MVD Supermotardställ?

j_selander

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 690 SMC R -13
Har kört med ett allvädersställ när jag kört lätt-mc men har köpt en KTM 690 smc-r som ska komma runt påsk :)banana ) och jag har tänkt att köpa något lite nyare, lite fräschare ;)

Har först funderat på att köra med skyddsväst och hoodtröja eller något, men detta MvD ställ verkar VÄLDIGT intressant! :D

Det enda som hindrar mig att köpa det nu direkt, är storlekarna. Jag är 178 lång och väger ynka 55kg, så har ingen som helst aning vilken storlek jag vill ha :( Någon som har koll? Barrett?
 

LÖVTRÄ

ɯǝןpǝɯ
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
KTM 790 Duke -19
Har kört med ett allvädersställ när jag kört lätt-mc men har köpt en KTM 690 smc-r som ska komma runt påsk :)banana ) och jag har tänkt att köpa något lite nyare, lite fräschare ;)

Har först funderat på att köra med skyddsväst och hoodtröja eller något, men detta MvD ställ verkar VÄLDIGT intressant! :D

Det enda som hindrar mig att köpa det nu direkt, är storlekarna. Jag är 178 lång och väger ynka 55kg, så har ingen som helst aning vilken storlek jag vill ha :( Någon som har koll? Barrett?

Kontakta Barrett direkt, nog lättare än att skriva i tråden. Dessutom får du nog bättre svar av honom.
 

j_selander

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 690 SMC R -13
Jaha det förklarar väl ett och annat. Men är det ingen annan på prosupermoto.se som jobbar eller? :D

Vill ju ha ett ställ!!! :D:rock
 

j_selander

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 690 SMC R -13
selander- den som väntar på nåt!!! det är värt att vänta.



true! Stället verkar jääävligt gött! Jag hade ju först tänkt köra med skyddsväst med crosskläder över, tänkte en andra gång och insåg att jag inte vill ha köttsår om, eller snarare NÄR jag går omkull. Började leta runt bland skinnställ, dock var många inte så värst snygga. Sen hittade jag detta --> RIKTIGT fräscht och fint! Matchar KTM'en perfekt!! :D:rock


Sen gäller det ju bara att få rätt storlek :va
 

j_selander

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 690 SMC R -13
Jag är nog den som under årets (tävlings)säsong kraschat flest gånger i ett MVD-ställ och skyddsmässigt har det fungerat bra.

Självklart har det blivit rejält slitet och kommer behövas lagas lite under vintern men då har jag glidit bra många meter på asfalten iår med :rock


Hur är det med ryggskyddet i jackan? Känns det säkert? bra? :) Om man jämför med t.ex. Level 2 ryggskydden på marknaden, kan man jämföra ryggskyddet i jackan med dem? Säkerhetsmässigt alltså :)

EDIT: Är det borttagbart också? Ifall man skulle vilja köra med ett separat ryggskydd!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tog ur ryggskyddet i jackan. Det finns en anledning till att det fortfarande säljs separata ryggskydd.
 

JunkYard

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2013
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC 06
Tjaa. Helt ny här och är helt ny på mc också. Ska precis börja ta kortet nu och har tänkt att köra motard till sommaren. Nästan enbart i stadsmiljö. Funderar nu på lämplig skyddsutrustning och hamnade i denna tråden.

Finns det någonstans runt Gbg där man kan prova dessa ställ? Om inte hur vet jag vad för storlek jag skall ha?
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
fan va grymt ställ! helt överlägsen, jag är 176 och tog xl.
sitter bra, men hur små är dom in france???
tycker 176 borde vara medium...

bara jag får jackan bytt till en vit som jag ville ha, så är
jag skit nöjd.:banana
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
fan va grymt ställ! helt överlägsen, jag är 176 och tog xl.
sitter bra, men hur små är dom in france???
tycker 176 borde vara medium...

bara jag får jackan bytt till en vit som jag ville ha, så är
jag skit nöjd.:banana

176/xl ? :) Jag är 170 o har medium/medium.

Marcel Van Drunen är holländare btw ;)
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
då har jag kört med mvd stället för första gången.
fungerar riktigt bra mjuk o ledig inget stramande eller sånt.
endaa som jag är lite neggo på är ryggskyddet i jackan.
tror det bästa ta bort o satsa på en riktig en.

kör med evs sx01 knäskydd, får perfekt plats i byxorna.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top