Stoppa pressarna! Rosen o räkmackorna!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
16 svar och ännu har ingen har droppat ordet dubbelmacka. Vad är det med folk??

Hur fan ska dessa såssar ha råd med en dubbelmacka när det snyftas om priset för en :)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Rosen kan ha gjort en snubbelmacka. Ungefär som när staten höjde cigarettskatten kraftigt för att få in mer stålar och resultatet blev -400miljoner
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Rosen kan ha gjort en snubbelmacka. Ungefär som när staten höjde cigarettskatten kraftigt för att få in mer stålar och resultatet blev -400miljoner

å alla börjar smuggla Räkmackor från Tüskland å sälja vid infarten till Rosenhill för 45:- st eller en back för 195:-
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hur många räkmackor har det gått ner idag trots priset?
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Jag känner mig krenGt!
Min hävdvunna och oantastliga rätt att alltid kunna köpa en räkmacka på N&T för under 70 spänn har blivit brutalt våldtagen och nerpissad. Jag behöver gråta ut i nån form media... :död
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Sitter å onsdagsfikar och hade högläsning från denna tråd. Tänkte uppdater er bröder och japsåkare om att vi faktiskt har 10% håjjåkarrabatt på fiket. Så nu blev det plats i lädret för ännu ett besök per vecka.

Gott om parkeringar och myggfritt idag iaf.:rock
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Sitter å onsdagsfikar och hade högläsning från denna tråd. Tänkte uppdater er bröder och japsåkare om att vi faktiskt har 10% håjjåkarrabatt på fiket. Så nu blev det plats i lädret för ännu ett besök per vecka.

Gott om parkeringar och myggfritt idag iaf.:rock

Just jävlar, det är ju onsdag! Satt fast på jobbet tills kl 18 idag. Nästa vecka får en såssemacka (köttbullar&rödbetssallad) glida ner. Hälsa alla.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
85 riksdaler är ju för en hel meny. dvs macka, läsk och kaffe med obegränsat med påtåer.... standardpris. kan diffa en femma hit o dit beroende på humör på tjejerna bakom disken...
 

Rippling

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Tullinge
Hoj
Såld :(
Sitter å onsdagsfikar och hade högläsning från denna tråd. Tänkte uppdater er bröder och japsåkare om att vi faktiskt har 10% håjjåkarrabatt på fiket. Så nu blev det plats i lädret för ännu ett besök per vecka.

Gott om parkeringar och myggfritt idag iaf.:rock

10%??? Har jag då aldrig märkt av. Måste man säga till eller visa medlemskort från SMC eller nåt? Räker det inte me skinnkläder o hjälm i näven? Inte så att man tar bilen dit i de kläderna för att de e så smidigt o gå i när man får 10%
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Rabatter oaktat, Rosen är nog fan det billigaste fiket söder om stan iallafall.

Fikade på Taxinge Slott igår, finfint väder tänkte jag. Beställde in två kopp kaffe, en sketen kanelbulle och nån jävla dvärgkaka med glasyr på. Blev 122 spänn fattigare.

Idag frossade vi (jag och Hulda) en djävulsk lunch på Rosen estående av två kopp kaffe, kanelbulle, negerboll (f-låt alla som blev krängta nu), en grillmacka med kyckling och en toast-skagen macka med räkor. Allt det för 165 spänn..
Så fika ni vart ni vill men jag kommer fortsätta fika Rosen, alla dagar.....
 
Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Men pressarna stoppades ju redan i fjol i början på oktober.. Hur förklarar du DET? :7peta
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
10%??? Har jag då aldrig märkt av. Måste man säga till eller visa medlemskort från SMC eller nåt? Räker det inte me skinnkläder o hjälm i näven? Inte så att man tar bilen dit i de kläderna för att de e så smidigt o gå i när man får 10%

För mig har dom alltid dragit av de 10% automatiskt och i somras betalade jag 80:- för en räkis och en flaska läsk 50cl. Ok för mig...drabbar ingen fattig. :glömdet
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag är skeptisk......:glömdet
 

Täppas

Guest
Rabatter oaktat, Rosen är nog fan det billigaste fiket söder om stan iallafall.

Fikade på Taxinge Slott igår, finfint väder tänkte jag. Beställde in två kopp kaffe, en sketen kanelbulle och nån jävla dvärgkaka med glasyr på. Blev 122 spänn fattigare.

Idag frossade vi (jag och Hulda) en djävulsk lunch på Rosen estående av två kopp kaffe, kanelbulle, negerboll (f-låt alla som blev krängta nu), en grillmacka med kyckling och en toast-skagen macka med räkor. Allt det för 165 spänn..
Så fika ni vart ni vill men jag kommer fortsätta fika Rosen, alla dagar.....

Fikar både på Taxinge Slottscafe och Nicke & Tuddes cafe, i ärlighetens namn så skiljer det ju lite mer än priset på de två ställena, båda har sina för-och nackdelar.

Vilka som smygit upp sin apriser mest senaste åren har jag faktiskt inte koll på...
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag utgår från det värsta och ser fattigdom och misär framför mig 2013.. stå där och tvingas välja mellan en räkmacka och ett Akrapovic, eller ska du ta en mazarin eller hellre ett par liter bensin för att kunna ta dig hem igen, i fotokurvan hukar sig ett myller av tiggande gixxeråkare för att få råd med att par mil åkning till. Fikakungarna glider förbi i sin bladguldsdekorerade Maybach och kastar räkskal till mcisterna. Åh herregud.. detta är början på slutet. :fakta
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Var i alla fall fullt med folk på Rosenhill i dag runt lunch. Några få hojåkare, men masssor av cyklister.

599372_10200966944125629_964282828_n[1].jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top