SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
"Ey, med vår politik blir det inga fler såna."

grattis till er (och naturligtvis alla andra indirekt) som röstade på sd; här kommer en liten påminnelse om att ytterligare några tegelstenar har lagts på i byggandet av gaskamrar.

http://www.expressen.se/nyheter/sd-toppens-attack-skit-i-den-lilla-horan/

så ni vet vad ni egentligen har röstat på.


lite till:

...medierna har ändrat sitt förhållningssätt till partiet. Man har på ganska kort tid gått från att kalla Sverigedemokraterna för ett rasistiskt parti via att kalla dem för ett främlingsfientligt parti till att kalla dem för ett invandringskritiskt parti.

Journalisterna tjatar om att behandla dem som vilket annat parti som helst men samtidigt gör man inte det alls. Mot till exempel Moderaterna och Centerpartiet så visar man sin konsekvensneutralitet genom att ställa hårda frågor. Men mot Sverigedemokraterna köper man underdogrollen, och visar konsekvensneutraliteten genom att inte gå för hårt på.

Och när det sker en massa avhopp ute i landet så ringer man SD:s kansli och frågar vad avhoppen beror på. Om det hade handlat om Centerpartiet så skulle man inte nöja sig med att fråga Annie Lööf vad hon tycker. Då skulle man först fråga de avhoppade varför de lämnade partiet.


http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-har-normaliserats-i-medierna
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Undrar om Almqvist tar tillbaka sin motion om "svenskfientlighet", eller iallfall den delen där svenska tjejer kallas för horor. Han gör det jobbet alldeles utmärkt själv.

”Att vara en blond flicka innebär att man blir tillskriven en identitet som är full av nedsättande fördomar om könshierarkier och kvinnlig sexualitet. Det innebär en plågsam synlighet; bilar som tutar, gubbar som stirrar och pojkar som kallar en för hora.”.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Intensifierat-arbete-mot-svens_H002A385/?text=true
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Som jag forstar det sa provocerade dom folk for att fa material till en klippt version av samma film, som anvants i reklam syfte?

kan du stava till 'Backfire'? :D

(eller slapptes den redigerade filmen efter dom blev anklagade for att kalla folk fula ord?)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sålänge alla etablerade partier vägrar att ta tag i problemen kommer missnöjesröstandet på SD att öka. Och då menar jag att tiga ihjäl problem, som tex att vägra att gå i debatt med SD. Seriöst, deras argument är bara skit, och så fort man öht tittar ens ett ögonblick på dem så försvinner hela grunden för deras argumentation. Men pga att alla andra partier är livrädda för att förknippas med SD så får de sprida sin skit oemotsagt...
SD existerar för att alla andra partier är populistiska och fega kräk.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
SD existerar för att alla andra partier är populistiska och fega kräk.

det finns ett litet fåtal människor, som verkligen vill bygga gaskamrar och de & sd existerar tack vare den stora majoriteten av sd väljare, som vi för enkelhetens skull, kan kalla det med att de är 'trötta' på de andra partierna, men ger samtidigt tummen upp åt det lilla fåtalet med gaskammar-intresse.

det går inte att säga 'jag visste ingenting om det'; de är lika medskyldiga som de med härskarambitioner.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
det finns ett litet fåtal människor, som verkligen vill bygga gaskamrar och de & sd existerar tack vare den stora majoriteten av sd väljare, som vi för enkelhetens skull, kan kalla det med att de är 'trötta' på de andra partierna, men ger samtidigt tummen upp åt det lilla fåtalet med gaskammar-intresse.

det går inte att säga 'jag visste ingenting om det'; de är lika medskyldiga som de med härskarambitioner.

