368 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop fr kad trafikskerhet

Sidan 4 av 4 FrstaFrsta 1234
Resultat 91 till 119 av 119
    Har bara kraschat en gng n s lnge! stecktechs avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Hoj
    Bandit -09
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 674
    Citat Ursprungligen postat av Zinik Visa inlgg
    Det handlade precis om hur DUKTIG du r p att diska-stda-laga mat! x

Hur kan du ens anknyta din stdning till en hjdlder av krkort, nr mitt argument menar p att det r sdana som TS sjlv skriver "kra olaglig, gasa helvete och farsan skall st p hojen" skapar denna hjning kanske tillsammans med de effekter..

Plus p till dig, vldigt kreativ anknytning!
    Ville bara frsvara dagens ungdom. Det r sedan lnge knt att det alltid klagas p nutid och psts att det var bttre frr. Det r frmst fr att man glmmer bort dliga saker och snarare minns de bra samt att man i stunden inte uppskattade det som hnde.

Finns texter dr det klagas p dagens ungdom fr 1000-tals r sedan.

F.. r det inte hllbart att hlla p att hja krkortsldern stup i kvarten och gra det mer och mer kostsamt att kra hoj.

Tycker 24 r r fr hgt. 18 r bra. Om man nu fr ka in i militren och lra sig skjuta ihjl folk borde man f lov att kra motorcykel.

Idiotiska politiker, idiotiska mnniskor som tror att vi kan uppn nollvision.
    Fan ta dem.

hellreuthngngddhng Kapten Kaoss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Hoj
    SvartYlandeGatslyna
    Inlgg
    616
    Citat Ursprungligen postat av stecktech Visa inlgg
    BlaBlaBla...

...BlaBlaBla...

Fan ta dem.
    Visste man allts redan fr 1000 r sen att dagens ungdom skulle vara skit?
    Den frsta profetian som slagit in d'r...
    ..unsuccessfullycopingwiththeconsequences
    createdintheuseofadrugthatisextremelypotent...

Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlgg
    Det r uppenbart att den siste idioten inte r fdd n, men detta har inget med R1 att gra...

Medlem Xmaxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2004
    Hoj
    Yamaha R1, R6, XT600
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    238
    F.. r det inte hllbart att hlla p att hja krkortsldern stup i kvarten och gra det mer och mer kostsamt att kra hoj.

Tycker 24 r r fr hgt. 18 r bra. Om man nu fr ka in i militren och lra sig skjuta ihjl folk borde man f lov att kra motorcykel.

Fan ta dem.
    Ja dagens ungdom r ett stndigt ltt ml som fr finna sig i att bli anklagade fr mycket. Hller med dig i det resonemanget. Men det r i alla fall jmlikt. Alla generationer f ta sin beskrda del skit av bittra "gammlingar".

Men att MC inte p lnge varit ngot billigt transportmedel br knappast vara ngon nyhet fr ngon? Vad mer exakt r det som du inte tycker r hllbart med att hja krkortsldern fr tung MC?

Att kra MC lagligt nr du r 18 har gtt, och gr aldeles utmrkt bde idag och efter regelndringen i Januari 2013.

Kaizen Ziniks avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Hoj
    GSX-R med tankvska
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    787
    Ville bara frsvara dagens ungdom. Det r sedan lnge knt att det alltid klagas p nutid och psts att det var bttre frr. Det r frmst fr att man glmmer bort dliga saker och snarare minns de bra samt att man i stunden inte uppskattade det som hnde.

Fan ta dem.
    1. Jag lrde mig "skjuta mnniskor" det ret jag fyllde 20
    2. Pucktv, du fr idag kr hoj nr du r 18 och ven till sommaren
    3. Inte fan vill ja ha dig som minister iaf, r det fel att ha en vision om att inga skall d i trafiken? Kom tillbaka om ditt uttalande nr ngon i din nrhet dtt i trafiken fr ngot slopats..
    4. Du vet att jag inte r mycket ldre n dig p pappret, men i detta fall skiljer det nog en heldel p oss

Medlem DesmoHellmans avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Hoj
    Ducati MTS 1200S och Ducati SportClassic 1000
    Inlgg
    2 637
    Man fr inte glmma att man faktiskt fortfarande kan ta krkort fr ltt MC nr man r 16 r ocks. Sen med de nya reglerna s r ju mellanklassen inte alls s ledsam som den varit innan utan alternativen r ju rtt mnga.

