305 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop fr kad trafikskerhet

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 119
    Ktm125
    Gst

Nu brjar det bli dax, min frsta hoj! Lite frgor och funderingar ang mc?!

Tjena !
    Nu s brjar det bli dax att kpa mig min frsta mc d min budget ntligen r p plats!
    Har inget krkort n, ska ta det till sommaren s tnkte passa p och kpa en fin sporthoj nu under vintern d man sparar ngra slantar.
    Jag r ute efter antigen en GSX-R600 en zx6-r (eller en daytona 675) rsm 06-08
    Gsxr och zx6r r mest intressant.
    Ni som ger en eller har krt dem alla, skillnader mellan dessa? Komfort, knsla, kraft, acc och knslighet motormssigt? r dem lika dyra att ga? Jag r 21r gammal men ska sklart ha den p fassan. Registrera den som strypt och sedan kra ostrypt r tanken.
    r tacksam fr alla svar.
    Senast redigerat av Ktm125 den 2012-12-01 klockan 11:49.

Medlem DesmoHellmans avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Hoj
    Ducati MTS 1200S och Ducati SportClassic 1000
    Inlgg
    2 638
    Vet ifan om jag hinner poppa s mycket s det rcker till alla...

Medlem Murmeldjurets avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Hoj
    KTM 990 SM
    Inlgg
    983
    bike.se har mycket tester p sin hemsida brja lsa dr om hojarna du r intresserad om

Ktm125
    Gst
    Gillar inte att lsa sdana tester riktigt, knns inte lika realistiskt och en aning verdrivet.

Porslinsdocka danizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Suzuki SV 1000 N
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 572
    Ursprungseffekten fr inte verstiga 70kw ca 94 hstar.. S du kan glmma att kra de hojarna som strypta..

http://www.korkortsportalen.se/Nya-k...-behorigheter/

Ktm125
    Gst
    Detta r ju frfan sjukt! Vadfan ska man d kpa, har alltid varit ute efter en sporthoj, jvla skit allts.. Fattar inte varfr dem hller p och ndrar reglerna hela jvla tiden. Detta frstrde min dag

Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Suzuki SV 1000 N
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 572
    De ndrar reglerna fr att genomsnittsmnniskan inte r s mogen vid 21. Vet sjlv hur jag tnkte o krde vid denna lder. Varit med om att man gjort ngra riktigt dumma beslut i trafiken. Som antagligen inte hnt om jag haft mindre effekt i maskinen. Jag hade tur och jag klarade mig..

Titta p motard istllet, eller nn nakenhoj. Tycker de e roligare n sporthoj p gata. P bana dremot r sklart sporthoj oslagbart roligt.

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2012
    Hoj
    2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
    Inlgg
    124
    Tnkte precis sga detsamma som ovan. Du fr inte ta tungt kort frrn du r 24, och kra de strypta gr inte.
    Att rega strypt och kra ostrypt r bara dumt och snt som leder till hjda premier fr alla andra om de kommer p dig.

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82 Loteks avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Hoj
    En Italiensk drmhoj "Il Duce", En GammelRetta, Skramlaha 450 och en lnad Geisha.
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    669
    Kanske en Ninja 250
    People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....

I dont understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?, Jeremy Clarkson.

pousseur kjellpers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hoj
    Sugkuki SV650S -00
    Inlgg
    857
    Vad ska du med krkort till om du nd tnkte kra olovligt och pyssla med frskringsbedrgeri? Kra ostrypt r samma som att inte ha nt krkort.

馬鹿は死ななきゃ治らない。 Fuzanekos avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Hoj
    ファイアストーム
    Inlgg
    1 209
    Citat Ursprungligen postat av Ktm125 Visa inlgg
    Detta r ju frfan sjukt! Vadfan ska man d kpa, har alltid varit ute efter en sporthoj, jvla skit allts.. Fattar inte varfr dem hller p och ndrar reglerna hela jvla tiden. Detta frstrde min dag
    Det kan ha ngot att gra med alla smkids som ker omkring med sina "strypta" sporthojar som str p deras "fassor" och sedan rkar ut fr/orsakar olyckor och sen inte fattar vad det handlar om...

Sger inte att det r s... bara en tanke...

Medlem Ankan1s avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Pendlar i Skne mellan storstaden och landet.
    Hoj
    Honda Super Blackbird CBR 1100 XX / Honda CB 750 F2 Sevenfifty
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 788
    Satt och lste lite som vanligt i vntan p mer vrme s hojarna kan f strcka ut p nya vgavsnitt infr en kommande ssong och kommer i diskussion med flickvnnen hr hemma om mnet i trden.Nr jag tog mc kort s var det 18 r som gllde fr tung mc, ngot rtionde senare var det 21 r som gllde, nu ngot rtionde nnu senare s r det hela 24 r som gller.16 rs grnsen fr ltt mc har dremot inte frndrats det minsta under denna tid.

