Adblock - nono?
219 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 94
    Absolut skitlångsammast
    Reg.datum
    Feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.

Adblock - nono?

Hejsan.

En banner anklagar mig för att blockera annonser vilket INTE är sant.
    Jag brukar GLADELIGEN läsa all blinkande skit som får fläktarna på min laptop att gå bananas.

Varför tror ni plötsligt att jag blockar?

http://www.sporthoj.com/sida/adblock
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Hoj
    K6 1000 banhoj, GSX-R 750-90, GSX 600 F, MiniGP
    Garage
    Visa garage
    Samma här
    Citat Ursprungligen postat av BRASSARN Visa inlägg
    tss tss, vilka försiktiga harar ni är. Klart man ska gå ut hårt å bara öka...
    Jag har faktiskt sett ghost rider 1,2 OCH 3!!! Jag vet hur det ska se ut!

Riktiga män smäller full gas å bara matar i växel efter växel, ända tills varvbryt! :yoparty

//BRASSARN over and out

Moderator xibalbas avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
    Garage
    Visa garage
    Samma här

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Hoj
    monark
    Tycker det är imponerande hur mycket reklam som är kvar efter att den uppenbarligen blivit blockerad.
    Funderar du på meningen med livet?

Det kan vara så enkelt att du bara är ett varnande exempel för oss andra....

Moderator Viktor Ls avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Hoj
    GSX1230R Z1000Mk.II
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Skäggot Visa inlägg
    Tycker det är imponerande hur mycket reklam som är kvar efter att den uppenbarligen blivit blockerad.
    Ja, så mycket att jag knappt tror AdBlock har nån effekt.

Medlem Davids avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Hoj
    Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
    Jag använder adblock och kommer fortsätta med det så länge ni har all blinkande irriterande reklam som segar ner sidan.

Medlem Micros avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Hoj
    K7
    Garage
    Visa garage
    Jag tog faktiskt bort adblock för sporthoj.com men då fick jag en stor banner ovanför forumet som tar upp 50% av skärmen och det blev lite väl mkt så adblock åkte på igen och meddelandet om att jag blockar annonser blockades också. Skaffa lite mindre annonser och som Davey säger inte så mkt blinkande och flashande saker så ska iaf jag slå av adblock på sh.

122 Db med Db-killer. Jikes Nikels avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Nintale 600. Qvarna 500CR
    Har blockerat alla reklamtillägg på hela sidan då 50% är helt ointressant.

Var inne och kollade på siten via Internet Explorer nyss.

Voltaren T? som täcker 1/3 del av sidan på min 24" skärm.
    Eller att jag ska Prenumerera på något skittidning som har lika mycket gemensamt med Sporthojar som Ekorrar och Cementblandare.

Varför placerar man en annons MITT i sidan bland all text?
    Eller mellan inlägg i trådar?

Kolla in Rejsa.nu.
    Där blockerar jag ingenting för det stör mig inte och är fruktansvärt relevant alltihop.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    SH får gärna stänga av mig om det är så att jag måste läsa reklam för att anses tillföra någonting.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

122 Db med Db-killer. Jikes Nikels avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Nintale 600. Qvarna 500CR
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    SH får gärna stänga av mig om det är så att jag måste läsa reklam för att anses tillföra någonting.
    Samma här

SoffPotatis
    Reg.datum
    Jun 2012
    Hoj
    Honda CB500 1998
    Jag har kört adblock i snart tre år på ALLA sidor eftersom att jag hatar reklam som kommer mellan inlägg på forum, saker som blinkar och rör sig överallt på skärmen och att dom tar så jävla mycket plats!
    Gjorde som nikel och kollade med IE och vafan är det för reklam då!?
    Comviq reklam som blinkar i rosa och grått, Jollyroom.se som är en LEKSAKSaffär, samsung smart TV. alla dessa tar upp 50% av skärmen och blinkar och håller på, Jag vet att vi nittitalister kallas för ADHD generationen men det här börjar mer likna något rave party än en sida för hojåkare.
    Min 125a gick snabbare än din literhoj på grusvägarna!

Medlem Ketzers avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Due strada combattente italiano
    Garage
    Visa garage
    Kör med adblock hemma och utan på jobbet.

Skitjobbigt med all reklam som blinkar o segar datorn.

