742 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 119
    Ktm125
    Gäst

Nu börjar det bli dax, min första hoj! Lite frågor och funderingar ang mc?!

Tjena !
    Nu så börjar det bli dax att köpa mig min första mc då min budget äntligen är på plats!
    Har inget körkort än, ska ta det till sommaren så tänkte passa på och köpa en fin sporthoj nu under vintern då man sparar några slantar.
    Jag är ute efter antigen en GSX-R600 en zx6-r (eller en daytona 675) årsm 06-08
    Gsxr och zx6r är mest intressant.
    Ni som äger en eller har kört dem alla, skillnader mellan dessa? Komfort, känsla, kraft, acc och känslighet motormässigt? Är dem lika dyra att äga? Jag är 21år gammal men ska såklart ha den på fassan. Registrera den som strypt och sedan köra ostrypt är tanken.
    Är tacksam för alla svar.
    Senast redigerat av Ktm125 den 2012-12-01 klockan 10:49.

Medlem DesmoHellmans avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Hoj
    Ducati MTS 1200S och Ducati SportClassic 1000
    Vet ifan om jag hinner poppa så mycket så det räcker till alla...

Medlem Herr_Svamps avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Hoj
    FZ1-SA
    bike.se har mycket tester på sin hemsida börja läsa där om hojarna du är intresserad om

Ktm125
    Gäst
    Gillar inte att läsa sådana tester riktigt, känns inte lika realistiskt och en aning överdrivet.

Porslinsdocka danizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Stulen
    Garage
    Visa garage
    Ursprungseffekten får inte överstiga 70kw ca 94 hästar.. Så du kan glömma att köra de hojarna som strypta..

http://www.korkortsportalen.se/Nya-k...-behorigheter/

Ktm125
    Gäst
    Detta är ju förfan sjukt! Vadfan ska man då köpa, har alltid varit ute efter en sporthoj, jävla skit alltså.. Fattar inte varför dem håller på och ändrar reglerna hela jävla tiden. Detta förstörde min dag

Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Stulen
    Garage
    Visa garage
    De ändrar reglerna för att genomsnittsmänniskan inte är så mogen vid 21. Vet själv hur jag tänkte o körde vid denna ålder. Varit med om att man gjort några riktigt dumma beslut i trafiken. Som antagligen inte hänt om jag haft mindre effekt i maskinen. Jag hade tur och jag klarade mig..

Titta på motard istället, eller nån nakenhoj. Tycker de e roligare än sporthoj på gata. På bana däremot är såklart sporthoj oslagbart roligt.

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2012
    Hoj
    1987 Yamaha FZR1000
    Tänkte precis säga detsamma som ovan. Du får inte ta tungt kort förrän du är 24, och köra de strypta går inte.
    Att rega strypt och köra ostrypt är bara dumt och sånt som leder till höjda premier för alla andra om de kommer på dig.

#99 Loteks avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Hoj
    En Italiensk drömhoj "Il Duce", En GammelRetta och en Skramlaha 450.
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Kanske en Ninja 250
    People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....

“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”, Jeremy Clarkson.

Medlem kjellpers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hoj
    Sugkuki GSX1100F -88
    Vad ska du med körkort till om du ändå tänkte köra olovligt och pyssla med försäkringsbedrägeri? Köra ostrypt är samma som att inte ha nåt körkort.

馬鹿は死ななきゃ治らない。 Fuzanekos avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Hoj
    ファイアストーム
    Citat Ursprungligen postat av Ktm125 Visa inlägg
    Detta är ju förfan sjukt! Vadfan ska man då köpa, har alltid varit ute efter en sporthoj, jävla skit alltså.. Fattar inte varför dem håller på och ändrar reglerna hela jävla tiden. Detta förstörde min dag
    Det kan ha något att göra med alla småkids som åker omkring med sina "strypta" sporthojar som står på deras "fassor" och sedan råkar ut för/orsakar olyckor och sen inte fattar vad det handlar om...

Säger inte att det är så... bara en tanke...

Medlem Ankan1s avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
    Hoj
    Honda Super Blackbird CBR 1100 XX / Honda CB 750 F2 Sevenfifty
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Satt och läste lite som vanligt i väntan på mer värme så hojarna kan få sträcka ut på nya vägavsnitt inför en kommande säsong och kommer i diskussion med flickvännen här hemma om ämnet i tråden.När jag tog mc kort så var det 18 år som gällde för tung mc, något årtionde senare var det 21 år som gällde, nu något årtionde ännu senare så är det hela 24 år som gäller.16 års gränsen för lätt mc har däremot inte förändrats det minsta under denna tid.

