Jesper Hubner till EuropeanJuniorCup 2013 ?

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Sköllersta
Hoj
RD
Nu har vi kommit så långt att vi kan starta upp insamlingen till anmälningsavgiften
för deltagandet i EuropeanJuniorCup 2013 som är en serie för ungdomar mellan 14-19 år.

Info om serien finns här http://www.europeanjuniorcup.com/ejc

I korta drag är det en enhetsserie som körs ihop med WSBK på 8 banor i europa.

I år är det Honda som gäller och det är Honda CBR500R som det kommer köras med.

1a priset till segraren av serien 2013 får en styrning av Honda i superstock 600 FIM CUP
till 2014.
Det är ett riktigt bra pris och det som gjorde att vi bestämde oss att göra ett försök att få med Jesper
till nästa år. Vi är några som följt Jesper några år och tror mycket på honom i framtiden om han
får vara hel och ges chansen att komma ut i europa tidigt med bra backning.

Finns en färsk intervju med Jesper på Highsider.se för er som vill veta lite mer om honom.

Det är ruskigt tufft att få sponsorer,samarbetspartners vet de flesta som tävlar och försökt.

Det finns ett intresse för att få ut Jesper bland företag inom mc-branschen men att få
loss kontanter är som ni vet inget att hoppas på,speciellt i dessa tider då mc branschen
har det tufft överlag.

När Lawner efterlyste en ung talang att stötta med en tusenlapp till anmälan här på sporthoj,
så tänkte vi att det kan vara ett bra försök att få till en satsning på Jesper, då många gillar
honom och det finns många ”rr tokar” här som tillsammans borde kunna åstakomma en bra
start på insamlingen och få med fler och även att en del företag kanske hoppar på under vägens gång.

Som Lawner skrev:jag sponsrar med en tusing,nu behöver vi bara 169 till.!

Vi har några företag/personer som vill vara med,en del redan nu. En del som vi tillsammans fortfarande
funderar på hur de bäst kan hjälpa till. Det gemensamma är att vi vill skapa något som sträcker sig över tid och inte bara 2013.

Vi måste betala anmälningsavgiften innan serien är fulltecknad,vilket är en stor risk den blir snabbt
då det är ett stort intresse och vi bör nog ro det här i land innan årskiftet är jag rädd för.

Lyckas vi få in dessa 169 st som saknas och får med Jesper så kommer vi kunna lotta ut några fina priser
som några av de företag som är med på stående fot erbjöd.

4 st prenumerationer Highsider Magazine www.highsider.se

1 bandag med Fiver www.fiver.se

2 st prenumerationer på tidningen Bike www.bike.se

1 person kommer få följa med på en deltävling och uppleva
en WSBK helg på plats.
Resa,boende,biljetter.
Det vore en höjdare att kunna ha en dragning av vinnarna på MC mässan i slutet på januari.

Lyckas vi inte få in tillräckligt med pengar så återbetalas pengarna.

Pengarna sätts in på
Bankkonto:5323 3100086
Kontohavare: Hubner
Bank: SEB
Märk inbet med namn

När ni satt in pengarna så maila
Ert namn
Ev Sporthojs nick (Ange om ni vill ha namn eller nick eller båda stå med på listan)
Mailadress

till peterportimao@gmail.com

Jag för in er på listan när pengen syns på kontot.

Nr 1 är vikt för Lawner då han kom med förslaget,resterande
blir varefter betalningarna syns på kontot.

Har ni ideér,undrar över något eller vill bidra på något annat sätt så
är det bara att skriva här i tråden eller maila mig.

Med vänlig hälsning Peter Karlsson
 

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Sköllersta
Hoj
RD
1. Oscar Lawner
2. Arne Andersson
3. Fredrik Spiik
4. Pelle Jansson
5. Peter Karlsson
6. Ing-Marie Ahl
7. Benka Gerlström
8. Stefan Schönberg
9. Henrik Sundelin
10. Max Lilja
11. Kennet oops164
12. Tobbe Åkeson
13. Fredrik Gustavsson
14. Urban Svensson
15. Staffan Waara
16. Pär Johansson
17. Pär Johansson
18. Stefan Göransson
19. Hans Fagerström
20. Göran Karlsson
21. Per Wennerström
22. Krister Sahlin
23. Lars Fransson
24. Christian "Farfar" Åkerlund
25. Anders Arnaryd
26. Claes G Bremholt
27. Sven O Carlsson
28. Göran Sandberg
29. Christer Axelsson
30. Pierre Ingvarsson
31. Mattias Karlsson
32. Magnus Holmkvist
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hört att dom har många anmälningar till nästa år. Så det är nog inte alla som söker som får plats där. 2st från årets serie är redan klara varav Normannen Stinius är den ene.
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Då var jag med och sponsrade! Känns bra och cykla till jobbet! Då jag är i Västerås i helgen ska jag tipsa så många jag hinner!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag ska sätta in en slant nån dag, och ställer upp som vi snackat om.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Honda Sverige borde se sin chans till utmärkt marknadsföringsunderlag och hosta upp en rejäl slant :fakta
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Inbetalat och klart. Therese enda kommentar till dig Jesper: Fan ta dig om du inte vinner!