Inbildar mig att 16:9 är bättre med forumet utan reklam.
    Jag har hoj för att det är skoj.
    Ägda: KTM SXC 625, GSX-R 1000 -03, R1 -00, Bandit 1200, Tiger 955i & Ducati 916, Laverda Jota, 2st XR600R, Moto Guzzi Daytona, FZR1000 och TT600e.

Administrator Swedies avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Ingen... =/
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Har lagt till möjligheten att stänga ner rutan (kryss i högra hörnet) för de fall där det är felaktig information att adblock är installerat.

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Hoj
    monark
    Citat Ursprungligen postat av Swedie Visa inlägg
    Har lagt till möjligheten att stänga ner rutan (kryss i högra hörnet) för de fall där det är felaktig information att adblock är installerat.
    Tack, försökteblockadenmeddetgickinte.

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Hoj
    GSX 1100 F 92
    Vet inte om jag har något skumt tillägg på min IE. Men jag blev tokig på att sporthoj laddades och precis då man skulle klicka in någonstans på forumet så hoppade en annons in och flyttade hela forumet så man klickade fel.

Efter nittiotvå gånger blev det adblock.
    Senast redigerat av dominator91 den 2012-12-18 klockan 21:37.

Piratiserad Probotectors avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Hoj
    Finländsk sexhundra
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Vanligtvis brukar jag surfa med Internet Explorer men smög in på Firefox med AdBlock och alltså vad underbart sporthoj.com blev utan all denna animerade dynga som är överallt. Snabbare laddningstid också, helt underbart
    Citat Ursprungligen postat av Ika Nord
    DET ÄR EN GURKA I O´BOYEN!! DET ÄR EN GURKA I O´BOYEN!!

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Hoj
    monark
    Gjorde ett test, med IE tog det i snitt 20sek att ladda en sida, med chrome och ad-block 3sek.

Varför använder folk ad-block? kanske för att dom inte orkar vänta.

Ta ned reklamen till statiska inlägg så kanske, kanske folk börjar köra utan.

Men i ärlighetens namn tror jag det är för sent, när det väl är etablerat är det svårt att bryta.

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Ingen... =/
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Läs gärna infosidan om hur adblock faktiskt skadar SH. Annonserna betalar sig i antalet visningar, inte i klick.

Ett antal har uppgett att annonser mellan inlägg vore orsaken. Ni borde isåfall inaktivera adblock, då annonser mellan inlägg togs bort nästan samma dag.

Stöd den sajt ni besöker genom att inaktivera adblock.

På min dator laddar SH på under sekunden i både IE och Chrome. Utan adblock, såklart

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Hoj
    monark
    Citat Ursprungligen postat av Swedie Visa inlägg
    .

På min dator laddar SH på under sekunden i både IE och Chrome. Utan adblock, såklart
    Så bra, men jag vill inte betala för en ny bara för att få ned laddningstiden på en enda sida.

Men jag välkomnar en ny burk och kommer lova att inte köra adblock på den.

Men jag förstår ditt dilemma, för som det ser ut utåt nu, är det just ditt och antar att något högre upp gnäller.

Absolut skitlångsammast
    Reg.datum
    Feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Det vore skoj att veta vilka som drabbas av falsklarmet.
    Själv åker jag på Ubuntu med Firefox. Vet ungefär hur finansieringsmodellen ser ut så jag blockar inte annonser.
    Däremot skulle jag vilja ge en julklappsfot i röven på de som använder Flash för sin annonsering. Med träsko.
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Ingen... =/
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av MartinB Visa inlägg
    Det vore skoj att veta vilka som drabbas av falsklarmet.
    Själv åker jag på Ubuntu med Firefox. Vet ungefär hur finansieringsmodellen ser ut så jag blockar inte annonser.
    Däremot skulle jag vilja ge en julklappsfot i röven på de som använder Flash för sin annonsering. Med träsko.
    Haha, skönt lite förståelse och humor! För många vet för lite om hur sajter måste bekosta sin existens. Allt kan inte fungera idéellt och vara gratis. Den tiden är över. Alla vill nu för tiden ha betalt! Så är det, tyvärr. Och medlemmarna, de vill inte ha annonser alls.

Flash vet jag arbetas mycket för att få bort, till fördel HTML5 i vissa fall. Men det är svårigheter att få till annonser som är animerade (alla vill ha det, och de annonserar inte annars) i existerande annonseringssystem. "HTML5" är liksom rena sidor uppbyggda på ett visst sätt med hjälp av script osv. Sådant går inte få in i en typisk annons-yta. Så att Flash försvinner helt, kommer inte ske närmaste tiden...

