KTM 1290 Super Duke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Även jag får ta och rekommendera att dreva ner hojen till 16t fram :) :Bugar
 

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
Rytande V4
Är så satans sugen på en 1290 till nästa säsong, finns det möjligtvis någon vänlig själ som skulle kunna dela med sig utav ett regnr?

Vore väldigt tacksam :)
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Är så satans sugen på en 1290 till nästa säsong, finns det möjligtvis någon vänlig själ som skulle kunna dela med sig utav ett regnr?

Vore väldigt tacksam :)

ALZ 157 - Detta reg nr var skrivet tidigare i tråden, när hojen fanns hos en firma.
Om det är någon som köpt den hojen nu och vill att jag tar bort numret i mitt inlägg så får du säga till bara så fixar jag det:)
 

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
Rytande V4
Stort tack, tyvärr så talar väl åldern och framförallt orten man bor på att en försäkring tyvärr inte kommer att vara lösbar. Nästan värt att flytta för att kunna äga en =)
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Även jag får ta och rekommendera att dreva ner hojen till 16t fram :) :Bugar

But why??

Den är ju fanimej perfekt drevad från fabriken!
Ettan BRAPP!! Oj oj vad snabbt den kom upp, försiktigt försiktigt nu med gasen.
Tvåan BRAAPP!! Bara vrida till och upp kommer den som ett morgonstånd!
Trean BRAAAPP!! Inga problem whatsoever att gasa upp den!
Fyran BRAAAAPP!!!! Fortfarande bara gasa och ett litet ryck i styret och oj vad enkelt den kom upp och nu går det fort och man kör lååååångt på slangen!!!
Fattar verkligen inte varför man ska drevs den, Körde den en vecka i sträck dagligen och den var precis lika underbart hetsig som min gamla SD 990 var med 16-40 drevningen på. Bara gasa upp den, aldrig koppla. ENKELT!
Dessutom ett jäkla tryck ut ur kurvorna!
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
PCV från adventure som du har satt in eller?
Ska du köra hojen i bänk sen efter alla moddar?
Själv så slänger jag in PCV när dom släpper den till 1290n...

Jepp en 1190 pcv som jag satte in, inga problem alls så jag fattar inte vad dynojet väntar på.. troligen bara lite kortare kablar.
Har varit ute o kört en vända o fått lite värden som jag ändrat men imorrn blir det en ny runda o sen får man väl dra den i bänken i vinter o se vad det gett, än så länge så går den otroligt mycket mjukare och mindre ryckigt.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Stort tack, tyvärr så talar väl åldern och framförallt orten man bor på att en försäkring tyvärr inte kommer att vara lösbar. Nästan värt att flytta för att kunna äga en =)

Varsågod:) Det tråkiga är försäkringen, det är synd iom det blir en så sjukt hög kostnad:/
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
But why??

Den är ju fanimej perfekt drevad från fabriken!
Ettan BRAPP!! Oj oj vad snabbt den kom upp, försiktigt försiktigt nu med gasen.
Tvåan BRAAPP!! Bara vrida till och upp kommer den som ett morgonstånd!
Trean BRAAAPP!! Inga problem whatsoever att gasa upp den!
Fyran BRAAAAPP!!!! Fortfarande bara gasa och ett litet ryck i styret och oj vad enkelt den kom upp och nu går det fort och man kör lååååångt på slangen!!!
Fattar verkligen inte varför man ska drevs den, Körde den en vecka i sträck dagligen och den var precis lika underbart hetsig som min gamla SD 990 var med 16-40 drevningen på. Bara gasa upp den, aldrig koppla. ENKELT!
Dessutom ett jäkla tryck ut ur kurvorna!

Därför att den är sexväxlad och KTM vet inte hur man drevar en låda :rofl
Jag vill gärna använda högsta växel i 90km/h utan att den KOL-hostar och rasslar.

Den är lika lätthanterlig på bakhjulet också men det är lättare att få upp den på femmans växel ;)
 

Migesson

Guest
Nån som vet vad full Akra har i DB med samt utan DB killen :tummenupp sommar 2015 är det en 1290 för mig äntligen :yoparty :tuttar :kär
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nån som vet vad full Akra har i DB med samt utan DB killen :tummenupp sommar 2015 är det en 1290 för mig äntligen :yoparty :tuttar :kär

på Gelleråsens raka så mättes det till 100dB i förbifart med insats i. Då låg jag på femmans växel i ca 7-8000rpm.
Bra val av hoj! :tummenupp
 

Migesson

Guest
Bra att veta :tummenupp om man vill köra bana :) men då fick du svartflagg ? Vadå bra val av hoj det är denna som är den bästa hojen ever :banana
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Bra att veta :tummenupp om man vill köra bana :) men då fick du svartflagg ? Vadå bra val av hoj det är denna som är den bästa hojen ever :banana

Ja, jag blev svartflaggad. Slår man av på tempot och växlar upp så ligger man på 90dB vid ca 5000rpm. Men då är det svårt att jaga varvtider.

Haha ja vafan, jag var visst lite otydlig :D
 

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
Rytande V4
Länsförsäkringar 21700:- Hel/år
Folksam 97000:- Hel/år
Svedea 27000:- Trafik/år

Hyffsat stora skillnader. Hade inte räknat med att få någon bra offert med tanke på att jag är 28, boendes i gbg området och bara haft kortet sen i maj. Men 22K hos LF känns lite lockande till nästa säsong :tungan
 

Patric L

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Strömstad
Hoj
2014 KTM 1290 Superduke R
kolla med dina försäkringar jag fick ca 5400:- Trafik/år kommer inte ihåg vad jag vad hel/halv skulle ligga på.
jag är 25 år haft kortet i 3år men jag bor ju i skogen då, men kan vara värt å kolla ändå :)
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Någon som har koll på hur snabbgas fungerar när det ride by wire? Borde man inte kunna ställa in det elektroniskt eller är det helt enkelt till att byta rulle?
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
kolla med dina försäkringar jag fick ca 5400:- Trafik/år kommer inte ihåg vad jag vad hel/halv skulle ligga på.
jag är 25 år haft kortet i 3år men jag bor ju i skogen då, men kan vara värt å kolla ändå :)

Men det finns bara trafik. Surt om den blir stulen...
 

Patric L

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Strömstad
Hoj
2014 KTM 1290 Superduke R
jo det är klart att det är surt men min står i låst garage plus larm skivbromslås med kedja surrad i plattan så den som vill sno den får hålla på ett tag :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top