Okej då, SD har kommit över 4% spärren pga det, och det marginellt mer städade och mindre idiotiska än diverse andra rasistiska partier som existerar, men öht inte syns.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
det finns ett litet fåtal människor, som verkligen vill bygga gaskamrar och de & sd existerar tack vare den stora majoriteten av sd väljare, som vi för enkelhetens skull, kan kalla det med att de är 'trötta' på de andra partierna, men ger samtidigt tummen upp åt det lilla fåtalet med gaskammar-intresse.

det går inte att säga 'jag visste ingenting om det'; de är lika medskyldiga som de med härskarambitioner.

Nej. SD finns bar pga av den "politik" som forts av dom andra skitpartierna (alla partier ar skit i min mening).

De har varit sa javla radda for PK att dom inte vagat driva nagra invandrar politiska fragor, men dom har inte velat integrera invandrare hellre. Getton har byggts upp i hela sverige och nar jag gick ut skolan (bergaskolan, eslov 1993) var det sa fult att vara svensk att dom slutade spela nationalsangen pa skolavslutningen! fina grejor det! :D

Det ar synd att det finns partier som SD, men det beror, imho, bara pa PK och de etablerade partiernas misslyckade(eller obefintliga) politik.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Okej då, SD har kommit över 4% spärren pga det, och det marginellt mer städade och mindre idiotiska än diverse andra rasistiska partier som existerar, men öht inte syns.

det jag är ute efter, är att visa vad du egentligen röstar på när du röstar på sd;

det är liksom detta du får i slutändan, det är det här som är essensen av sd, även om jimmie & co förnekar det, ber div. sd-medlemmar avgå/göra en pudel/ta timeout/etc etc. sd-ekvationen har bara en lösning, inte flera. och det är bra om du känner till det - ingen ska säga att de röstade på sd bara för att liksom, eller för att sossarna har misslyckats, eller för att jimmie säger sanningen. sanningen är att du i slutändan röstade på gaskammare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
det jag är ute efter, är att visa vad du egentligen röstar på när du röstar på sd;

det är liksom detta du får i slutändan, det är det här som är essensen av sd, även om jimmie & co förnekar det, ber div. sd-medlemmar avgå/göra en pudel/ta timeout/etc etc. sd-ekvationen har bara en lösning, inte flera. och det är bra om du känner till det - ingen ska säga att de röstade på sd bara för att liksom, eller för att sossarna har misslyckats, eller för att jimmie säger sanningen. sanningen är att du i slutändan röstade på gaskammare.

Jag säger inte emot dig heller.
Bara att felet inte är SDs. De är bara en lite mer städad variant av VAM. De har samma rätt som alla andra att starta partier, även om deras mål är att lägga ner demokratin, ta ifrån kvinnan rösträtt och arbete och allt annat sånt.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag säger inte emot dig heller.
Bara att felet inte är SDs. De är bara en lite mer städad variant av VAM. De har samma rätt som alla andra att starta partier, även om deras mål är att lägga ner demokratin, ta ifrån kvinnan rösträtt och arbete och allt annat sånt.

det intressanta är just att det är såpass många som röstar på gaskammare i det här landet, att det blivit ett riksdagsparti. att klaga/gnälla/allmänt vara missnöjd med de etablerade partierna som huvudanledning att rösta på sd, är bara naivt och ingen egentlig anledning. det handlar om något så enkelt, som att det finns folk som vill bygga gaskammare åt andra människor.

det enda som är bra, är att sd synliggjort den 'smyg'rasismen som finns i sverige och givit det ett ansikte.

vad den genomsnittlige sd-väljaren inte tänker på, är att han/hon förmodligen själv skulle hamna i en av gaskamrarna förr eller senare. det är trots allt, den 'politikens' sanna natur.

sverige är dessutom det enda landet som inte tagit itu med sin historia vad gäller andra världskriget och dess aspekter.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
det intressanta är just att det är såpass många som röstar på gaskammare i det här landet, att det blivit ett riksdagsparti. att klaga/gnälla/allmänt vara missnöjd med de etablerade partierna som huvudanledning att rösta på sd, är bara naivt och ingen egentlig anledning. det handlar om något så enkelt, som att det finns folk som vill bygga gaskammare åt andra människor.

det enda som är bra, är att sd synliggjort den 'smyg'rasismen som finns i sverige och givit det ett ansikte.

vad den genomsnittlige sd-väljaren inte tänker på, är att han/hon förmodligen själv skulle hamna i en av gaskamrarna förr eller senare. det är trots allt, den 'politikens' sanna natur.

sverige är dessutom det enda landet som inte tagit itu med sin historia vad gäller andra världskriget och dess aspekter.

