KTM 1290 Super Duke R

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Tjo..

Någon som har bänkat sin Superduke 1290 hos andersson turbo och är villig att skicka mig grafen så vore jag jätte glad :) , är lite nyfiken.
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Ska ev göra det i vår. Beror på om jag får mitt akra rör sålt:)) vill ju bänka med Austin racing Gp2R rör, Rottweiler filter och pc5:))
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Igår togs julgranen in :)

Så himla fin och lyster den har. Jag har inte sett min på 5 veckor och lär dröja några veckor till. Har den på verkstad och ordnar med en del garantiåtgärder.
Så fort jag fått tillbaka den ska den på storservice men efter det kommer jag montera rottweiler och pcv och lämna in för justering :rolleyes:.
Livet som mc körande student är förbannat svårt :7peta
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Så himla fin och lyster den har. Jag har inte sett min på 5 veckor och lär dröja några veckor till. Har den på verkstad och ordnar med en del garantiåtgärder.
Så fort jag fått tillbaka den ska den på storservice men efter det kommer jag montera rottweiler och pcv och lämna in för justering :rolleyes:.
Livet som mc körande student är förbannat svårt :7peta

Vad för garantiåtgärder?
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Vad för garantiåtgärder?

1Glappande bakhjul
2Styrlager
3Hela instrumentpanel utbytt då skit tagit sig in i mätarhuset
4Vänster kontrollenhet på styret sitter löst (skruvarna griper inte)
5Huggern ligger emot bakdämparen och sågar sig in

Tror det var allt :rolleyes:. Lite småsaker men ska inte förekomma på en ny hoj.
 
Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Är det nån som monterat rottis, helsystem och pc5a än och fått bänkat? Försökt hitta siffror på nätet utan resultat.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Äntligen har jag införskaffat mig en egen momentnyckel att dra bakhjulsmuttern med (250Nm). I höstas hade ingen verkstad en momentnyckel rätt momentnyckel. De hade alla endast upp till 210Nm. Men nu så! Nu behöver jag förhoppningsvis inte vara orolig för att det ska glappa igen som det gjorde förut.

:fyllisar:banana:fyllisar:banana:fyllisar:banana:fyllisar:banana
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag är ute efter en båt/underkåpa till hojen. Vet någon här hur man kan få tag i nån som skulle kunna göra en? Eller vet ni något ställe på jorden där man kan köpa en färdig underkåpa? jag undrar hur man bör fästa den. Det finns ju ett par hål i blocken som man skulle kunna använda. alternativt klämma in mellan ram och ramskruv eller liknande. Är lite orolig för att den lätt skulle ta i marken då den måste rymma 0,5 liter vätska.

Ändras reglerna för speedster cup så tänkte jag nog motionärstävla med den för omväxlings skull nästa år :) idag ska det tas upp i ett möte hurvida de kan tänka sig att ändra kubiken från 299-1200cc för 2-cyl till 299-1301cc. Håll tummarna!

What to do!? :confused:
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag fortsätter min monolog :tuttar

En liten update om underkåpsletandet:

Grevens MC-delar ska leta runt efter en leverantör (Det är ju grymt bra service! Jag frågade endast ifall de visste var jag kunde få tag i en underkåpa)

Geelongcarboncraft:
Unfortunately we were maling one but it's on hold for an unknown time as other parts are need to be caught up with but I'll let you know if there is any change.
Här lär det ju inte hända så mycket men..

Racefoxx skickade precis ett mail:
Hi,
we´ll try to make a one. But it is really difficult.

So i think we won´t have this before february.

May the RACEFOXX be with u!
Chris (#101) aus Remscheid
Och det verkar ju som att det kommer under 2015 iaf!
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Jag fortsätter min monolog :tuttar

En liten update om underkåpsletandet:

Grevens MC-delar ska leta runt efter en leverantör (Det är ju grymt bra service! Jag frågade endast ifall de visste var jag kunde få tag i en underkåpa)

Geelongcarboncraft:

Här lär det ju inte hända så mycket men..

Racefoxx skickade precis ett mail:

Och det verkar ju som att det kommer under 2015 iaf!