Vad är det som händer egentligen.Blir folk bara dummare och dummare eftersom åldersgränserna ständigt plussas på allt eftersom åren går.Borde inte detta välbeprövade mc folk ha någon form av organisation som kunde föra deras talan och sätta stop när nya dumheter uppenbart staplas på hög nuförtiden när nuvarande organisationer för mc folk liksom andra politiska partier enbart pratar och lovar, pratar och lovar, pratar och lovar osv ...

Anledningen till denna undran hemma vid köksbordet just nu bakom kaffekoppen som ryker när snön samtidigt singlar ner denna första December är att när man själv var 16-18 år så samlades de lokala mc förmågorna i någons garage där det hemmatrimmades och byggdes om enligt konstens alla regler och så tog man en provrunda för att testa att allt höll ihop inför en kommande säsong.

Det var inte fler som förolyckades då än idag trots att man försöker putsa på siffrorna i trafiksammanhang för att få dessa siffror mer rumsvänliga och vi hade inte heller datorer som vi kunde hämta kunskap från via andra likasinnade vid t ex trafiksammanhang.Bara en vältummad mc tillbehörskatalog som saknade en del sidor som lästs mer flitigt än andra.Så i dessa upplysningstider med än den ena informationen mer viktig än den andra (enligt utnämnda experter på området) så blir ju frågan i samband med dessa åldershöjningar ... VARFÖR.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-12-01 klockan 15:07.
    (Feel the force, use the power, ride the bike, everything else is of no importance).
    http://www.youtube.com/watch?v=b5Hgr3SOHLo

(I wanna be a president.I wanna be a Kennedy).
    http://www.youtube.com/watch?v=09ARJL_nS7Y

Gul snö kan vara öl Piskens avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Hoj
    B-KING ! 2009
    Garage
    Visa garage
    varför inte leta en äldre 600 .... blir både billigare i försäkring samt att dom bör kunna gå som "strypta" , även inköp är billigare (dock kan man ju ha otur å få endel meck)

typ som denna http://www.blocket.se/vastmanland/Su....htm?ca=11&w=3

Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Stulen
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Pisken Visa inlägg
    varför inte leta en äldre 600 .... blir både billigare i försäkring samt att dom bör kunna gå som "strypta" , även inköp är billigare (dock kan man ju ha otur å få endel meck)

typ som denna http://www.blocket.se/vastmanland/Su....htm?ca=11&w=3
    Har 110 hästar orginal, dvs. man får inte köra den stryt till 35kw med A2 kort

Vilka fordonskrav gäller vid prov för behörighet A2?
    Körprovet ska genomföras med en lämplig tvåhjulig motorcykel utan sidvagn. Sökanden ska själv tillhandahålla ett sådant fordon.

Samma motorcykel ska användas under hela provet.

Vid körprov för behörighet A2 ska provfordonet kunna köras med en hastighet av minst 100 km/tim.

Motorcykeln ska ha
    1. en cylindervolym av minst 395 cm3,
    2. en nettoeffekt av minst 25 kW och högst 35 kW, och
    3. ett förhållande mellan nettoeffekt och tjänstevikt av högst 0,2 kW/kg och, om provfordonets originalutförande har ändrats, får fordonet inte ha sitt ursprung i ett fordon med en nettoeffekt högre än 70 kW.

Går bra, en ägare. don_tomazos avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Hoj
    5 Hondor
    Köp en CBR500R så slipper du strypa och köra olagligt.

Medlem Spiidos avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Hoj
    Två stora stark.
    Ankan1, för ungefär 300 år sedan när du var 18 och man fick ta Tungt direkt så hade inte en 1000cc 175hk+

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 & Triumph Sprint RS -01
    En Suzuki SV650S uppfyller kravet på mindre än 94hk ostrypt och köper du till en undre kåpdel så ser den ut som sporthojarna. Men antagligen har du allra roligast på en motard.
    De första åren.
    En kompis har gått från Honda CBR600F till KTM450
    och en annan kompis har bytt från en Suzuki 400 till en KTM 300
    Eller varför inte Kawasaki ER-5 eller ER-6, sveriges populäraste hojmodeller. Tror jag.