Problemet ligger ju i att mnga verkar ta hojkort/skaffa motorcykel fr att hvda sig eller vara ball istllet fr att de tycker det r kul att kra hoj. Finns ju mnga hojar som r kul att kra trots lite mindre effekt och fler blir det ju nu nr tillverkarna verkat ftt upp gonen fr den europeiska mellanklassen.

Landsherre nextpeanuts avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Hoj
    CBR F4I Stunt
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    380
    Tycker ni borde sluta hacka p Ktm125. Vi vet och Ni vet att det r ett rent helvete och ta krkort p MC nu frtiden, och att det inte var alls lika krvande d ni 70-talister eller vad ni nu r tog MC-kort.
    Jag tog A1 kort frra hsten, kostade ca 10 000 kronor och vldans massa dagar med trning etc. Visst fine, sjlvklart att jag gr det, jag fr ju kra MC lagligt?
    Sen r det en uppkrning fr A2 kortet nr jag fyller 18 fr att f kra nn sketen supermotard med 50 hstar, ngon 250 sporthoj, eller en gammal strypt "sporthoj" frn frra rtusendet. Sure, inga problem.
    Sen r det en uppkrning fr tunga nr jag fyller 21, visst jag gr den ocks, nu fr jag ntligen kra storhoj och r (antagligen)? vlkommen p detta forum som en "medlem" och inte som en tnt/pajjas/idiot som kr 125 eller nt annat fjantigt SKIT. Minst 600 kubik fan heller under 100 hstar fr d r man en fjant och inte vlkommen p det stora, omtalande och coola SPORTHOJ.COM!! (Som Ni stora grabbar tycker/uttrycker er till majoritet)

Det r frjvligt att de som bestmmer reglerna och frskringsbolagen vet att vi som gillar att kra hoj gr vad som helst fr att f kra.
    Det jag vill komma till r att det r ett helvete och kra hoj som ung, omstndigt, dyrt, vilket gr att frre folk tar krkort i ung lder, och istllet tjuvkr. Fr i det flesta fall tjnar man p det tyvrr...
    Allts tycker jag att man misslyckats med reglerna om "alla" (som ni stora grabbar sger) yngre folk sger att de ska kra utan strypning, frskra hojen p pappa, och sen ut och bomba!

Medlem nones avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Hoj
    Ingen
    Inlgg
    596
    Citat Ursprungligen postat av nextpeanut Visa inlgg
    Tycker ni borde sluta hacka p Ktm125. Vi vet och Ni vet att det r ett rent helvete och ta krkort p MC nu frtiden, och att det inte var alls lika krvande d ni 70-talister eller vad ni nu r tog MC-kort.
    Jag tog A1 kort frra hsten, kostade ca 10 000 kronor och vldans massa dagar med trning etc. Visst fine, sjlvklart att jag gr det, jag fr ju kra MC lagligt?
    Sen r det en uppkrning fr A2 kortet nr jag fyller 18 fr att f kra nn sketen supermotard med 50 hstar, ngon 250 sporthoj, eller en gammal strypt "sporthoj" frn frra rtusendet. Sure, inga problem.
    Sen r det en uppkrning fr tunga nr jag fyller 21, visst jag gr den ocks, nu fr jag ntligen kra storhoj och r (antagligen)? vlkommen p detta forum som en "medlem" och inte som en tnt/pajjas/idiot som kr 125 eller nt annat fjantigt SKIT. Minst 600 kubik fan heller under 100 hstar fr d r man en fjant och inte vlkommen p det stora, omtalande och coola SPORTHOJ.COM!! (Som Ni stora grabbar tycker/uttrycker er till majoritet)

Det r frjvligt att de som bestmmer reglerna och frskringsbolagen vet att vi som gillar att kra hoj gr vad som helst fr att f kra.
    Det jag vill komma till r att det r ett helvete och kra hoj som ung, omstndigt, dyrt, vilket gr att frre folk tar krkort i ung lder, och istllet tjuvkr. Fr i det flesta fall tjnar man p det tyvrr...
    Allts tycker jag att man misslyckats med reglerna om "alla" (som ni stora grabbar sger) yngre folk sger att de ska kra utan strypning, frskra hojen p pappa, och sen ut och bomba!
    Jag tog krkort 2011 och visst tog det tid, pengar och engagemang och slutade p 14 000kr fr krkortet. Vilken lder man vljer att ta krkort r personligt men jag ville inte hlla p med massa uppkrningar utan valde att ta det nr jag var 22.