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Swedie skriver:
    Eftersom jag misstänker du inte har en dator som är speciellt mycket snabbare än min, så tror jag förklaringen är att du, Swedie har snabbare förbindelse med sporthoj.com. Jag har 8/1Mbit/s ADSL men når i praktiken inte upp till den hastigheten. Utan ligger lite lägre.
    Jag har en hemgrupp på ett 20-tal siter. Och när jag jobbat mig fram till SH är väl fortfarande drygt 15 öppna.
    Vilken hastighet har du, Swedie på förbindelsen med sporthoj.com?
    Hur många siter ingår i din hemgrupp?
    PS. Jag har inte adblock installerat. Däremot har jag Flash inaktiverat vid normalt surfande. Med Flash aktivt blir webben så långsamt så för mig är det inte intressant surfa. Det tar lätt en minut från jag trycker på Skicka tills nått händer. Vissa siter rasar ihop totalt. Det händer ingenting. DS

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Ingen... =/
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Denåterfödde Visa inlägg
    Swedie skriver:
    Eftersom jag misstänker du inte har en dator som är speciellt mycket snabbare än min, så tror jag förklaringen är att du, Swedie har snabbare förbindelse med sporthoj.com. Jag har 8/1Mbit/s ADSL men når i praktiken inte upp till den hastigheten. Utan ligger lite lägre.
    Jag har en hemgrupp på ett 20-tal siter. Och när jag jobbat mig fram till SH är väl fortfarande drygt 15 öppna.
    PS. Jag har inte adblock installerat. Däremot har jag Flash inaktiverat vid normalt surfande. Med Flash aktivt blir webben så långsamt så för mig är det inte intressant surfa. Det tar lätt en minut från jag trycker på Skicka tills nått händer. Vissa siter rasar ihop totalt. Det händer ingenting. DS
    Min dator är snabb iaf vet jag...! En ordentlig arbetshäst. En bärbar. Så där ligger en del såklart.
    Mitt internet är Telia ADSL/VDSL (gamla kopparledningar, men med "V" för mer kräm) på 30mbit ner och 1 mbit upp. Gammalt husområde. Och jag är inte i närheten av servern. Jag har även gott om datorer/tv/mediaserver, 2 st NAS:ar osv som tullar från linan.

Tekniskt har jag annars byggt SH så att annonserna laddar sist, vilket betyder att långsamma uppkopplingar inte ska bli påverkade lika mycket för att läsa sidan. Du laddar alltså texten först, sen annonser. Så du kan börja läsa texten tidigare än annonserna börjat visas.

I med att du säger att Flash drar ner din dator, så tror jag din dator är rätt sunkig, tyvärr. Eller är min dator supersnabb, för den laggar inget, nästan oavsett mängd "skit" (flash) på skärmen.

sportbike
    Gäst
    Alternativet är väl ett helt reklamfritt forum med en medlemsavgift per år.

Nån som är sugen?

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Ingen... =/
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    (återpostar detta från en annan tråd med adblock-diskussion)

SH har utgifter som måste betalas. I början när jag drev den utan annonser, eller bara ett par få, fick jag lov att hora runt för att få gratis serverdrift. Den tiden är långt över! Alla vill ha betalt nu! Det kostar en hel del att drifta SH och med den trafik den genererar. Men självklart är det inga gigantiska utgifter, men det sitter även sen en person som ansvarar för annonserna som betalar för driften. Det kostar pengar att driva in pengar för att hålla SH online!

Men när du pratar om att det var relevanta annonser. Det var i huvudsak sista åren av mitt ägande. Jag var benhård, inga animeringar osv. Det höll men blev till slut svårare och svårare att hålla sig vid.

Att enbart låta MC-firmor annonser betyder för lite pengar, krasst sett. SH skulle inte gå runt. Därför behövs även "smarta" annonser som levererar innehåll baserat på besökarens trend. Det är typ standard nu för tiden. Något alla sysslar med. Har du t.ex varit på Prisjakt, och sökt på mobiler, så ser du mobiler i annonserna på andra sajter du besöker. Så fungerar annonsvärlden.

Till slut blir relevansen bättre och bättre och hudkrämer osv försvinner. Men det tar ett tag att tweaka in. Egmonts annonsteam jobbar såklart aktivt med det, därför att ingen tjänar på dåliga annonser. Annonsörerna vill inte göra reklam till dig om hudkräm, för du köper det ändå inte. Snarare en annons om lite diesel och svartrök på burk?

