
    Viasat Motor. Jag klarar mig inte utan den kanalen i alla fall.

Citat Ursprungligen postat av Macke
    Jag vet dock inte hur det är på andra ställen, typ Spanien, osv... Om dom kanske kör lite engelska översättningar i högtalarna lite då och då, så man förstår...
    Inte vid Circuit de Catalunya.
    Daniel Pedrosa: "I'm prisoner of my fans."
    Zsolt Baumgartner: "I always liked fuel."
    Milka Duno: "Drive car is very difficult. It's not something just gas and brake. You need to work very hard with the engineer people."

Skitsnack-MC Carnivores avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Hoj
    CBR1000RA
    Ursäkta att jag lånar tråden (tänkte starta en själv av samma art), jag är ny inom MC och är väldigt sugen på att följa årets Moto GP. Min fråga är om ni kanske kan rekommendera en schysst krog, bar, restaurang, för ändamålet som sänder samtliga race (I Stockholmsområdet).

Spontant tänker jag kanske Oleary's, samtidigt är jag inte det minsta sugen på att sitta tillsammans med folk som ser på fotboll (och dylikt trams) - the sport where you only need one ball to play
    Citat Ursprungligen postat av Kimring Visa inlägg
    Jag är lätt på å dra ihop ett gäng för att kolla Moto GP på nån krog i sthlm!

http://www.sporthoj.com/forum/showth...GP-p%E5-krogen
    Kollar man med O´learys i förväg så brukar de kunna åsidosätta en avdelning just för MotoGP.
    'Vegetarian' is just another word for 'bad hunter'

Boka nu: Ezzodagen 20:e maj på Gelleråsen

Typiskt.... Mackes avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Honda CBR1000RR (#74) Kawasaki KXf 250, Baotian Classic -05, Suzuki RMZ 250, Teutonia Mistral -09
    Citat Ursprungligen postat av Pär Visa inlägg
    Inte i tyskland,Spanien eller Holland iallafall.
    Citat Ursprungligen postat av JockeP22 Visa inlägg
    Viasat Motor. Jag klarar mig inte utan den kanalen i alla fall.

Inte vid Circuit de Catalunya.
    Ok, jag skulle satsa på nåt engelskspråkigt land då.. Tror man får ut mer av det om man förstår vad folk säger... Men om man skiter i det, så skulle jag välja nånstans där publiken är helt galen, typ Spanien...
    #74 PRO Superbike Privatförarcupen

Webb: WWW.MACKEGRANSTEDT.COM
    Engelsk Twitterfeed: http://www.twitter.com/MackeGranstedt
    YouTube: http://www.youtube.com/user/MackeGranstedt

Up n' rising. Apiss avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hoj
    Hertig 990
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Carnivore Visa inlägg
    Kollar man med O´learys i förväg så brukar de kunna åsidosätta en avdelning just för MotoGP.
    Jag har nu skapat en tråd under Stockholms-forumet för detta ändamål. Sprid det gärna vidare. Som nämnt vore detta riktigt kul och jag kan på förhand anmäla mig för att stå för det rent administrativa - nu ser vi till att det blir av!

Förresten, som ny på forumet (användarmässigt ivf.) förstår jag inte hur man får med flera citat i en och samma post?

The Doctor is back! P€RRAs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    Njet
    Förresten, som ny på forumet (användarmässigt ivf.) förstår jag inte hur man får med flera citat i en och samma post?
    Bredvid "Svara med citat" nedan finns en knapp med ett +. Testa den

Reg.datum
    Sep 2003
    Hoj
    Garage
    Visa garage

Sv: Titta på MotoGP 2013 på plats live

Citat Ursprungligen postat av Macke Visa inlägg
    Ok, jag skulle satsa på nåt engelskspråkigt land då.. Tror man får ut mer av det om man förstår vad folk säger... Men om man skiter i det, så skulle jag välja nånstans där publiken är helt galen, typ Spanien...
    Upplevde spanjorerna som väldigt lugna.. kan bero att var tredje satt och röga brass

En tillbakablick 2010

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Hoj
    Tiger 800 Roadie -11, Honda CB650 -80
    Upplevde spanjorerna som väldigt lugna.. kan bero att var tredje satt och röga brass
    Bara var tredje?
    På Barca matchen satt minst 9 av 10 och bolma.
    Kom inte in på Hogwarts. Nu lämnar jag Fylke för att bli Jedi. May the odds be ever in my favor.