Jag hller fullstndigt med om att det r dyrt och omstndigt med hoj som ung men jag ser det verkligen inte som ett helvete. Alla mina verblivna slantar under studierna gr till frskringen p 10 000 men jag ser inte det som ett problem utan motiverar mig till att f ut s mycket av ssongen som mjligt.
    Dremot svider det skert fr mnga att dra in p krogkvllar, ta ute, fika, bio mm. eftersom det konkurrerar med hoien om man har en stram ekonomi.
    Precis som om man kper ett gymkort fr 5000kr/r br man d utnyttja det till max, det finns alltid billigare alternativ p bde hoj/frskringen och gymkort.

Det r upp till dig att avgra vad du vill ha men ibland har man inte rd med det man vill ha, vilket kan vara bra till en brjan.

Du br nog fundera en vnda till kring att man tjnar p att skenfrskra och skita i krkort.
    D kr du ihjl dig dig dIreccKt!!!, det var ngon som testade samma sak i sthlm 2011.

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2012
    Hoj
    Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
    Inlgg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlgg
    Satt och lste lite som vanligt i vntan p mer vrme s hojarna kan f strcka ut p nya vgavsnitt infr en kommande ssong och kommer i diskussion med flickvnnen hr hemma om mnet i trden.Nr jag tog mc kort s var det 18 r som gllde fr tung mc, ngot rtionde senare var det 21 r som gllde, nu ngot rtionde nnu senare s r det hela 24 r som gller.16 rs grnsen fr ltt mc har dremot inte frndrats det minsta under denna tid.

Vad r det som hnder egentligen.Blir folk bara dummare och dummare eftersom ldersgrnserna stndigt plussas p allt eftersom ren gr.Borde inte detta vlbeprvade mc folk ha ngon form av organisation som kunde fra deras talan och stta stop nr nya dumheter uppenbart staplas p hg nufrtiden nr nuvarande organisationer fr mc folk liksom andra politiska partier enbart pratar och lovar, pratar och lovar, pratar och lovar osv ...

Anledningen till denna undran hemma vid kksbordet just nu bakom kaffekoppen som ryker nr snn samtidigt singlar ner denna frsta December r att nr man sjlv var 16-18 r s samlades de lokala mc frmgorna i ngons garage dr det hemmatrimmades och byggdes om enligt konstens alla regler och s tog man en provrunda fr att testa att allt hll ihop infr en kommande ssong.

Det var inte fler som frolyckades d n idag trots att man frsker putsa p siffrorna i trafiksammanhang fr att f dessa siffror mer rumsvnliga och vi hade inte heller datorer som vi kunde hmta kunskap frn via andra likasinnade vid t ex trafiksammanhang.Bara en vltummad mc tillbehrskatalog som saknade en del sidor som lsts mer flitigt n andra.S i dessa upplysningstider med n den ena informationen mer viktig n den andra (enligt utnmnda experter p omrdet) s blir ju frgan i samband med dessa ldershjningar ... VARFR.
    Motorcyklarna gr vll bara fortare och fortare

Reg.datum
    Apr 2011
    Hoj
    Bandit -09
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 674
    1. Jag lrde mig "skjuta mnniskor" det ret jag fyllde 20
    2. Pucktv, du fr idag kr hoj nr du r 18 och ven till sommaren
    3. Inte fan vill ja ha dig som minister iaf, r det fel att ha en vision om att inga skall d i trafiken? Kom tillbaka om ditt uttalande nr ngon i din nrhet dtt i trafiken fr ngot slopats..
    4. Du vet att jag inte r mycket ldre n dig p pappret, men i detta fall skiljer det nog en heldel p oss
    Klart inte folk i trafiken ska d. Men om vi ska ha nollvision ska vi slopa all trafik p riktigt, endast gna oss t hastigheter som kroppen klarar av allts typ 0-12 km/h och mjligen ka tg.

Nej, vi anser att frdelarna med trafik vervger kostnaderna och r drfr beredda att ta risken.
    Sverige r det skraste landet i vrlden att frdas i trafiken i, det i sig sger en del. Det r dock knappast det billigaste landet att ga ett fordon eller frskra ngot

Men ja, jag hade t.ex. ndrat till Fri fart p motorvgen och snkt krkort samt boostat p lite forskning som forskar kring varfr folk kr vrdslst (berusade osv) och om det finns ngot test som r mer lmpat n lder nr det kommer till mognad.

lder r ett dligt mtt p mognad, precis som hastighet r ett hyffsat dligt mtt p om man varit vrdsls eller inte. Man fr anpassa sin hastighet efter situationen

Dr har du min politik i alla fall.

p.s. jag har familjemedlemmar som dtt i trafiken
    p.p.s nollvision kommer slutligen leda till totalfrbud fr alla tvhjuliga fordon pga farorna. (om de fortstter s hr)
    Senast redigerat av stecktech den 2012-12-19 klockan 14:07.