Ju bättre ekonomi SH har, ju enklare kan man då stänga av de här "breda" annonserna som ska täcka en större bredd av intressen. Men idag, är det tyvärr tvärtom för att täcka upp förlusten av adblock.

Som det sagts, adblock blir man fort bortskämd med och man "glömmer" stänga av. Fler måste påminna sig att stänga av då och då och bidra till sajtens överlevnad genom att visa annonser.

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Hoj
    monark
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Alternativet är väl ett helt reklamfritt forum med en medlemsavgift per år.

Nån som är sugen?
    Ja, vad kostar det?

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Jag tror faktiskt det är förbindelsen. Jag har en Intel Quad 2,4GHz, 4GB RAM, varav ca 1,1GB RAM används totalt. Min son har en lite snabbare dator men han kan inte spela CS och liknande samtidigt med att jag surfar. För våra 8/1 ADSL räcker inte till. Nu finns det ju möjlighet att det finns andra strypningar för dina 30Mbit/s var ju inte så mycket snabbare än mina ca 7Mbit/s. Mycket intressant. Min router Linksys WRT54GL med Tomato kanske inte klarar så många samtidiga uppkopplingar? Eller begränsningen kanske ligger i ADSL-modemet? Modemet är ju mer än 10 år gammalt......det är kanske modemet som inte klarar många samtidiga uppkopplingar.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	SporthojDatorhastighet1.jpg
Visningar:	129
Storlek:	70,1 KB
Id:	374652  

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Swedie skriver:
    Jag kan tillägga på det att jag själv just nu sitter på ett mobilt bredband med begränsad datamängd varje månad och har ingen lust att slösa bort den datamängden på reklam som inte intresserar mig.

Och som jag sa tidigare lämnar jag gärna om det är på det viset att jag är en större belastning än tillgång för forumet.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Medlem kogi04s avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Hoj
    CBF1000FAA -10, Suzuki SV650S -00
    Håller med om att reklam är jobbigt. Men gjorde faktiskt ett undantag i Adblock för sporthoj. Min enkla ekvation i huvudet var "behålla sporthoj.com med reklam, eller vara utan sidan?". Jag behåller hellre reklamen och har det gratis än att betala medlemsavgift och har det reklamfritt.

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Ingen... =/
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Jag tror faktiskt det är förbindelsen. Jag har en Intel Quad 2,4GHz, 4GB RAM, varav ca 1,1GB RAM används totalt. Min son har en lite snabbare dator men han kan inte spela CS och liknande samtidigt med att jag surfar. För våra 8/1 ADSL räcker inte till. Nu finns det ju möjlighet att det finns andra strypningar för dina 30Mbit/s var ju inte så mycket snabbare än mina ca 7Mbit/s. Mycket intressant. Min router Linksys WRT54GL med Tomato kanske inte klarar så många samtidiga uppkopplingar? Eller begränsningen kanske ligger i ADSL-modemet? Modemet är ju mer än 10 år gammalt......det är kanske modemet som inte klarar många samtidiga uppkopplingar.
    Mina datorer i huset är "dockade" och med kabel via ett gigabit-nätverk till och från modem och andra enheter i huset. Sen sitter modemet som kommunicerar mot Telia. Så jag har inga flaskhalsar ut mot nätet hos mig. Raka rör!

Jag vet att jag tidigare haft problem med att om upströms ligger nära sin gräns (1 mbit är väldigt lite egentligen), så påverkar det hela nätverket. Hela datorn kan faktiskt bli seg!

Så se till att du inte har saker som skickar för mycket data ut mot nätet. Det dödar din hastighet rätt fort.

Om du kör trådlöst så kan dålig signal vara orsaken oxå. Även fast det står säg "40 mbits" uppkoppling i ditt trådlösa nätverk, men signalen är t.ex 1-2 pinnar av 5, så kommer det gå sakta, speciellt anrop fram och tillbaka innan du får respons så att säga.

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Kommer du att besöka MC Mässan 2015, den 22-25 januari i Stockholm?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2014 kawasaki z800 av Oregistrerade

2012 Honda CBR1000RRA av Tias

1982 Yamaha XS400 av Buddah

Bloggar
FaN... av Toyman

1949.... av Toyman

1:a Advent.... av Toyman