Vad r det som hnder egentligen.Blir folk bara dummare och dummare eftersom ldersgrnserna stndigt plussas p allt eftersom ren gr.Borde inte detta vlbeprvade mc folk ha ngon form av organisation som kunde fra deras talan och stta stop nr nya dumheter uppenbart staplas p hg nufrtiden nr nuvarande organisationer fr mc folk liksom andra politiska partier enbart pratar och lovar, pratar och lovar, pratar och lovar osv ...

Anledningen till denna undran hemma vid kksbordet just nu bakom kaffekoppen som ryker nr snn samtidigt singlar ner denna frsta December r att nr man sjlv var 16-18 r s samlades de lokala mc frmgorna i ngons garage dr det hemmatrimmades och byggdes om enligt konstens alla regler och s tog man en provrunda fr att testa att allt hll ihop infr en kommande ssong.

Det var inte fler som frolyckades d n idag trots att man frsker putsa p siffrorna i trafiksammanhang fr att f dessa siffror mer rumsvnliga och vi hade inte heller datorer som vi kunde hmta kunskap frn via andra likasinnade vid t ex trafiksammanhang.Bara en vltummad mc tillbehrskatalog som saknade en del sidor som lsts mer flitigt n andra.S i dessa upplysningstider med n den ena informationen mer viktig n den andra (enligt utnmnda experter p omrdet) s blir ju frgan i samband med dessa ldershjningar ... VARFR.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-12-01 klockan 16:07.
    (Feel the force, use the power, ride the bike, everything else is of no importance).
    http://www.youtube.com/watch?v=b5Hgr3SOHLo

(I wanna be a president.I wanna be a Kennedy).
    http://www.youtube.com/watch?v=09ARJL_nS7Y

Gul sn kan vara l Piskens avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Hoj
    MV Agusta Brutale 800 2014
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 805
    varfr inte leta en ldre 600 .... blir bde billigare i frskring samt att dom br kunna g som "strypta" , ven inkp r billigare (dock kan man ju ha otur f endel meck)

typ som denna http://www.blocket.se/vastmanland/Su....htm?ca=11&w=3

Reg.datum
    Apr 2007
    Hoj
    Suzuki SV 1000 N
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 572
    Citat Ursprungligen postat av Pisken Visa inlgg
    varfr inte leta en ldre 600 .... blir bde billigare i frskring samt att dom br kunna g som "strypta" , ven inkp r billigare (dock kan man ju ha otur f endel meck)

typ som denna http://www.blocket.se/vastmanland/Su....htm?ca=11&w=3
    Har 110 hstar orginal, dvs. man fr inte kra den stryt till 35kw med A2 kort

Vilka fordonskrav gller vid prov fr behrighet A2?
    Krprovet ska genomfras med en lmplig tvhjulig motorcykel utan sidvagn. Skanden ska sjlv tillhandahlla ett sdant fordon.

Samma motorcykel ska anvndas under hela provet.

Vid krprov fr behrighet A2 ska provfordonet kunna kras med en hastighet av minst 100 km/tim.

Motorcykeln ska ha
    1. en cylindervolym av minst 395 cm3,
    2. en nettoeffekt av minst 25 kW och hgst 35 kW, och
    3. ett frhllande mellan nettoeffekt och tjnstevikt av hgst 0,2 kW/kg och, om provfordonets originalutfrande har ndrats, fr fordonet inte ha sitt ursprung i ett fordon med en nettoeffekt hgre n 70 kW.

Gr bra, en gare. don_tomazos avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Hoj
    Honda
    Inlgg
    1 312
    Kp en CBR500R s slipper du strypa och kra olagligt.

Medlem Spiidos avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Hoj
    En jttesnabb
    Inlgg
    428
    Ankan1, fr ungefr 300 r sedan nr du var 18 och man fick ta Tungt direkt s hade inte en 1000cc 175hk+

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 sld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Inlgg
    2 366
    En Suzuki SV650S uppfyller kravet p mindre n 94hk ostrypt och kper du till en undre kpdel s ser den ut som sporthojarna. Men antagligen har du allra roligast p en motard.
    De frsta ren.
    En kompis har gtt frn Honda CBR600F till KTM450
    och en annan kompis har bytt frn en Suzuki 400 till en KTM 300
    Eller varfr inte Kawasaki ER-5 eller ER-6, sveriges populraste hojmodeller. Tror jag.