Underkåpa? Whaaaat?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Underkåpa? Whaaaat?

För att samla upp läckande vätska :) ett krav vid tävlingar. Kolla prototypen så ser du en underkåpa i kolfiber.

kmt_1290_super_duke_r_my_2013_004.jpg
 
Last edited:

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Någon som är intresserad utav ny Rottweiler och PCV? Jag kommer nog byta hoj till något billigare detta år. Känns orimligt med försäkringen som student, kanske Tuono 1100 om den får en bra premie.
Kartongerna är öppnade men sen har de legat då jag skulle montera det nu i vintern men känns nu som att jag kränger delarna istället för att montera det.
Kommer även ha ett Austinracing de-cat slipon över och Austinracing broms + kopplingsgrepp.

Har ingen stress att bli av med detta men kommer troligen lägga detta på blocket/ebay nästa år.

*Edit (Har mer saker)

1. Luftfilter, Rottweiler stage 3,
2. Powercommander 5,
3. Austinracing De-cat slipon
4. Austinracing Broms + kopplingsgrepp (Vikbara)
5. Gilles fotpinnar, guldiga
6. Kuts, KTM Powerparts
7. R&G Kraschpuckar för ram
8. Motorskydd, Evotech
9. Kylarskydd, Evotech
10. Orange-eloxerande broms och kopplinglock, KTM Powerpart
 
Last edited:

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Någon som är intresserad utav ny Rottweiler och PCV? Jag kommer nog byta hoj till något billigare detta år. Känns orimligt med försäkringen som student, kanske Tuono 1100 om den får en bra premie.
Kartongerna är öppnade men sen har de legat då jag skulle montera det nu i vintern men känns nu som att jag kränger delarna istället för att montera det.
Kommer även ha ett Austinracing de-cat slipon över och Austinracing broms + kopplingsgrepp.

Har ingen stress att bli av med detta men kommer troligen lägga detta på blocket/ebay nästa år.

*Edit (Har mer saker)

1. Luftfilter, Rottweiler stage 3, Nytt
2. Powercommander 5, Ny
3. Austinracing De-cat slipon (varit monterad)
4. Austinracing Broms + kopplingsgrepp (Vikbara) (varit monterade)
5. Gilles fotpinnar, guldiga (fullt justerbara), Nya
6. Kuts, KTM Powerparts (varit monterad)
7. R&G Kraschpuckar för ram (varit monterad)
8. Kraschpuckar hjulaxel -fram, KTM Powerpart (Har varit monterad)
9. Orange-eloxerande broms och kopplinglock, KTM Powerpart (varit monterade)

Beror på vilka priser det är på sakerna. Lista gärna tänkbara priser så får man fundera.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Fick reda på lite info efter jag la ut denna annons. Jag kommer vänta med att sälja sakerna efter årskiftet åtminstone och kanske lite till.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Rickard, vart köpte du ditt racefilter? Har du atikelnr kvar på det?

Den inkluderas i köpet av fullsystemet. Om du kollar på informationen om den så står nog artikelnumret på filtret. Det gjorde Det förut iaf :) separat pris låg på 1100kr eller någon liknande hutlös summa.
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Den inkluderas i köpet av fullsystemet. Om du kollar på informationen om den så står nog artikelnumret på filtret. Det gjorde Det förut iaf :) separat pris låg på 1100kr eller någon liknande hutlös summa.

Är det filtret för 1200 på ktmshopen? Ser likadant ut som det vanliga kn filtret...:/ är det inte samma?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Är det filtret för 1200 på ktmshopen? Ser likadant ut som det vanliga kn filtret...:/ är det inte samma?

De verkar ju onekligen vara identiska, förutom det faktum att KTM tar dubbla priset :huvet Jag vågar inte vara rsäker på det. När jag tittade närmare på bilden från ktmshopen så verkar det stå KN-1113, eller KT-1113 på sidan av filtret. Och hos knfilter.com så heter deras filter just KT-1113.

Att det var olika filter var för att jag fick höra att det finns ett racefilter, samt ett vanligt tillbehörsfilter.
Han som berättade det kan ha menat att tillbehörsfiltret var originalfiltret, och att det var jag som missuppfattade honom.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top