Tycker ni borde sluta hacka på Ktm125. Vi vet och Ni vet att det är ett rent helvete och ta körkort på MC nu förtiden, och att det inte var alls lika krävande då ni 70-talister eller vad ni nu är tog MC-kort.
Jag tog A1 kort förra hösten, kostade ca 10 000 kronor och väldans massa dagar med träning etc. Visst fine, självklart att jag gör det, jag får ju köra MC lagligt?
Sen är det en uppkörning för A2 kortet när jag fyller 18 för att få köra nån sketen supermotard med 50 hästar, någon 250 sporthoj, eller en gammal strypt "sporthoj" från förra årtusendet. Sure, inga problem.
Sen är det en uppkörning för tunga när jag fyller 21, visst jag gör den också, nu får jag äntligen köra storhoj och är (antagligen)? välkommen på detta forum som en "medlem" och inte som en tönt/pajjas/idiot som kör 125 eller nåt annat fjantigt SKIT. Minst 600 kubik å fan heller under 100 hästar för då är man en fjant och inte välkommen på det stora, omtalande och coola SPORTHOJ.COM!! (Som Ni stora grabbar tycker/uttrycker er till majoritet)
Det är förjävligt att de som bestämmer reglerna och försäkringsbolagen vet att vi som gillar att köra hoj gör vad som helst för att få köra.
Det jag vill komma till är att det är ett helvete och köra hoj som ung, omständigt, dyrt, vilket gör att färre folk tar körkort i ung ålder, och istället tjuvkör. För i det flesta fall tjänar man på det tyvärr...
Alltså tycker jag att man misslyckats med reglerna om "alla" (som ni stora grabbar säger) yngre folk säger att de ska köra utan strypning, försäkra hojen på pappa, och sen ut och bomba!