Adblock - nono?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är diskussioner om det redan faktiskt. Snarare det tekniska som hindrar just nu. Men det är på gång till början på nästa år.

Kostnad, ingen aning själv. Får nog göras en undersökning om vilken nivå man bör lägga sig på.

Najs. :D Skulle misstänka att prenumerationen på en tidning motsvarar smärtgränsen, eller ligger lite över den eftersom att man inte får något "på riktigt" ... Även om i princip alla kastar tidningarna efter ett tag ändå, och forumet består... (iaf ett tag.)
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Vore det ett bättre alternativ om man som jag som inte är så värst aktiv postar läser utloggad med adblock och bara loggar in när jag känner behov att skriva något?

Det finns inte en chans att jag avaktiverar mitt adblock med tanke på hur det ser ut utan, jag står inte och faller med sh så den dagen det kommer ett ultimatum slipper ni mig..
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Ja då gick det uppenbart så långt som forummedlem att man blev anklagad via ett fält till att medverka till att sporthoj.com påverkades negativt om jag inte ville se all reklam.Njaaa ... såvitt jag vet så har reklameländet på internet varit ett ofog länge som har få beundrare och där flertalet hittat andra inkomstvägar på dessa webbsidor så jag tror inte att jag blir så vidare imponerad av Egmont när de nu vill att detta reklamelände ska fortleva genom att besökarna ska få sina nätläsare nerlusade med många gånger oväsäntligt skit ... Och God Jul förresten Egmont. :crash
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Som vissa skriver att sidan är slö och seg har nog inte med era datorer att göra till 99%
Jag har en rejäl dator som klarar av exakt allt jag stött på änsälänge som ingenting, och 100/10 mbit/s lina och Sporthoj är fortfarande segt med jämna mellanrum, tror det är när det är "rusning trafik" här inne. Skulle tippa på det, flyter på bra på nätterna & morgonen.
Jag har inte adblocker men är fett sugen att skaffa det för är riktigt jävla trött på alla hemsidor! blinkar fan överallt och kommer upp massvis med extra rutor.

Vad är driftkostnaderna på SH utan att ha en anställd som ska ha lön för att hålla på med annonser haha.
Tycker personligen inte annonserna är speciellt jobbiga här på sporthoj, förutom när det blinkar en jävla massa.
Men om du skulle kommit ut med driftkostnaderna , om det inte är en enorm summa skulle nog de flesta här kunnat betala en slant till medlems avgift och skippa annonserna.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har ni problem att fokusera på det ni ska för det blinkar lite runt det intressanta förstår jag inte hur ni fixar köra hoj......

Inga problem med hastigheten för mig, 7år gammal celeron-laptop men lägger upp på under sek när det är lugnt med trafik, när det är många användare går det segare då men så har det ju jämt varit.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag vill bara påminna om att trådens ursprung handlade om att bannern FELAKTIGT visades.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag tänker köra utan Adblock på prov nu, stängde precis av det och jisses vilken skillnad på utseendet.
Dock så är de annonser jag ser relevanta, att de blinkar är lite störande men det kan jag leva med. Just nu är det 487 inloggade och allt flyter som det ska. Vi får se senare när det börjar tugga på med användare.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja, så mycket att jag knappt tror AdBlock har nån effekt.

De hittar hela tiden på nya trix för att kringå adblock
Högerklicka på annonsen som syns. Välj "adblock", följ instruktionerna och plocka bort annonsen. Plättlätt och annonser av samma typ kommer inte visas igen.,
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det går inte att konkurrera med blocket de har oslagbart genomslag i förhållande till pris....

Det behöver ju inte handla om att konkurrera med blocket. Man kan ju sätta priset typ 10 kr per annons. Men det kräver ju iofs ett automatiserat system för att inte administrationen ska bli dyrare än intäkterna. Vet inte exakt vad som vore ett lagom pris men hur många läser en annons på sh resp blocket? På blocket för man ju ett par tusen klickningar på sin annons.

Har även sett på andra ställen där man kan annonsera gratis att det dyker upp lite väl mycket lycksökare som bara chansar med ett högt pris för något dom eg inte vill sälja. En liten kostnad filtrerar bort några av dessa lycksökare. Även om just sporthoj klarat sig förhållande bra ifrån sånt.
 