Kaizen Ziniks avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Hoj
    GSX-R med tankvska
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    787
    Klart inte folk i trafiken ska d. Men om vi ska ha nollvision ska vi slopa all trafik p riktigt, endast gna oss t hastigheter som kroppen klarar av allts typ 0-12 km/h och mjligen ka tg.

Nej, vi anser att frdelarna med trafik vervger kostnaderna och r drfr beredda att ta risken.
    Sverige r det skraste landet i vrlden att frdas i trafiken i, det i sig sger en del. Det r dock knappast det billigaste landet att ga ett fordon eller frskra ngot

Men ja, jag hade t.ex. ndrat till Fri fart p motorvgen och snkt krkort samt boostat p lite forskning som forskar kring varfr folk kr vrdslst (berusade osv) och om det finns ngot test som r mer lmpat n lder nr det kommer till mognad.

lder r ett dligt mtt p mognad, precis som hastighet r ett hyffsat dligt mtt p om man varit vrdsls eller inte. Man fr anpassa sin hastighet efter situationen

Dr har du min politik i alla fall.

p.s. jag har familjemedlemmar som dtt i trafiken
    p.p.s nollvision kommer slutligen leda till totalfrbud fr alla tvhjuliga fordon pga farorna. (om de fortstter s hr)
    Du tar mjligtvis inte ntt som r "lagligt" hos dig som inte r laglig i Sverige innan du surfar SH??

Men vad grter du ver nr du fr kra din hoj och ven TS fr kra din hoj..

Nu slpper vi det
    96% enligt lkaren...

Reg.datum
    Apr 2011
    Hoj
    Bandit -09
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 674
    Du tar mjligtvis inte ntt som r "lagligt" hos dig som inte r laglig i Sverige innan du surfar SH??

Men vad grter du ver nr du fr kra din hoj och ven TS fr kra din hoj..

Nu slpper vi det
    Jad. Allt jag tycker r att vi borde f kra snabbare maskiner och ha hgre hastigheter. Mera frihet, mera konsekvenser baserat p handlande. Kr man vrdslst -> Straff men lagligt men ett system som r mera situationsanpassat.

Nej, jag rkte inte grs jag satt p skolbiblioteket och gick igenom tentan infr imorgon.

men jag kan ha uttryckt mig klantigt

Ktm125
    Gst
    Japp tycker vi kan slppa det nu, om vi frsker hlla oss till trden:
    Ska kolla p en zx6r 636 -06 nu till helgen. Ngra tips p vanliga fel som jag ska kolla efter? Tacksam fr lite ider nu innan man kollar p den .

Medlem E.Bulns avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Hoj
    Nuda 900r
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    3 098
    Citat Ursprungligen postat av Ktm125 Visa inlgg
    Japp tycker vi kan slppa det nu, om vi frsker hlla oss till trden:
    Ska kolla p en zx6r 636 -06 nu till helgen. Ngra tips p vanliga fel som jag ska kolla efter? Tacksam fr lite ider nu innan man kollar p den .
    Kolla efter repor och bucklor. Srskilt dr man inte frst letar, typ titta in bakom kpor och "in" i ramen.
    Ta reda p vad strypsats + montering mm kostar s du vet vad totalen kommer hamna p.
    Strp en gsxr 750 -04 till brorsan i sommras. Gr finfint att kra p, se bara till att inte testa utan bara!
    Jobbar man p godisfabrik har man rtt att vara fet

Ktm125
    Gst
    Sja mina herrar, nu r jag en gare till en kawasaki zx6r 636 -06. Fantastiskt!

Medlem Cbr 1000s avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Hoj
    Honda cbr 1000 rr 08
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    79
    Hrligt

hojstyling.se Niccos avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    Aprilia SXV 5.5 Silmoto -07
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 220
    Varsgod fr hjlpen. /SH.com

hellreuthngngddhng Kapten Kaoss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Hoj
    SvartYlandeGatslyna
    Inlgg
    616
    Om man kan f klamydia via ntet har jag garanterat ftt det av att lsa den hr trden.
    Var testar jag mig..?
    ..unsuccessfullycopingwiththeconsequences
    createdintheuseofadrugthatisextremelypotent...

Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlgg
    Det r uppenbart att den siste idioten inte r fdd n, men detta har inget med R1 att gra...

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Hoj
    letar
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 658
    Citat Ursprungligen postat av Prof. Kalkyl Visa inlgg
    Kolla efter repor och bucklor. Srskilt dr man inte frst letar, typ titta in bakom kpor och "in" i ramen.
    Ta reda p vad strypsats + montering mm kostar s du vet vad totalen kommer hamna p.
    Strp en gsxr 750 -04 till brorsan i sommras. Gr finfint att kra p, se bara till att inte testa utan bara!
    Priset p strypsatsen blir totalt ointressant fr TS eftersom som hojen nd inte blir godknd som A2 hoj. Du kan grna gra en pltbit som stoppar gaswire rullen halvgs vid insuget alt kra ostrypt.
    Medlem #16 i KingsHill Riders - K.H.R

Snigeln Achtung!s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Hoj
    R1 1999 sklart!
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    914
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Kaos Visa inlgg
    Om man kan f klamydia via ntet har jag garanterat ftt det av att lsa den hr trden.
    Var testar jag mig..?
    Lustig att du just nmner klamydia. Lste precis att det finns en chans att man kan f klamydia vid oskyddat oralsex. Chansen r hgre fr den som fr n den som ger vilket frvnade iaf mig. Tydligt s trivs inte bakterierna lika bra i halsen/mun som i underlivet. Vart du ska testa dig? Ja det beror ju p hur gammal du r. Men nrmsta ungdomsmottagning r ju ett het tips, dock s varierar den vre lder mellan 20-25 beroende vart i landet du bor. Om du r ldre s r det vrdcentralen som gller. Lycka till!
    Senast redigerat av Achtung! den 2012-12-24 klockan 15:16.
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlgg
    Citat Ursprungligen postat av Pillo-kun Visa inlgg
    fanns det fler vita r1or? fr jag blev lagom glad nr en sdan stoppade in sitt hjul smtrngde ut mig i chikanen efter start ml rakan fr att sen snigla sig upp :)
    Inte utan anledning jag kallas fr snigeln :)

pousseur kjellpers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hoj
    Sugkuki SV650S -00
    Inlgg
    799
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Kaos Visa inlgg
    Var testar jag mig..?
    https://www.klamydia.se/

Vshguud!

Ride in peace Super Sic Degenerates avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Hoj
    Crescent krringcykel -72
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 553
    Trevligt hojval, alltid varit svag fr kawas sporthojar.
    Men som det redan har nmnts s fr man inte kra den p A2 kort, det gr ju sjlvklart att kra den nd, men ifall du blir stoppad s kan du bara glmma frklaringar i stil med "lugnt, den r strypt!" utan d r du krd.
    Ifall hojen str p din farsa (vilket jag utgr ifrn) s kommer skerligen fljdfrgan frn FB till honom; hur kommer det sig att ngon utan krkort glider runt p din hoj?
    Antingen s sger han att du har stulit den frn honom eller s kanske han tycker att det r helt okej att kra omkring utan gllande frskringar.
    Bryr mig inte direkt om att folk kr utan krkort, men nr fljden blir att ingen fr ersttning vid en olycka s blir det oerhrt tragiskt och jobbigt fr alla inblandade, jag tror inte att du vill betala sjukvrd fr ngon ifall du kr p/krockar med dem nr du gnar dig t olovlig krning.
    Ge dig ut p ngra bandagar nr vdret r bttre s ska du nog se att en 600 rcker fr att sprutlackera dina kalsonger s det rinner nerfr lren p dig, har skrmt skiten ur mig sjlv ngra gnger p min tjejhoj men rakt fram r det ju inget roligt.
    Slnge vgen svnger och man gillar att kra p bakhjulet s kommer man lngt med en klen hoj, min gamla hundratjyfemma med 30 hst r tveklst roligaste hojen jag har gt hittills, fast jag hade skert haft lika kul p en 636 haha...

S, gratulerar till hojkpet och fr din familjs och alla andras skull s hoppas jag att du tar det frsiktigt ifall du ska ge dig ut p vgarna ofrskrat.
    Lycka till!

From birth, man carries the weight of gravity on his shoulders.
    He is bolted to earth.
    But man has only to sink beneath the surface and he is free.

