Mr K i hovrätten ....

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
För er som kommer ihåg så blev jag stoppad på sjöborakan sommaren 2001 för att jag körde med bena över styret.
Jag blev fälld i tingsrätten och fick vårdslöshet med 6800kr i böter.
Jag överklagade med hjälp av www.trafikjuristen.se och detta blev restultatet .......
 

Bifogat

  • dom1.jpg
    dom1.jpg
    119.7 KB · Visningar: 1,013

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Grattis tror jag, det blev ju lindrigare straff iaf :tummenupp
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vad om jag gillar åtalet då? Det kanske är världens snällaste åtal! Tycker det är taskigt att de inte tycker om åtalet. Jag kanske skall ogilla dom!
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Snacka om lucka i lagen. Visst tycker jag det är skitcoolt att du blev friad men face it, visst borde det vara olagligt att köra med fötterna (i den mån man har) över styret, jag trodde att det var det iaf.
Det här kommer få många att klia flinten.

GRATTIS!!!
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
hur i hela helv..... men GRATTIS förutsätter att dina böter återbetalas, förutsatt att du redan betalat dom,, blev kortet inndraget i sammband m detta? om det blev,, kommer du att yrka ersättning för detta lidande åsså ??

måste säga att den där trafikjuristen måste vara ngt i hästväg hahahah återigen GRATTIS
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Grattis, Mr K!
Egentligen är det inget konstigt med den här domen. Den är klart jämförbar med friande domar vid bakhjulsåkning och bygger på likartat resonemang från rättens sida.
Det är alltså inte brottsligt i sig att slanga eller åka med benen över styret. Det krävs således någon eller några specifika omständigheter i det enskilda fallet som gör att beteendet med hänsyn just till dessa omständigheter blir att betrakta som vårdslöst i trafikbrottlagens mening. Det krävs alltså i princip att beteendet bedöms framkalla fara i det enskilda fallet, antingen för omgivningen eller för en själv.
Observera således att domen inte innebär att det är fritt fram för diverse stunt oavsett omständigheterna i övrigt.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Oh yeah! MrK är ett föredöme för alla oss andra trafikanter. Det har hovrätten fastställt. :rock
 

Robz

Guest
Härligt! :tummenupp
Detta skall medfölja i plånboken, sidan om:
 

Bifogat

  • 189kmh.jpg
    189kmh.jpg
    84.6 KB · Visningar: 616
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top