Egmont-adm

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2011
Ort
Södertälje
Hoj
saknas
Tack för alla synpunkter om Adblocker

Vill bara med detta inlägg säga att vi på Egmont med stort intresse tagit emot alla synpunkter som inkommit om annonser på Sporthoj. Både synpunkter som kommit fram här i tråden och via feed-backlänken.

Egmont vill givetvis att Sporthoj ska fortsätta vara den bästa samlingspunkten för alla mc-intresserade. Samtidigt kan vi inte subventionera Sporthoj ekonomiskt utan den måste bära sina egna kostnader och helst också ge lite vinst som kan användas för vidareutveckling av Sporthoj.

Under våren 2013 kommer vi att se hur vi dels kan ge er besökare färre men mer relevanta annonser och samtidigt ge våra annonsörer valuta för sina pengar. Vi tittar också på andra intäktsmöjligheter. Inget är dock beslutat. Vi vill gå försiktigt fram och lyssna på er.

Till sist önskar vi er en riktigt God Jul och Gott nytt år! :)

Christer Rindeblada
affärsutvecklare
Egmont Tidskrifter

http://www.egmonttidskrifter.se/
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Ni måste kvalitetsgranska annonserna och inte tillåta vad som helst (som just nu verkar vara fallet). Ok, annonsörer vill ha rörliga annonser. Det kanske är ok, men då inte i epilepsiframkallande frekvens med grälla färger, det motverkar sitt syfte då åtminstone jag blockar dessa.

Vidare, annonser i flash där någon varit "kreativ" och gör en nedräkning vid mouse-over och sedan ett klick. Tog mig ett tag innan jag fattade varför jag helt plötsligt fick upp någon annan sida. Då löser jag enkelt det problem som uppstår och blockerar, vilket då går ut över samtliga som köper annonsplats av er. Jag gillar Sporthoj, sluta skjut er själva i foten genom att inte ha några former av riktlinjer.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hmm.. Skulle det inte vara möjligt att låta de av oss som vill betala för att slippa reklamen, och resten få köra på en reklamsida? Jag är nämligen högst öppen för möjligheten att betala för att slippa reklam, gör det redan på ett par andra tjänster jag använder. (Är rätt säker på att flera med mig faktiskt skulle kunna tänka sig att göra det dessutom)
Vad skulle det isf kosta?

Du menar att några betalar och resten fortsätter använda AdBlock?
Jag använder det kategoriskt överallt på alla mina enheter där det går för jag tycker att annonser förstör upplevelsen. Jag har inga betänkligheter. Företagen får hitta andra intäktsmodeller.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ni måste kvalitetsgranska annonserna och inte tillåta vad som helst (som just nu verkar vara fallet). Ok, annonsörer vill ha rörliga annonser. Det kanske är ok, men då inte i epilepsiframkallande frekvens med grälla färger, det motverkar sitt syfte då åtminstone jag blockar dessa.

Vidare, annonser i flash där någon varit "kreativ" och gör en nedräkning vid mouse-over och sedan ett klick. Tog mig ett tag innan jag fattade varför jag helt plötsligt fick upp någon annan sida. Då löser jag enkelt det problem som uppstår och blockerar, vilket då går ut över samtliga som köper annonsplats av er. Jag gillar Sporthoj, sluta skjut er själva i foten genom att inte ha några former av riktlinjer.

Det fungerar inte riktigt så att Egmont själva kontrollera och godkänner annonser. Man går med i ett annonsnätverk som sen "intelligent" (nåja) skjuter upp anpassade annonser till användarna beroende på var/vad de surfat på tidigare.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Det fungerar inte riktigt så att Egmont själva kontrollera och godkänner annonser. Man går med i ett annonsnätverk som sen "intelligent" (nåja) skjuter upp anpassade annonser till användarna beroende på var/vad de surfat på tidigare.
Det kan mycket väl vara så, jag är inte speciellt bekant med hur annonsförsäljning på internet går till. Oavsett så bör det ju vara som vilken tjänst som helst där man kravställer hur saker skall fungera och vad som är acceptabelt. Det kan knappast vara min sak att vända mig dit utan jag begränsar mig till att ge feedbacken till Egmont.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top