Well do ya, punk? Questars avatar
    Reg.datum
    Aug 2012
    Hoj
    Mopo fr tillfllet
    Inlgg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Denterfdde Visa inlgg
    En Suzuki SV650S uppfyller kravet p mindre n 94hk ostrypt och kper du till en undre kpdel s ser den ut som sporthojarna. Men antagligen har du allra roligast p en motard.
    De frsta ren.
    En kompis har gtt frn Honda CBR600F till KTM450
    och en annan kompis har bytt frn en Suzuki 400 till en KTM 300
    Eller varfr inte Kawasaki ER-5 eller ER-6, sveriges populraste hojmodeller. Tror jag.
    r det Simon Kafi som har bytt frn DRZ:n till 300:n?

Sen kanske en GS500F funkar? r inte sker p ursprungseffekten men det kan man ju kolla upp.

Ktm125
    Gst
    r ute efter ngot som helst gr fortare n min Evolution 8 med 400hk och inte en sleden er6. Kan lika bra kra p en trimmad 125 d. Visst r jag bara 21 r och oerfaren men har faktiskt krt det mesta. Allt frn cross till en trimmad r1 -09. S vill inte kpa en som man trttnar p veckan efter. Det r ngot med sporthojarna som jag har fastnat fr. Speciellt ljudet, det r alltid ngot som reser sig dr nere nr man hr det ljudet!!

Daniel "Snigeln" Fahlgren
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    2009 Crossplane
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    387
    Fint
    Kp min zx10r 2004
    Finns annons p blocket
    Massor effekt i ett smidigt chassi
    Den trttnar du inte p, och den r
    Billig!
    http://mobil.blocket.se/skaraborg/Ka....htm?ca=13&w=0

MVH
    Daniel fahlgren

pousseur kjellpers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hoj
    Sugkuki SV650S -00
    Inlgg
    857
    Kr bana i stllet s slipper du bry dig om att ta krkort fr ngonting du inte kommer ha. Eller vnta tills du har vxt till dig och ta ett riktigt krkort.

feg och talangls pjohans avatar
    Reg.datum
    Dec 2003
    Hoj
    En sn dr grn.
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    4 735
    Jag r 21r gammal men ska sklart ha den p fassan.
    ...
    Registrera den som strypt och sedan kra ostrypt r tanken.
    Fattar inte varfr dem hller p och ndrar reglerna hela jvla tiden
    Jag tror du sjlv besvarade den frgan i originalinlgget. Idioter som tidigare har gjort som du skrev att du tnkte gra har tvingat fram regelndringar, s gr det nr fr mnga missbrukar och regelfuskar...
    Sent from my IBM System/360 using hlkort

Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlgg
    Jag gjorde som vi gr fr det mesta p sporthoj, tog det helt ur luften bara.

Har bara kraschat en gng n s lnge! stecktechs avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Hoj
    Bandit -09
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 675
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlgg
    Satt och lste lite som vanligt i vntan p mer vrme s hojarna kan f strcka ut p nya vgavsnitt infr en kommande ssong och kommer i diskussion med flickvnnen hr hemma om mnet i trden.Nr jag tog mc kort s var det 18 r som gllde fr tung mc, ngot rtionde senare var det 21 r som gllde, nu ngot rtionde nnu senare s r det hela 24 r som gller.16 rs grnsen fr ltt mc har dremot inte frndrats det minsta under denna tid.

Vad r det som hnder egentligen.Blir folk bara dummare och dummare eftersom ldersgrnserna stndigt plussas p allt eftersom ren gr.Borde inte detta vlbeprvade mc folk ha ngon form av organisation som kunde fra deras talan och stta stop nr nya dumheter uppenbart staplas p hg nufrtiden nr nuvarande organisationer fr mc folk liksom andra politiska partier enbart pratar och lovar, pratar och lovar, pratar och lovar osv ...

Anledningen till denna undran hemma vid kksbordet just nu bakom kaffekoppen som ryker nr snn samtidigt singlar ner denna frsta December r att nr man sjlv var 16-18 r s samlades de lokala mc frmgorna i ngons garage dr det hemmatrimmades och byggdes om enligt konstens alla regler och s tog man en provrunda fr att testa att allt hll ihop infr en kommande ssong.

Det var inte fler som frolyckades d n idag trots att man frsker putsa p siffrorna i trafiksammanhang fr att f dessa siffror mer rumsvnliga och vi hade inte heller datorer som vi kunde hmta kunskap frn via andra likasinnade vid t ex trafiksammanhang.Bara en vltummad mc tillbehrskatalog som saknade en del sidor som lsts mer flitigt n andra.S i dessa upplysningstider med n den ena informationen mer viktig n den andra (enligt utnmnda experter p omrdet) s blir ju frgan i samband med dessa ldershjningar ... VARFR.
    Skrastelandet i vrlden!!! att frdas i trafiken r Sverige.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ted_death_rate
    Frga dig igen varfr vi hela tiden hjer allt, den jvla nollvisionen.