Som en schfer.... Foccans avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Hoj
    R1
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    840
    Tack SH fr att det skapas sdana hr trdar p vintern, gjorde min trkiga arbetsdag idag vldigt rolig Klart grabben ska ha en litersklubba, det hr man ju! (synd att du redan handlat dock xD)
    Sporthoj Uppsala

P-piller borde vara till fr mn, det knns liksom bttre p ngot vis att ladda ur pistolen n att skjuta p ngon med skottsker vst...
    Och namnet jordgubbe sitter p fel sak, r det ngot som borde heta jordgubbe s r det vl nd potatis?

Ktm125
    Gst
    Tackar grabbar! r ju som sagt medveten om att det inte bara r koppling och gas som rknas s ska ta det lungt tills jag lrt knna den . Nu r det bara krkort kvar, kr jag lagligt och blir stoppad fr kontroll s r det enbart bter som gller. Det r det vrt sklart!! ha ett gott nytt r !

Ktm125
    Gst
    Kunde inte hlla mig, har varit ute och krt ngra runder med den. Den lter som en drm, sitter p ett leovince peformance (rtt stavning?) Lter verkligen underbart, skriker som f**n p hgre varv!! Har inte vgat pressa den d vglagen fortfarande r fuktig men responsen knns rtt bra p lga varv ( under 11k). Den knns verkligen inte som en 600, r 183 lng och ca 89kg, hur rymlig som helst!

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2012
    Hoj
    Suzuki GSX 550e
    Inlgg
    308
    Jag r ju relativt ny p SH, men frstr inte riktigt hur vissa, om n ett ftal, faktiskt "aplderar" en ny medlem som kr ofrskrat, utan krkort, frskrar p ”fassan” och skiter i allt vad krkortsregler heter. Som nmnts i trden har ju inte mognadsgrad enbart med lder att gra, vilket r uppenbart.
    Fr egen del slipper jag grna sdana medtrafikanter oavsett om jag gr, kr bil eller sitter p hojen.

Medlem WebGringos avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Hoj
    En skitig och en gammal rackare
    Inlgg
    1 838
    Citat Ursprungligen postat av Ketalar Visa inlgg
    Mina damer och herrar, stig fram, stig fram!

Hr ser vi ett livs levande exempel p Darwins teori om det naturliga urvalet. Inom kort kommer detta exemplars genetiska arvsmassa att vara frpassat till historien! Passa p att titta nu, snart r det fr sent!

Om nu ngon tvivlade p evolutionsteorin...
    r ingen tvivlare, och denna sida har mngder med intressanta exempel

http://www.darwinawards.com/darwin/
    "...den frnedring det innebr att lmna in sin motor till en auktoriserad reparatr r svr att kl i ord. Det r ett kvitto p att man inte klarar av att hlla sitt hushll rullande p egen hand..."

Medlem jonaska80s avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Hoj
    Ducati Monster 620s -03
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    270
    Citat Ursprungligen postat av Ktm125 Visa inlgg
    Tackar grabbar! r ju som sagt medveten om att det inte bara r koppling och gas som rknas s ska ta det lungt tills jag lrt knna den . Nu r det bara krkort kvar, kr jag lagligt och blir stoppad fr kontroll s r det enbart bter som gller. Det r det vrt sklart!! ha ett gott nytt r !

Glm inte kpa stdhjul till hojen s att du inte ramlar.

Medlem AlanGreens avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Hoj
    Suzuki gsxr 750 2000
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    74
    Varfr inte skriva mc:n p pronen. Du sparar 10.000kr Bara dr.

Niklas Avarages avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Hoj
    VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (sld), S1000RR -10
    Inlgg
    2 432
    Citat Ursprungligen postat av Spiido Visa inlgg
    Ankan1, fr ungefr 300 r sedan nr du var 18 och man fick ta Tungt direkt s hade inte en 1000cc 175hk+
    Sant, men andra sidan hade man hojar med effektleverans som liknar ppnandet av champagneflaskan p nyr efter att du skakat den i 3 minuter. Kawasaki H2 hade visserligen bara 100hk med en, fr dtiden lg vikt, om 205kg.

Med dagens silkeslena, spikraka motorkarraktr hade kreti o pleti kunnat kra fort med dessa utan att det blev brunt i brallan. Omvnt, slng in en motorkarraktr likt H2:an p en sl R1:a frn frra deceniet s hade nog alla fartfantomer som fortfarande var i livet varit slkt med Kevin Schwantz.

Sidan 4 av 4 FrstaFrsta 1234

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •  
Var du p Sweden Rock?
Ja
Nej
Vad r det?

[ Visa resultat ]