Reg.datum
    Sep 2003
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Assen med sov plats på svincampingen ska det vara om man vill ha "hålligång"

En tillbakablick 2010

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Hoj
    Tiger 800 Roadie -11, Honda CB650 -80
    Assen med sov plats på svincampingen ska det vara om man vill ha "hålligång"
    Assen är helt klart intressantast för mig.
    Hur ligger "svinkampingen" i förhållande till bana och stad?
    Vill juh helst krypa mellan ställena.
    Kom inte in på Hogwarts. Nu lämnar jag Fylke för att bli Jedi. May the odds be ever in my favor.

F.d Hybridpilot farmerlips avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    En röd och en gul
    Mugello var rätt intressant. Folk grävde ur sluttningarna och slog upp ganska stora pooler. Byggde egna läktare med byggställningar. Massor med lösa motorer som gick på varvstopp. Några hade en rak4 i stativ som de gasade sanslöst med. Det var rätt så "italienskt"..

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2009
    Hoj
    Hornet 900 -05 såld :(

Brono gillat jag. Bra pris rolig bana och bra organisation plus att det har varit bra väder när vi har varit där.

Sen är det bra pris på dryck också

The older i get the faster i was GSXR1100Rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Gammelgixxer, Suzuki Rizhög Racer, Pro-Mille-R samt en 0,4L Geggmoppe
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Brno & Assen är favoriterna, Valencia kräver månkikare och Estoril var väl sådär, att se på Moto-GP gör man bäst hemma i soffan men det är klart en häftig upplevelse första gången en Ducce dundrar över start & mål rakan på Assen när man sitter på huvudläktaren, det låter så att man får ståpäls.

Svincamping och stök runt hela Assen är dock inget för trötta gubbar som vill sova på nätterna, hotell är nästan omöjligt att få tag på om man inte bokar ett år innan.

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Hoj
    zx10r -05 racehoj, zx9r -95, Husaberg 400 Fe -00
    Citat Ursprungligen postat av GSXR1100R Visa inlägg
    Brno & Assen är favoriterna, Valencia kräver månkikare och Estoril var väl sådär, att se på Moto-GP gör man bäst hemma i soffan men det är klart en häftig upplevelse första gången en Ducce dundrar över start & mål rakan på Assen när man sitter på huvudläktaren, det låter så att man får ståpäls.

Svincamping och stök runt hela Assen är dock inget för trötta gubbar som vill sova på nätterna, hotell är nästan omöjligt att få tag på om man inte bokar ett år innan.
    Bokade hotell i förra veckan i Assen via hotels.com. Sökningen gav 3 träffar, undertill stod "33 andra hotell är fullbokade de datum du angivit."

Så ja... Man bör vara ute i god tid.

Peter
    Reg.datum
    Sep 2004
    Hoj
    RD
    Citat Ursprungligen postat av GSXR1100R Visa inlägg

För de som gillar WSBK och även vill heja på svenskarna i de olika klassserna finns det några platser
    kvar till WSBK på Assen. Se info på: http://highsider.se/2013-01-15.aspx

Mvh Peter
    Kolla WSBK ,köra bandagar, badsemester i Portimao. Juni och Sep 2013 Allt i samma resor !!
    2013 blir det resor till WSBK, Portimao 7-9 Juni ,Assen 25-28 april, Silverstone 4 aug
    Hänga med ?
    Maila till peterportimao@gmail.com för mer info.

seabiscuit SjöKexets avatar
    Reg.datum
    Feb 2006
    Hoj
    CRF 250 -11
    Garage
    Visa garage
    Vi åker till Brno i Augusti på en bussresa. Skönt att åka med en organisatör som kört samma resa massor gånger och som kan slussa en som ett kolli mellan banan och hotellet. Så kan man istället fokusera på showen och alla tjeckiska öl .

http://www.jidneresor.se/ReseForm.asp?aid=367
    Infon är från förra årets resa, bara datumen som är uppdaterade.
    Senast redigerat av SjöKexet den 2013-02-07 klockan 19:32.