Well do ya, punk? Questars avatar
    Reg.datum
    Aug 2012
    Hoj
    Mopo för tillfället
    Citat Ursprungligen postat av Denåterfödde Visa inlägg
    En Suzuki SV650S uppfyller kravet på mindre än 94hk ostrypt och köper du till en undre kåpdel så ser den ut som sporthojarna. Men antagligen har du allra roligast på en motard.
    De första åren.
    En kompis har gått från Honda CBR600F till KTM450
    och en annan kompis har bytt från en Suzuki 400 till en KTM 300
    Eller varför inte Kawasaki ER-5 eller ER-6, sveriges populäraste hojmodeller. Tror jag.
    Är det Simon Kafi som har bytt från DRZ:n till 300:n?

Sen kanske en GS500F funkar? Är inte säker på ursprungseffekten men det kan man ju kolla upp.

Ktm125
    Gäst
    Är ute efter något som helst går fortare än min Evolution 8 med 400hk och inte en sleden er6. Kan lika bra köra på en trimmad 125 då. Visst är jag bara 21 år och oerfaren men har faktiskt kört det mesta. Allt från cross till en trimmad r1 -09. Så vill inte köpa en som man tröttnar på veckan efter. Det är något med sporthojarna som jag har fastnat för. Speciellt ljudet, det är alltid något som reser sig där nere när man hör det ljudet!!

Jag älskar köra bana!!!!. fahlgrens avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    R1 2007
    Garage
    Visa garage
    Fint
    Köp min zx10r 2004
    Finns annons på blocket
    Massor effekt i ett smidigt chassi
    Den tröttnar du inte på, och den är
    Billig!
    http://mobil.blocket.se/skaraborg/Ka....htm?ca=13&w=0

MVH
    Daniel fahlgren
    THE KING IS BACK!!!!!.
    VALENTINO ROSSI

Medlem kjellpers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hoj
    Sugkuki GSX1100F -88
    Kör bana i stället så slipper du bry dig om att ta körkort för någonting du inte kommer ha. Eller vänta tills du har växt till dig och ta ett riktigt körkort.

feg och talanglös pjohans avatar
    Reg.datum
    Dec 2003
    Hoj
    En sån där grön.
    Garage
    Visa garage
    Jag är 21år gammal men ska såklart ha den på fassan.
    ...
    Registrera den som strypt och sedan köra ostrypt är tanken.
    Fattar inte varför dem håller på och ändrar reglerna hela jävla tiden
    Jag tror du själv besvarade den frågan i originalinlägget. Idioter som tidigare har gjort som du skrev att du tänkte göra har tvingat fram regeländringar, så går det när för många missbrukar och regelfuskar...
    Sent from my IBM System/360 using hålkort

Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Jag gjorde som vi gör för det mesta på sporthoj, tog det helt ur luften bara.

Har bara kraschat en gång än så länge! stecktechs avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Hoj
    Bandit -09
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Satt och läste lite som vanligt i väntan på mer värme så hojarna kan få sträcka ut på nya vägavsnitt inför en kommande säsong och kommer i diskussion med flickvännen här hemma om ämnet i tråden.När jag tog mc kort så var det 18 år som gällde för tung mc, något årtionde senare var det 21 år som gällde, nu något årtionde ännu senare så är det hela 24 år som gäller.16 års gränsen för lätt mc har däremot inte förändrats det minsta under denna tid.

Vad är det som händer egentligen.Blir folk bara dummare och dummare eftersom åldersgränserna ständigt plussas på allt eftersom åren går.Borde inte detta välbeprövade mc folk ha någon form av organisation som kunde föra deras talan och sätta stop när nya dumheter uppenbart staplas på hög nuförtiden när nuvarande organisationer för mc folk liksom andra politiska partier enbart pratar och lovar, pratar och lovar, pratar och lovar osv ...

Anledningen till denna undran hemma vid köksbordet just nu bakom kaffekoppen som ryker när snön samtidigt singlar ner denna första December är att när man själv var 16-18 år så samlades de lokala mc förmågorna i någons garage där det hemmatrimmades och byggdes om enligt konstens alla regler och så tog man en provrunda för att testa att allt höll ihop inför en kommande säsong.

Det var inte fler som förolyckades då än idag trots att man försöker putsa på siffrorna i trafiksammanhang för att få dessa siffror mer rumsvänliga och vi hade inte heller datorer som vi kunde hämta kunskap från via andra likasinnade vid t ex trafiksammanhang.Bara en vältummad mc tillbehörskatalog som saknade en del sidor som lästs mer flitigt än andra.Så i dessa upplysningstider med än den ena informationen mer viktig än den andra (enligt utnämnda experter på området) så blir ju frågan i samband med dessa åldershöjningar ... VARFÖR.
    Säkrastelandet i världen!!! att färdas i trafiken är Sverige.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ted_death_rate
    Fråga dig igen varför vi hela tiden höjer allt, den jävla nollvisionen.

