KTM 1290 Super Duke R

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Lite nya spionbilder och nu börjar den se riktigt färdig ut. Tycker de har fått till den bra ändå och inte allt för långt ifrån prototypen. Fula grejjer som skylthållare och orginalblås byter man ju ändå ut.
Det ända jag tycker de kunde löst snyggare och som är lite svårare att ändra på är mätarhuset som ser lite missanpassat ut där det sticker upp.

ktm-front.jpg


ktm-rear.jpg


http://www.bike.se/nyheter/lackta-bilder-pa-super-duke-1290-r
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
ser rätt ball ut för att vara en naken adventure 1200. Gillar lampan stenhårt, men lampan e la ändå tagen från rc8an. Som ovan tyckar jag att de failar på e instrumenteringen. så här kan det inte se ut de får anstränga sig lite mer å designa ett mätarhus/kuliss till instrumenteringen så det passar en nakenhoj.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Snygg bakifrån och från sidan.
Men framifrån :va
Hur som - blir nog en "hårig sak"! :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
ser rätt ball ut för att vara en naken adventure 1200. Gillar lampan stenhårt, men lampan e la ändå tagen från rc8an. Som ovan tyckar jag att de failar på e instrumenteringen. så här kan det inte se ut de får anstränga sig lite mer å designa ett mätarhus/kuliss till instrumenteringen så det passar en nakenhoj.

Tvivlar på att lampan är tagen från RC8.. den är liknande...
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
menar glaset då :p.. själva reflektorn e verkar va nått annat, tänkte att de skulle satsa på feta diodlyktor som på vissa feta sportbilar men men...
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
har aldrig hajjat dendär rent ut sagt skitfula pitten som domflesta modÄrna nakenhojjar har i baken för att fästa nr skylt .... är det bara för att sponsra eftermarknaden ?

å på denna Duke var den riktigt extra grotesk :zpy
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
har aldrig hajjat dendär rent ut sagt skitfula pitten som domflesta modÄrna nakenhojjar har i baken för att fästa nr skylt .... är det bara för att sponsra eftermarknaden ?

å på denna Duke var den riktigt extra grotesk :zpy

Regler som säger att skylten skall vara minst ett visst avstånd bakom bakaxel. Det är inte bara nakenhojar som har en sån där backhållare, kolla tex S1000rr original...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ska jag verkligen skuldsätta mig i nästan 10 år... FÖR DEN DÄR? :dummer

Näe. Gör om, gör rätt. Det ser ju ut som en jävla bönsyrsa!
 

Catalystic

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2012
Ort
Finland
Hoj
LC4 640
Ska jag verkligen skuldsätta mig i nästan 10 år... FÖR DEN DÄR? :dummer

Näe. Gör om, gör rätt. Det ser ju ut som en jävla bönsyrsa!

Håller med, väldigt mycket sämre än första prototypen. Har sett framemot att se denna färdig men verkar ju som att man inte behöver gå och drägla sen heller... Får vänta och se tills man ser den påriktigt!
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Nämen va fa.......!

Har också väntat på denna länge, men idag blev jag uppriktigt ledsen. Hoppas verkligen inte att detta är den färdiga produkten.
Jag kan ta motorn resten kan dom slänga, ser ut som dynga.
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Hmm det där blev ju inte så lyckat, som en förväxt duke som inte heller är så vacker. Klar besvikelse jämfört gamla Superduke R...
Får hoppas de återanvänder delar av motorn och elektroniken till en upphottad RC8R
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Lite nya spionbilder och nu börjar den se riktigt färdig ut. Tycker de har fått till den bra ändå och inte allt för långt ifrån prototypen. Fula grejjer som skylthållare och orginalblås byter man ju ändå ut.
Det ända jag tycker de kunde löst snyggare och som är lite svårare att ändra på är mätarhuset som ser lite missanpassat ut där det sticker upp.

Allt ser bra ut men... framlyset och instrumenteringen? Gav de den uppgiften till en prao med deadline innan morgonfikat? Ser ju ut som en olycka i paritet med näbben och avgassystemet på första 690 SM!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
F A I L !! Det s.k mätarhuset sabbar hela hojen ... ser ut som ett jädrans.. UFO :arsele

Trist att Ktm inte lyckas bättre än denna halvmesyr då det endast haft 4-5 år på sig att få till detta .... hum .


Säkert grymt ös men trist då det ser ut som man springer på ett löparband`s vy på denna hojen .
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
F A I L !! Det s.k mätarhuset sabbar hela hojen ... ser ut som ett jädrans.. UFO :arsele

Trist att Ktm inte lyckas bättre än denna halvmesyr då det endast haft 4-5 år på sig att få till detta .... hum .


Säkert grymt ös men trist då det ser ut som man springer på ett löparband`s vy på denna hojen .

Fattar inte heller varför de ska ha Adventurens megastora touringdisplay. Tycker det räckte bra med den info som finns på 990:in. Möjligtvis att man saknade växelindikator, men för att få det behöver man ju knappast ha en 42-tummare till display upptryckt i nyllet.:confused:

Skulle ha varit något mer i stil med MT-09:ans mätarhus istället. Liten och diskret.
 
Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
MM, 180 kusar och 143Nm. 100Nm redan vid 2500rpm. Kan bli en rolig körupplevelse. :crash

ABS som går att ställa in på supermoto-mode, dvs stänga av ABS endast på bakhjulet precis som på 1190 Adventure.

Folk får tycka vad de vill om utseendet, det skiter jag i iaf. Jag VILL HA en i vilket fall som helst. Smaken är som:arsele
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top