Du ger medelsvensson mycket mer cred än vad jag gör.
Jag tror att de helt enket är dumma nog att inte veta vad de röstar på. Det är ju skrämmande vanligt att det går i arv att rösta på sossarna tex... :dummer
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Tror som Ulvhamne, de som röstar på SD är i regel så dumma att de inte förstår vad de röstar på...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har inte mycket för SD och deras politik... men i ärlighetens namn har jag inte mycket för något annat parti och deras politik heller längre.... Allt är numera en centraliserad bajsbrun dynga med mer likheter och gnäll på vad alla andra gör fel än olikheter och förslag för HUR samhället ska förbättras...

Men vill man undvika att rösta på ett parti som har idioter/rasister i sig så finns det inte många partier att rösta på, vare sig inom Sverige eller utanför....

http://www.youtube.com/watch?v=SNIxArRd3Ro
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Men vill man undvika att rösta på ett parti som har idioter/rasister i sig så finns det inte många partier att rösta på, vare sig inom Sverige eller utanför....


Att det finns smygrasister ute i stugorna hos alla partier är ju ingen nyhet. Skillnaden är det det denna gång handlar om personer med riksdagsplats och uppdrag som i praktiken innebär att de, åtminstone rent teoretiskt, aspirerar på posterna som finansminister samt justitieminister. Att jämföra med allehanda kommuntomtar eller, som en massa avpixlare gör, jämföra med vad som sägs i gymnasieskolor(!?) är ju att bortse från det faktum att dessa herrar faktiskt innehar några av partiets absolut högsta poster.

Istället för att jämföra med snorungar i skolor eller med kommuntomtar så är detta personer som har högre positioner än Anna Sjödin som så nogrant tjärades och fjädrades av media och på sociala nätverk.
Det är snarare som om det kommit fram att Mikael Damberg, Thomas Eneroth och Leif Pagrotsky supit till, käftat med folk på stan och kallat dem djävla fittor, horor, landsförrädare och sedan skrattandes skrävlat om hur de minsan skrämde folk och hur kul det är att bara käfta för att djävlas samtidigt som de videofilmade eländet.

Alla som är vid sina sunda vätskor inser ju vilken skandal det skulle bli och hur de skulle vara ute ur partiet innan trycksvärtan torkat.

I SD-led låter där annorlunda, där är stödet bland väljarna istället oförändrat och när man läser bloggar och kommentarer så är 9 av 10 mest arga på dummiga media och alla PK som bara är så tjaskiga som gör affär av händelsen... Avpixlarna är ju nästintill maniska i sin körsång där de mässar om slaskmedia, drev, PK, smutskastningskampanj o.s.v. o.s.v. i sann martyrkofta-manér.

Ganska skrämmande enkelspårighet och enögdhet. I Anna Sjödinfallet var det väl 95% av kommentarerna till hennes nackdel även från väljarhåll. Hos SD är stödet det omvända. Men det är väl kanske för att tonläget, språkbruket och retoriken hos genomsnittsväljaren är sju resor värre än den EA visade på filmen....
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Du ger medelsvensson mycket mer cred än vad jag gör.
Jag tror att de helt enket är dumma nog att inte veta vad de röstar på. Det är ju skrämmande vanligt att det går i arv att rösta på sossarna tex... :dummer

Håller helt med.
Det uppdagas ju om inte annat när en moské får tillstånd att ha böneutrop... hur många var det inte som skrev då att man skall rösta på SD.

Idioter är de allihopa! :död :fakta
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top