Win Phone 8-tråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
P.S Jag är väldigt imponerad av de in-ear-hörlurar som ingick med Nokia Lumia 920.
Stänger ute annat ljud ordentligt och ger bra ljud och faktiskt en liten skön bas-känsla, inte många in-ear som lyckas bra med det :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Sådärja.. Äntligen! :banana

Så, vilka appar skall man ha?
Börja gärna med gratisapparna.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Sådärja.. Äntligen! :banana

Så, vilka appar skall man ha?
Börja gärna med gratisapparna.

Som jag skrev längre upp, Nokia photobeam !

När du har appen inlaggd så är det bara att gå in på www.photobeam.com
peka med kameran mot hemsidan, sen visar hemsidan alla bilder du visar med mobben live, riktigt coolt :yoparty
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Sådärja.. Äntligen! :banana

Så, vilka appar skall man ha?
Börja gärna med gratisapparna.

Bankhubben - möjlighet att simpelt få fram sina saldon och konton, XX antal banker det funkar på
Amazon Kindle - Läsplatta-app
Time - stilren och simpel Timer och Stopwatch (hjärnsläpp, kommer inte på de svenska namnen)
Battery Meter - visar mer info om batteriet, går att ställa in så man får info på låsskärmen
Shazam - för att hitta de bra låtar man råkar höra men inte kan namn eller artist på
Vädret - Gissa tre gånger :tungan ;)

Angry Birds - Spel
Ragdoll Run - Spel


Samtliga gratis.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Win Phone 8 Tråden

Hur säker. Är Bankhubben?

Bara tänker att jag själv aldrig skulle installera något med koppling till banken om det inte var sanktionerat från banken själva.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
URL till Bankhubben i WP Store

"Suverän app! dock måste det till någon form av lösenord/inloggning så inte vem som helst kan se ens saldo m.m. bara för att dom har tillgång till mobilen. Sen önskar även möjlighet att kunna flytta pengar mellan sina egna konton snabbt och enkelt."

Så skrev jag som omdöme.


Vad är det mer specifikt du är orolig för?
I själva appen kan du (tyvärr) inte överföra pengar mellan dina egna konton, inte heller betala, så den vägen kan inget hända eller försvinna.




---


Fasen, hade ett önskemål och undran gällande WP8 i morse när jag körde till jobbet... så jäkla typiskt att man glömt bort det när man väl är vid en dator igen och kan skriva ner förfrågan... Jag återkommer :)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
URL till Bankhubben i WP Store

"Suverän app! dock måste det till någon form av lösenord/inloggning så inte vem som helst kan se ens saldo m.m. bara för att dom har tillgång till mobilen. Sen önskar även möjlighet att kunna flytta pengar mellan sina egna konton snabbt och enkelt."

Så skrev jag som omdöme.


Vad är det mer specifikt du är orolig för?
I själva appen kan du (tyvärr) inte överföra pengar mellan dina egna konton, inte heller betala, så den vägen kan inget hända eller försvinna.




---


Fasen, hade ett önskemål och undran gällande WP8 i morse när jag körde till jobbet... så jäkla typiskt att man glömt bort det när man väl är vid en dator igen och kan skriva ner förfrågan... Jag återkommer :)

Det kan räcka med att en inte så nogräknad person kommer åt mitt namn, mitt kontonummer och lite andra uppgifter (som ofta finns i en telefon) och sen *vips* så är pengarna borta.

Rent enkelt så är jag skeptisk och ganska ifrågasättande när det kommer till program som har tillgång till mina pengar.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Nu kom jag på det!!!

Finns det något sätt att få ens mail att automatiskt ladda in även bilderna i mail direkt!!??
Börjar bli trött och irriterad på att i varje mail vara tvungen att klicka på "Hämta bilder"...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag har Spotify på min WP7:a. De släppte en app men den var så full av buggar och funkade så dåligt att de drog tillbaka den och eftersom efterfrågan var så enormt liten var det ingen som brydde sig om att vidareutveckla den.

LÄste igår att Spotify just nu jobbar med appen för WP8 så det är bara att hoppas de blir klara snabbt. Tills vidare fick det bli WIMP..

Kör gratisversionen men hittade inte vilka begränsningar som gäller.. Någon som vet vilka begränsningar som finns i gratis-Wimp?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
LÄste igår att Spotify just nu jobbar med appen för WP8 så det är bara att hoppas de blir klara snabbt. Tills vidare fick det bli WIMP..

Kör gratisversionen men hittade inte vilka begränsningar som gäller.. Någon som vet vilka begränsningar som finns i gratis-Wimp?

Du får bara ha det i 30 dagar, det är begränsningen. :)

De skulle ha släppt Spotify till WP7 samma dag som launch, de gjorde en hiskelig massa reklam om det. Det dröjde ganska exakt ett år efter launch innan den dök upp. Jag tror Spotify sitter och trycker för att se hur stort WP8 blir innan de utvecklar nåt. Men nåt måste de ju säga för att hålla hoppet uppe. ;)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tryck på sökknappen, välj ögat, ta ett kort på en text/skylt på främmande språk, välj läs in text, välj översätt, vooila!

Förbannat smidigt :yoparty
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Börjat få till så jag är riktigt nöjd med startskärmen nu :)

(När det finns så jäkla många och snygga möjligheter för hur man ska styra upp ikonerna och informationen är det fasen inte helt lätt att bli riktigt nöjd)

Nöjd med telefonen, för att bli supernöjd så skulle jag vilja se lite förändringar gällande telefon-delen (enklare att snabbare komma åt att ringa favoriter) bild-lösenord (är det bara för datorer med touch och Surface RT?... WTF?) och annat småsaker, samt Spotify även om jag sällan lyssnar på musik i mobilen.
 
Last edited:

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Efter ha krökat bort min HTC börjar man bli sugen på att testa något nytt och Samsungs Ativ verkar väldigt trevlig, SD-kortsplats, bakstycke i aluminium (äntligen Samsung!), utbytbart batteri på 2300mAh och 7.8mm tunn.
Släpps dock inte förrns nästa år..

http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/smartphones/GT-I8750ALANEE-features

Finns igentligen bara tre olika telefoner att välja på och det är dessa:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1398672,1418731,1398669
Och då föredrar jag Samsungen.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Ser ut att vara en riktigt vettig mobil det där, med ett undantag, batteritiden (ungefär halva jämfört med 920 som inte heller har en imponerande batteritid men okej).
Men med utbytbara och troligen smidigt sätt att få i och ur batterierna så kanske man kan leva med det.
Hoppas då att själva mobilen har ett internt batteri så man får 2-5 minuter på sig att switcha strömkälla utan att skiten ska tvingas stängas av eller dö emellan hehe
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top