Reg.datum
    Apr 2011
    Hoj
    Bandit -09
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 675
    F.. till TS, vill du kra lagligt kommer det bli omjligt fr dig att kpa dig ngot riiiktigt snabbt tyvrr. sitter lite i samma sits.

I like peoplesbeer K-Bs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Hoj
    K6 1000 banhoj, GSX-R 750-90, GSX 600 F, MiniGP
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 115
    Hr har du en perfekt hoj fr ditt A2-kort!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=66909
    Citat Ursprungligen postat av BRASSARN Visa inlgg
    tss tss, vilka frsiktiga harar ni r. Klart man ska g ut hrt bara ka...
    Jag har faktiskt sett ghost rider 1,2 OCH 3!!! Jag vet hur det ska se ut!

Riktiga mn smller full gas bara matar i vxel efter vxel, nda tills varvbryt! :yoparty

//BRASSARN over and out

Snigeln Achtung!s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Hoj
    R1 1999 sklart!
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    919
    Citat Ursprungligen postat av kjellper Visa inlgg
    Vad ska du med krkort till om du nd tnkte kra olovligt och pyssla med frskringsbedrgeri? Kra ostrypt r samma som att inte ha nt krkort.

Hller helt klart med dig! Lika bra att skita i allt och bara kra och ha kul!

Ts varfr skaffa krkort eller frskra hoj nr du lika grna kan kra utan bda? Absolut det billigaste alternativet! Istllet fr att skaffa en tjejmoppe s kp dig en riktigt hoj! Tex en r1 98-01, finns inte en hoj som hnger p dem rakt fram. Vghllningen r helt suvern och en jmn och fin effektkurva som gr dem extremt lttkrda. Bara att sl till
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlgg
    Citat Ursprungligen postat av Pillo-kun Visa inlgg
    fanns det fler vita r1or? fr jag blev lagom glad nr en sdan stoppade in sitt hjul smtrngde ut mig i chikanen efter start ml rakan fr att sen snigla sig upp :)
    Inte utan anledning jag kallas fr snigeln :)

Semiprofessionell mas95jeds avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Hoj
    Suzuki GSX 1400 -02, Suzuki GSX 750 ES -83
    Inlgg
    256
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlgg
    Borde inte detta vlbeprvade mc folk ha ngon form av organisation som kunde fra deras talan och stta stop nr nya dumheter uppenbart staplas p hg nufrtiden nr nuvarande organisationer fr mc folk liksom andra politiska partier enbart pratar och lovar, pratar och lovar, pratar och lovar osv ...
    Jag hller med. Jag har i MNGA r vrait medlem i bde SMC och FMCK, bda jobbar med trafikskerhetsfrgor fr motorcyklister, men det r ju inte s att de str p och jobbar mot dumma frslag. Det r viss skillnad i driv i den franska motsvarigheten till SMC, de samlar ihop en 100 000 pers och blockerar vgarna i Paris om regeringen freslr ngot de inte gillar. http://www.ffmc.asso.fr/

#4982 dahlgrens avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Hoj
    ZX7R
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    2 312
    En sketen er6 piskar vl din trtta evo?

Ktm125
    Gst
    0-100 p 4 sec och en topphastighet p 280, skulle inte tro det va? Sen att den inte har en chans mot en riktig mc det r jag medveten om

Reg.datum
    Apr 2011
    Hoj
    Bandit -09
    Garage
    Visa garage
    Inlgg
    1 675
    Citat Ursprungligen postat av Achtung! Visa inlgg
    Hller helt klart med dig! Lika bra att skita i allt och bara kra och ha kul!

Ts varfr skaffa krkort eller frskra hoj nr du lika grna kan kra utan bda? Absolut det billigaste alternativet! Istllet fr att skaffa en tjejmoppe s kp dig en riktigt hoj! Tex en r1 98-01, finns inte en hoj som hnger p dem rakt fram. Vghllningen r helt suvern och en jmn och fin effektkurva som gr dem extremt lttkrda. Bara att sl till
    Achtung det r nog 9:e trden nu jag brjar bli kr i dig. haha

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •  
Kommer du att beska MC Mssan 2015, den 22-25 januari i Stockholm?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2014 Triumph Street triple R av Bobbadilla67

2008 KTM SuperDuke R av PaleRider

1995 Honda Cbr f3 av Pensionren

Bloggar
Ett varv i Gteborg.... av Toyman

Frskringsjurister i Stockholm av iarkimedes

Script fr att ladda ner bloggar frn Sportho av Ulvhamne