MVD Supermotardställ?

sudden777

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Skara
Hoj
Ingen
Tja, Går i tankar om att köpa ett supermotardställ så jag har kollat runt lite och fastnat för MVD's ställ:)

Så jag undrar därför om det är någon som har detta ställ eller känner någon som har det och har några åsikter om det. Hur är det rent säkerhetsmässigt?

http://prosupermoto.se/ Startsidan och bara klicka in på "The Champion's Choice" :D
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Jag är nog den som under årets (tävlings)säsong kraschat flest gånger i ett MVD-ställ och skyddsmässigt har det fungerat bra.

Självklart har det blivit rejält slitet och kommer behövas lagas lite under vintern men då har jag glidit bra många meter på asfalten iår med :rock
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Jag är nog den som under årets (tävlings)säsong kraschat flest gånger i ett MVD-ställ och skyddsmässigt har det fungerat bra.

Självklart har det blivit rejält slitet och kommer behövas lagas lite under vintern men då har jag glidit bra många meter på asfalten iår med :rock
 

sudden777

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Skara
Hoj
Ingen
Det låter bra:) Och eftersom jag inte tänker banköra så är det nog ännu lugnare:tummenupp

Vad är den högsta hastighet du glidit i den då? på ett ungefär:)
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Det låter bra:) Och eftersom jag inte tänker banköra så är det nog ännu lugnare:tummenupp

Vad är den högsta hastighet du glidit i den då? på ett ungefär:)

Vet inget om hastigheten. Använder mig av EVS RS8 ledade knäskydd under samt Leatt neck brace tror det heter GPX club.


@huSSE Vi kör med den gröna tröjan och vi syns iaf ;) Och tröjorna tål inte krascher :smasha
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ett heat tips är att beställa tidigt på våren, då kan man utan extra kostnad designa sin egen tröja utan att det kostar extra.
 

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
Peking
Hoj
KTM 525 EXC -06
Fantastiskt ställ, och eftersom det är anpassat för banåka så går det utmärkt att krypköra i stan vid köer utan att det blir särskilt varmt.
Dock kan jag rekommendera att kolla på nått billigt enduroställ i textil att ha om du vill köra tidigt eller sent på säsongen för det blir svinkallt i 70 blås när det kryper under 15 grader och solen går i moln.
Men annars rekommenderar jag det starkt även om du inte ska köra bana.
Köpte från Barrett här i tråden, kanonsupport och snabb leverans.

//via Tapatalk
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
barret hjälper dig säkert om du beställer av han.
kommer slänga in en beställning efter nytt år.
finns det nån chans att få årets design på tröjan?
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
402444_450106618358668_1224371199_n.jpg532120_450106628358667_1398933438_n.jpg
satan så tuff dom nya är. blir lätt att beställa strax efter jul.
och nå sjysta tryck får man ju oxå.
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Jag tycker nästan gamla designen var fetare...iaf byxorna. De nya byxorna ser ju bruna ut? Vill ha svart/orange :eek:
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
OK Barrett! Men man får inte lov att mixa ny tröja med gammal byxa osv? Utan du vill sälja ett set? Såklart kan man kanske köpa separat men då till högre pris än hela stället för 7699 kan jag tro.

Jag gillar http://mvdracewear.com/images/stories/products/pantslarge/PM5_2011orange.jpg dom gamla byxorna mkt mer...


Är den nya designen SVART och ORANGE eller BRUN och ORANGE, bilderna kanske ljuger om färgen? Ser brunt ut iaf.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Du kan kombinera hur du vill när det kommer till färg, storlekar osv. Kostar inget extra!

Helt klart Orange. Brun finns inte som färgval. Se "live" bilderna jag la upp. Färgen matchar väl med "KTM-orange"
 

j_selander

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 690 SMC R -13
Har kört med ett allvädersställ när jag kört lätt-mc men har köpt en KTM 690 smc-r som ska komma runt påsk :)banana ) och jag har tänkt att köpa något lite nyare, lite fräschare ;)

Har först funderat på att köra med skyddsväst och hoodtröja eller något, men detta MvD ställ verkar VÄLDIGT intressant! :D

Det enda som hindrar mig att köpa det nu direkt, är storlekarna. Jag är 178 lång och väger ynka 55kg, så har ingen som helst aning vilken storlek jag vill ha :( Någon som har koll? Barrett?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top