Sony HDR-AS 15

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Vilken trevlig tråd!

Jag köpte en AS15 för några veckor sedan och är än så länge nöjd. Jag håller som bäst på att konstruera diverse olika fästen. Det finns även ett hjälmfäste men det har jag inte på bild i nuläget.






Detta är dock ett köpefäste.

Ett provklipp. Lite långt och bara en vinkel men det är bara ett kameratest.

http://www.youtube.com/watch?v=jBVVe8dU8Rk

/Linus
 
Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Är det förresten någon som vet om det fungerar att ladda kameran med en vanlig mobilladdare?
 

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Kalmar-Öland området
Hoj
DR 650-99
Vågar man prova med den laddaren skiljer ju inte mycket

Kapacitet: 1500 mAh
Spänning: 3.7 Volt galaxy s4
---------------------------------------------------
Kapacitet: 1240mAh
Spänning: 3.6V sony hdr
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag har laddat med min mobilladdare sen kameran var ny, o funkar ännu :)
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Har precis blivit ägare till en HDR-AS15 och tar tacksamt emot tips på så universala sätt att montera som möjligt. Vill ju kunna montera på så många ställen som möjligt och i så många vinklar som möjligt med så få prylar som möjligt. Funderar nästan på Ram-mounts som jag ju har till mobilen och dessa är ju sjukt bra men dock lite dyra.
Vad har ni för tips?
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Har precis blivit ägare till en HDR-AS15 och tar tacksamt emot tips på så universala sätt att montera som möjligt. Vill ju kunna montera på så många ställen som möjligt och i så många vinklar som möjligt med så få prylar som möjligt. Funderar nästan på Ram-mounts som jag ju har till mobilen och dessa är ju sjukt bra men dock lite dyra.
Vad har ni för tips?

Jag skär ut egna fästen i lasermaskinen på jobbet i 3 mm aluminium som jag sedan bockar till. Funkar klockrent, men det bygger ju lite på att man har tillgång till sådana maskiner. Men med lite vilja, en borrmaskin och bågfil kommer man också långt. :)
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Den här är kanske ett potentiell utmanare till Sonyn och även GoPron

http://m3.idg.se/2.1022/1.518514/ga...-actionkameran-virb?mv=pass#;article:1.518514

/D

Man kan ju hoppas, alltid bra med konkurrens!

Däremot vet jag inte om batteritiden är så hiskeligt viktig, som det påtalas i artikeln. Mest för att man vet när man ska göra något som man vill filma och sätter då igång kameran. Inte sagt att det är dåligt med lång batteritid dock, men det är inte den viktigaste faktorn. Sen stod det inget om FPS vid 1080, samt linsen.

Alla kameror filmar i 1080 nu för tiden, till och med de du kan köpa på clas ohlson, så viktigast är hur bra linsen kan ta in ljus samt hur många FPS kameran kan filma i!

60 FPS är the shit, det i kombination med en djävligt bra lins och man har en väldigt bra action kamera.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Googla lite :)
The image sensor is 16-megapixel (1/2.3-inch CMOS), 1080p HD video at 1920 x 1080 30fps, 720p HD video 1280 x 720 30 fps and 60 fps, and time lapse options. :fakta

/J

Googlade lite. Kameran kommer vara dyrare än Sony HDR-AS15 men är sämre på allt förutom batteritid, samma sak med GoPro. Så GLHF till Garmin, men de kommer inte lyckas.
 

alexander1996

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2014
Ort
Karlsat
Hoj
Honda cr250 -93
ja har precis fått hem en as15. Sk*t nöjd! Va nyss ute i garaget och trixade lite så ja fick ett fäste på sidan utav hjälmen. bockade en plåt och borrade hål i som jag sedan drog fast i skärmen. sen på med loctite så inte skruven skakar ur... Den sitter riktigt stadigt och har bra vinkel! Ska testa och filma imorgon och se hur resultatet blir :)

 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Ett tips för alla med HDR-AS 15. Köp bara "huset" som är till den nya kameran från Sony, det passar till den äldre kameran.

Huset är betydligt mindre.
Knappar på huset för funktioner.
Tar in ljud bättre.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top