! Rigges avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    KTM 690 SMC
    Citat Ursprungligen postat av farmerlip Visa inlägg
    Mugello var rätt intressant. Folk grävde ur sluttningarna och slog upp ganska stora pooler. Byggde egna läktare med byggställningar. Massor med lösa motorer som gick på varvstopp. Några hade en rak4 i stativ som de gasade sanslöst med. Det var rätt så "italienskt"..
    Jag skulle lätt kunna åka till Mugello igen. Totalt kaos överallt, omöjligt med parkeringar, vi fick gå en timme till bilen och hoppa över bäckar osv, 2 timmar till innan vi kom loss ur trafiken. Folk stormade banan efter Rossi vann, men skitkul. Jag var på Assen och det var inte alls samma sak. Välordnat och tråkigt, iofs var vi bara där över racedagen. Miljön runt banan i Mugello är ju inte dålig den heller. Vi bodde ganska nära banan i ett gammalt slott men jag hade nog bott i Florens istället för vi åkte dit nästan varje kväll ändå. Italienare är tokiga.

Strip the flesh, salt the wound lill-dannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Hoj
    Letar banhoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av SjöKexet Visa inlägg
    Vi åker till Brno i Augusti på en bussresa. Skönt att åka med en organisatör som kört samma resa massor gånger och som kan slussa en som ett kolli mellan banan och hotellet. Så kan man istället fokusera på showen och alla tjeckiska öl .

http://www.jidneresor.se/ReseForm.asp?aid=367
    Infon är från förra årets resa, bara datumen som är uppdaterade.
    Vi tänkte också åka och se MotoGP på plats i år och valet just nu (efter läsning i tråden) står mellan Brno och Assen.

Brno lockar men det verkar ju vara ett jämrans meck att ta sig dit? Orkar man verkligen sitta i en buss så länge? Någon som har testat bussresan ovan? De verkar ju ha gjort det några ggr förut...

Assen verkar också grymt men hardcore svin-camping är jag för gammal för så det är ju hotell som gäller i sådana fall. Eftersom hotellen tar slut fort så är det väl så att vi i så fall får hoppa på någon typ av paketresa för att fixa boendet. Något som har något företag att rekommendera i så fall?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Kan du tänka dig gå på en RR-tävling i Sverige?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2008 Ducati Hypermotard av Danieltälje

2002 Honda CBR 954 RR av Danieltälje

2003 Honda CRF 450 HM av Holke

Bloggar
1200 fordon. bara 28 bilder och lite text.. av Toyman

MC åkare som chansar i trafiken. av Ankan1

Thor..... av Toyman

Köp & Sälj - Säljes

05/21  Bridgestone BT023 180/55zr17M/C
05/21  Yamha R1 2006
05/21  zx-6r Ninja
05/21  KTM 640 Supermotard
05/21  Gsx-r 750 25kW
05/21  Delar GSX-R
05/21  Yamaha R6 i fint skick (25kw)
05/21  Racekåpor
05/21  Yamaha R1
05/21  sxv bakände
05/21  Elverk 2,2kw
05/21  Säljes cross/enduro utrustning endast använda ett fåtal gånger som nytt!
- Gå till Köp & Sälj (Säljes)

Köp & Sälj - Köpes

05/21  KTM 525 XC
05/21  Originaldämpare till ZX-9R
05/21  Devil high-pipe
05/21  Gotland med AP 2a helgen
05/20  Miniblinkers
05/20  Skjutssadel r6 2006
05/20  Mätarpaket/hastighetsmätare yamaha R1
05/20  Originalavgassytem till Yamaha R1 04-06
05/19  yamaha xjr 1200/1300
05/19  KTM 690 SM