Reg.datum
    Apr 2011
    Hoj
    Bandit -09
    Garage
    Visa garage
    F.ö. till TS, vill du köra lagligt kommer det bli omöjligt för dig att köpa dig något riiiktigt snabbt tyvärr. sitter lite i samma sits.

I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Hoj
    GSX-R 750 -90
    Garage
    Visa garage
    Här har du en perfekt hoj för ditt A2-kort!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=66909
    Citat Ursprungligen postat av BRASSARN Visa inlägg
    tss tss, vilka försiktiga harar ni är. Klart man ska gå ut hårt å bara öka...
    Jag har faktiskt sett ghost rider 1,2 OCH 3!!! Jag vet hur det ska se ut!

Riktiga män smäller full gas å bara matar i växel efter växel, ända tills varvbryt! :yoparty

//BRASSARN over and out

Snigeln Achtung!s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Hoj
    R1 1999 såklart!
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av kjellper Visa inlägg
    Vad ska du med körkort till om du ändå tänkte köra olovligt och pyssla med försäkringsbedrägeri? Köra ostrypt är samma som att inte ha nåt körkort.

Håller helt klart med dig! Lika bra att skita i allt och bara köra och ha kul!

Ts varför skaffa körkort eller försäkra hoj när du lika gärna kan köra utan båda? Absolut det billigaste alternativet! Istället för att skaffa en tjejmoppe så köp dig en riktigt hoj! Tex en r1 98-01, finns inte en hoj som hänger på dem rakt fram. Väghållningen är helt suverän och en jämn och fin effektkurva som gör dem extremt lättkörda. Bara att slå till
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Pillo-kun Visa inlägg
    fanns det fler vita r1or? för jag blev lagom glad när en sådan stoppade in sitt hjul å småträngde ut mig i chikanen efter start å mål rakan för att sen snigla sig upp :)
    Inte utan anledning jag kallas för snigeln :)

Semiprofessionell mas95jeds avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Hoj
    Suzuki GSX 1400 -02
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Borde inte detta välbeprövade mc folk ha någon form av organisation som kunde föra deras talan och sätta stop när nya dumheter uppenbart staplas på hög nuförtiden när nuvarande organisationer för mc folk liksom andra politiska partier enbart pratar och lovar, pratar och lovar, pratar och lovar osv ...
    Jag håller med. Jag har i MÅNGA år vrait medlem i både SMC och FMCK, båda jobbar med trafiksäkerhetsfrågor för motorcyklister, men det är ju inte så att de står på och jobbar mot dumma förslag. Det är viss skillnad i driv i den franska motsvarigheten till SMC, de samlar ihop en 100 000 pers och blockerar vägarna i Paris om regeringen föreslår något de inte gillar. http://www.ffmc.asso.fr/

#4982 dahlgrens avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Hoj
    GSXR1100i och ett Cb-bygge
    Garage
    Visa garage
    En sketen er6 piskar väl din trötta evo?

Ktm125
    Gäst
    0-100 på 4 sec och en topphastighet på 280, skulle inte tro det va? Sen att den inte har en chans mot en riktig mc det är jag medveten om

Reg.datum
    Apr 2011
    Hoj
    Bandit -09
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlägg
    Håller helt klart med dig! Lika bra att skita i allt och bara köra och ha kul!

Ts varför skaffa körkort eller försäkra hoj när du lika gärna kan köra utan båda? Absolut det billigaste alternativet! Istället för att skaffa en tjejmoppe så köp dig en riktigt hoj! Tex en r1 98-01, finns inte en hoj som hänger på dem rakt fram. Väghållningen är helt suverän och en jämn och fin effektkurva som gör dem extremt lättkörda. Bara att slå till
    Achtung det är nog 9:e tråden nu jag börjar bli kär i dig. haha

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Kan du tänka dig gå på en RR-tävling i Sverige?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2003 Suzuki SV1000S av Nyman

av Leni lens

av Leni lens

Bloggar
Thor..... av Toyman

Stövelproblem löst av Rockmorsan

Söndagsmys! av Toyman

Köp & Sälj - Säljes