SR500 Caféracer "resurrection"

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
De ska inte ligga ovanför beläggen mot oket då? För de jag har på mina är skramelskydd, dvs de ligger som en distans mellan insidan av oken och beläggen.

Jag provade med det men får det inte att lira ordentligt. Dessutom har bromsbeläggens utformning ändra sig med åren så de är inte helt hundra i förhållande till oken och hållaren. Verkligen tight passning om man säger så. Bättre på det hållet dock :D

Tack för svaret Broberg, nu behöver jag inte oroa mig. Hayes beskriver många saker bra men hur man ska montera vissa saker är verkligen inte bra i min bok.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag bugar och bockar för erbjudandet!:Bugar Självklart är du välkommen förbi även om det är löst också!:)

Så nu är det äntligen dags. På söndag åker jag ner till Landskrona och kommer befinna mig i dina trakter fram till på torsdag. Eventuellt ska jag ner veckan efter också, men det är inget som är säkert.

Så om du tror att du har tid att visa upp hojen då så kikar jag gärna förbi någon kväll. Har du löst det elektriska ännu? Har du något elschema eller ska jag försöka få tag på ett?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Så inga undanflykter längre tänk på att Bonzo har fixat bägge mina. Oftast utan öl till&med..????...
Däremot om du Bonzo är sugen på öl så har jag helfel på elsystemet :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nu ryger det till! Nja, hade polare nere i söndags och vi kikade lite på det och mätte. Hans dom var att jag skulle skaffa en original-omkopplare istället för att försöka få rätt på den lilla prylen jag köpte på Bikeline.
Ska ta och ladda batteriet och hoppas på att det inte är kass efter vintern. i övrigt så gjordes ett par nya jordpunkter då jag inte kunde hitta några. Får väll se om blinkersreläet behöver bytas eller om det jag har (biltema 100W) funkar. Släng iväg ett meddelande när du är nere så kan vi ju höras, jag vet dock att jag jobbar kvällar mån-ons nästa väcka. Men söndag är jag ledig och kan nog ta en paus från arbetsproverna och i alla fall visa upp åbäket.:D

Låter nästan som en inbjudan EST! Du ska inte ner till Sweden Rock i år så att man kan springa på herrn där? Örebro är ju tråkigt långt borta...
 

jånas

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Ort
Mariestad
Hoj
Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
Jag tycker nog att det inte finns så mycket utrymme för diskussioner här, det är naturligtvis den STORA tanken som passar bäst.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
NJA tror inte det norberfestivalen ska jag nog dra till däremot. Jag har omkopplare förresten ska bara kolla om jag inte slaktat den hört av mig snart:)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
NJA tror inte det norberfestivalen ska jag nog dra till däremot. Jag har omkopplare förresten ska bara kolla om jag inte slaktat den hört av mig snart:)

Du är en pärla! Har du kvar dina rear-sets som satt på race-hojen också.:hej
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Gött att du tuggar på Rally-mannen !

Med clean framände menar jag mest att du snyggar till vajrarna som spretar och kanske stripar upp allt snyggt och prydligt. Men det sker generellt bra ut grabben ! :tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tanken är att saker och ting ska fungera och sen får vi se om det blir uppfräschning till vintern. Beror mycket på vad som händer de närmsta månaderna. Har ju sökt in till högskolan och blir jag student igen så finns det en viss risk att det blir stiltje på byggfronten. :fyllisar
Men alla jävla sladdar, vajrar och slangar är i helt fel läng då tidigare ägare inte åtgärdade det när han bytte styre och bromsslang (som är märkligt lång ändå?!!:huvet)
DEt kanske är önsketänkande men deadlinen 1 maj kanske bara blir försenad 1 månad!:yoparty
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Dags att sparka liv i denna gamla döda tråden! Fick igång hojen för några veckor sedan. Dessvärre uppdagades det att kammen var helt kass. Förhoppningsvis så är min andra kam bättre, får se hur den ser ut dne 25:e när jag kommer ner till Lund igen. Inga bilder på hojen men bilder på hojrelaterat kan jag i alla fall erbjuda. Precis lämnat in mitt sista projekt för terminen på andra året vid Produktdesignprogrammet på LNU. En trehjuling jag gjort själv från skiss till CAD-modell till riktig modell. Om det finns ett intresse så kan jag lägga upp fler bilder och renderingar.
_MG_0079.JPG_MG_0061.JPG_MG_0070.JPG_MG_0105.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Oj...här var ju bilderna. Sorry för att jag gnällde på dig på din andra tråd :rolleyes:

Snyggt som helvete, du kommer bli en grym designer när du blir stor Rally ! :tummenupp
Du har verkligen blicken för utseende o funktion, well done !
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Snygg är den för oss vuxna med sladdhjul bak eller barn??? Jag har lite tänddelar & annat runk kvar från mina sr 500 jag hade om nåt skulle fattas så säg till :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tackar för de fina kommentarerna! Är jävligt nöjd faktiskt. Den är gjord för barn i åldrarna 3-5. Typ. Men jag funderar på att bygga en till mig själv, eventuellt med en moped/fiddymotor så man kan slira runt lite jag tror jag har det mesta faktiskt men tack ändå EST, ska det i minnet om jag har sönder något.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja bygg en sån sladd manick de ser sjukt roliga ut :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Då år hojen påväg upp till mig för att byggas "klart"! Har stått hos polare sen i somras men nu ska jag lura in den i skolan verkstad. Får se hur mycket liv det blir här stor hon lastad och klar. Fan va skönt det är med pickup, även om den inte är min. ImageUploadedByTapatalk1419976140.431019.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Och PLOPP!! Den tummen satt fantamig långt upp!! :D :tummenupp

Ska bli kul att äntligen få se vad du hittar på med bågen! :tummenupp Gott nytt på dig vännen! :tummenupp
 

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
STÄUDD
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Ja nu vill vi se lite resultat, det är en fin modell att bygga på för att inte tala om motorn det är väl så nära en gammal Engelsman man kan komma när det gäller stampar.:tummenupp

Gått nytt år.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tog en heldag i verkstan idag. Blev lite gjort även om jag mest klåpar rundor. Det här med att mäta 3 gånger och kapa 1 är INTE min starka sida! Det blev mycket svetsande med andra ord...Sen kom jag på att det vore ju gött att kunna ha fästmön med sig i alla fall en gång. Så jag tog och kapade bort den påsvetsade cutsen. Får se om jag bygger vidare på den eller gör en ny. Lutar åt det sistnämnda. .ImageUploadedByTapatalk1420325596.703864.jpgImageUploadedByTapatalk1420325493.954708.jpgImageUploadedByTapatalk1420325518.637152.jpgImageUploadedByTapatalk1420325532.203529.jpgImageUploadedByTapatalk1420325546.570323.jpgImageUploadedByTapatalk1420325573.020205.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
View attachment 383631

Djäklars vilken murbruksbalja, soppan kommer att räcka långt.

Hahaha, ja den är rätt stor. Men i ärlighetens namn så är det mycket vinkeln och det faktum att sadeln ligger så lågt och utan skum som gör att den ser så stor ut. Men den rymmer nog glada 17-20 liter i alla fall.¨

Jag hatar söndagar när jag ändå är ledig. Måste köra in till Kalmar för att köpa en bit plåt på biltema så jag kan fortsätta jobba. Hade varit något smidigare att lulla in på valfri industri med en hundring i näven och köpt sig en bit. Men Men, ibland får man bita i det sura...
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top