Sladda med bilen

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
R1
Nu är snön här - i massor - blir problem för en del, men kul för andra! Har själv varit ute och sladdat hela natten, kul som f-n :D Så tänkte starta upp en sladdatråd, där vi kan skriva av oss. Några fler som varit ute och lekt i snön?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag håller som bäst på att lära mig köra på ställ med fyrhjulsdrift. Bakhjulsdrift kan jag köra på ställ överallt. ;) Lite annorlunda, och faktiskt tråkigare, med fyrhjulsdrift.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Jag håller som bäst på att lära mig köra på ställ med fyrhjulsdrift. Bakhjulsdrift kan jag köra på ställ överallt. ;) Lite annorlunda, och faktiskt tråkigare, med fyrhjulsdrift.
Nej, nej! Det är roligare! Bättre kontroll, högre hastighet... Det gäller bara att våga fortsätta gasa! Kört quattro i 7 år nu och roligare i snön blir det inte!
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
En annan önskar att mana hade något att sladda med och tid för det. Föräldraledig som man är så blir det nog inget sladdande i vinter. Tidigare år har man ju alltid sett till att ha en vinterbil lagom till snön kommer men inte i år :(
 

speedfreak no1

speedfreak no1
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Skutskär
Hoj
KTM 950 Super Enduro-08 & Honda CR 500
Själv åker man omkring i en hyfsat skamfilad volvo 940, sladdar vare sig man vill eller ej :) Har även en uppsättning rallydubbdäck till isen, det är sjukt skoj :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej, nej! Det är roligare! Bättre kontroll, högre hastighet... Det gäller bara att våga fortsätta gasa! Kört quattro i 7 år nu och roligare i snön blir det inte!

Så fort man behöver växla rätar bildjäveln ut sig. :mad:
Plus att det bara är att gasa, inget parerande med gasen eller annat. Roligare om det är mer att göra. Hastigheten skiter jag i, det är de feta hängen jag vill komma och glida på i typ 15 km/h längs en 3 km lång raka. ;)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Så fort man behöver växla rätar bildjäveln ut sig. :mad:
Plus att det bara är att gasa, inget parerande med gasen eller annat. Roligare om det är mer att göra. Hastigheten skiter jag i, det är de feta hängen jag vill komma och glida på i typ 15 km/h längs en 3 km lång raka. ;)

Jag kör automat och bakhjulsdrift..

Men kul är det :banana
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag väntar otåligt på att det ska falla massvis nysnö i samband med kyla så att saltbilarna inte hinner med. Har besiktigat min 911 och monterat vinterdäck på den som jag köpte begagnade förra hösten för att bespara sommar/r-däck från ståplattor vid avställning. Tänkte passa på att känna lite på bilen hur den uppför sig på vinterväglag och när man provocerar den lite på en större parkering innan jag ställer undan den helt för vintern.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag väntar otåligt på att det ska falla massvis nysnö i samband med kyla så att saltbilarna inte hinner med. Har besiktigat min 911 och monterat vinterdäck på den som jag köpte begagnade förra hösten för att bespara sommar/r-däck från ståplattor vid avställning. Tänkte passa på att känna lite på bilen hur den uppför sig på vinterväglag och när man provocerar den lite på en större parkering innan jag ställer undan den helt för vintern.

Det där låter förbaskat kul. Håller tummarna för att ni får -20 och en halv snöstorm så snöröjarna är upptagna på E-numren. :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jepp, fick ju en gammal sierra till skänks häromdagen så den har jag varit ute och lekt med:) Tyvärr har jag inget jobb för tillfället och således inga pengar att ha bilen påställd för, så det har bara blivit pyttelite lek på grusvägarna ute på revingehed. Men skoj är det:banana
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag väntar otåligt på att det ska falla massvis nysnö i samband med kyla så att saltbilarna inte hinner med. Har besiktigat min 911 och monterat vinterdäck på den som jag köpte begagnade förra hösten för att bespara sommar/r-däck från ståplattor vid avställning. Tänkte passa på att känna lite på bilen hur den uppför sig på vinterväglag och när man provocerar den lite på en större parkering innan jag ställer undan den helt för vintern.

har du ingen GoPro eller nått så du kan visa sen? :banana
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
har du ingen GoPro eller nått så du kan visa sen? :banana

Jag har en GoPro, men jag avger inga löften på att jag kommer att föreviga det. Risken är väldigt stor att jag ger mig ut en sen natt tagen av stunden att det faller stora snöflingor som lägger sig i ett tjockt täcke på marken.
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Jepp, fick ju en gammal sierra till skänks häromdagen så den har jag varit ute och lekt med:) Tyvärr har jag inget jobb för tillfället och således inga pengar att ha bilen påställd för, så det har bara blivit pyttelite lek på grusvägarna ute på revingehed. Men skoj är det:banana

Men du har råd med försäkring hoppas vi...:huvet
 

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Sladda på väg börja bli tråkigt nu ;)
Det som är roligt är att köra isbil!!
Dra ihop ett gäng kompisar köp några volvos på med rallydubb och sen kör som fan på isen!
Man behöver då inte vara rädda att man ska skada någon eller bli tagen av polisen :banana
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men du har råd med försäkring hoppas vi...:huvet

Den är som sagt avställd och det enda jag har kört med den är som sagt på ett par öde grusvägar som ingen annan kör på, det dessutom mitt i natten och kanske 20 min allt som allt. Problem? :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top