/Urban & Therese
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
@jesperhubner: det här kanske är nåt för dig som behöver dra ihop en stor säck pengar asap? => X :)
 

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Sköllersta
Hoj
RD
Hört att dom har många anmälningar till nästa år. Så det är nog inte alla som söker som får plats där. 2st från årets serie är redan klara varav Normannen Stinius är den ene.

Du har helt rätt i det ,långt i från alla som kommer få plats tyvärr.
Det har nog aldrig varit ett bättre tillfälle för en ung lovande förare tidigare och det
har många insett.
Utöver en hög med pengar så kommer det krävas att bra cv .
Det senare infriar nog Jesper med råge iaf.

Vi jobbar på och det är bara att hoppas vi får till detta innan det är fullt.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Lotta ut hojen efter färdig sesong bland de som sponsrat så kanske det är fler som är med.... Hojen är ju ändå betald på sponspengen.....

Det här är lite som facebookgruppen som köpte en häst, fast mycket mycket bättre......

// Oskar
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Lotta ut hojen efter färdig sesong bland de som sponsrat så kanske det är fler som är med.... Hojen är ju ändå betald på sponspengen.....

Det här är lite som facebookgruppen som köpte en häst, fast mycket mycket bättre......

// Oskar

Gissar på att denna satsning kan få ihop 20-30000kr från personer som bidrar med 1000kr. Resten kommer troligen från företag.

Låter lite dumt att lotta ut en hoj efter säsongen med de premisserna. Särskilt då man inte vet vad det blir för alternativ till 2014. Ponera att Jesper kommer trea i mästerskapet och inte får en gratis säsong i Superstock 600 EM 2014, då kanske det blir billigare att fortsätta i EJC 2014 om han redan har en hoj.

De som är med med 1000kr kan ju redan vinna gratis resa och diverse andra priser.

Om man kan få ihop 170000kr genom att 170 personer är med och stöttar så är det en annan sak. Men merparten av pengarna kommer troligen att komma från företag och Hubners egen ficka. En ficka som inte är djup nog att bekosta en hel säsong utomlands, därför är det kul om många vill vara med och stötta fram 14-årige Jesper.

Jag vet att initiativtagarna redan funderar på att lotta ut hojen, men det är inget jag personligen tycker att de ska göra. Särskilt om man ännu inte vet upplägget för 2014. Denna satsning måste ju vara långsiktig, vi vill ju att Jesper ska fortsätta tävla internationellt, inte bara ut och köra en säsong.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Gissar på att denna satsning kan få ihop 20-30000kr från personer som bidrar med 1000kr. Resten kommer troligen från företag.

Låter lite dumt att lotta ut en hoj efter säsongen med de premisserna. Särskilt då man inte vet vad det blir för alternativ till 2014. Ponera att Jesper kommer trea i mästerskapet och inte får en gratis säsong i Superstock 600 EM 2014, då kanske det blir billigare att fortsätta i EJC 2014 om han redan har en hoj.

De som är med med 1000kr kan ju redan vinna gratis resa och diverse andra priser.

Om man kan få ihop 170000kr genom att 170 personer är med och stöttar så är det en annan sak. Men merparten av pengarna kommer troligen att komma från företag och Hubners egen ficka. En ficka som inte är djup nog att bekosta en hel säsong utomlands, därför är det kul om många vill vara med och stötta fram 14-årige Jesper.

Jag vet att initiativtagarna redan funderar på att lotta ut hojen, men det är inget jag personligen tycker att de ska göra. Särskilt om man ännu inte vet upplägget för 2014. Denna satsning måste ju vara långsiktig, vi vill ju att Jesper ska fortsätta tävla internationellt, inte bara ut och köra en säsong.

Instämmer, inget förhastat nu, bättre med den typen av priser som finns.
Rash, fick du min adress? :hej :tungan
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Gissar på att denna satsning kan få ihop 20-30000kr från personer som bidrar med 1000kr. Resten kommer troligen från företag.

Låter lite dumt att lotta ut en hoj efter säsongen med de premisserna. Särskilt då man inte vet vad det blir för alternativ till 2014. Ponera att Jesper kommer trea i mästerskapet och inte får en gratis säsong i Superstock 600 EM 2014, då kanske det blir billigare att fortsätta i EJC 2014 om han redan har en hoj.

De som är med med 1000kr kan ju redan vinna gratis resa och diverse andra priser.

Om man kan få ihop 170000kr genom att 170 personer är med och stöttar så är det en annan sak. Men merparten av pengarna kommer troligen att komma från företag och Hubners egen ficka. En ficka som inte är djup nog att bekosta en hel säsong utomlands, därför är det kul om många vill vara med och stötta fram 14-årige Jesper.

Jag vet att initiativtagarna redan funderar på att lotta ut hojen, men det är inget jag personligen tycker att de ska göra. Särskilt om man ännu inte vet upplägget för 2014. Denna satsning måste ju vara långsiktig, vi vill ju att Jesper ska fortsätta tävla internationellt, inte bara ut och köra en säsong.

Helt rätt, långsiktigt ska det vara. Inte "sista" chansen direkt med tanke på Jespers ålder =)
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Va fint, att det redan är 20 tusen insamlat! det är bra fart, men alla ni som nu fått löningen, hjälp till att komma upp i 30 tusen inom några dagar!
Tobbe
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jesper på Bikeweek förra året, högerklick / visa bild / zoom.
(ska det va så här med bilder nu?)

Motofoto%20Hubner%202011eb.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top