Dataspelstråden

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Om ingen har nämnt det ännu: Dead Space!:banana :tummenupp

Är även barnsligt förtjust i Fallout 3+new vegas och Skyrim. Riktigt trevliga och framförallt långa spel med gott om grejer att göra!

Sen så... När jag inte har något bättre för mig (som nu när jag ligger däckad i en våldsförkylning)... Jag spelar minecraft ibland...:rodnar

Jag har en kompis som spelar lite minecraft, men jag fattar inte vad det går ut på. Gräva tunnlar i 8bit grafik?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har en kompis som spelar lite minecraft, men jag fattar inte vad det går ut på. Gräva tunnlar i 8bit grafik?

Nästan, men det är samtidigt lite samla-bygga-kombinera-överleva etc över det hela... Det är väldigt pixligt, men samtidigt finns det detaljer i pixlarna så att säga. Ganska fräcka miljöer ibland, en väldigt egen stil. Hur som helst: Du börjar helt tom, inga grejer alls. Så du får till att börja med gräva med händerna. Sen skaffar du dig mer och bättre material av vilka du gör verktyg medelst vilka du kan skaffa bättre material etc etc och till slut använder du dina ihopsamlade resurser till att bygga roliga grejer. Du kan komma ända upp på elektroniknivå när du till slut hittar material att göra kretsar, dioder och andra grejer med. Jag ägnar mig för tillfället åt att medelst sistnämnda prylar automatisera saker och ting, automatiska dörrar, fällor etc. Jag bedriver även lantbruk så att jag alltid har mat och djurresurser till hands... Det är sånt man gör. Ganska meningslöst egentligen, men väldigt bra att fördriva timmar med. Och jag sitter ju ändå mest här och snyter mig så...:näsblod

Men det är liksom lite som ett avancerat lego där man själv får samla ihop bitarna.
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hawken är ett riktigt roligt spel! Synd att de stänger betan redan idag.

FPS i både lugnt och stressigt tempo, det gäller verkligen att tänka strategiskt och taktiskt innan man gör något.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Apropå Fallout 3 som Teo nämnde i PS3-tråden. Köpte ett ex av detta med game of the year edition för 79 kr som inkluderar expansionerna The Pitt, Operation: Anchorage, Broken Steel, Point Lookout och Mothership Zeta...

Jag tänkte att jag skulle börja om från början så jag slog till på detsamma men då visade det sig att jag kunde fortsätta från min savening från gamla spelet...

:banana
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag tänkte att jag skulle börja om från början så jag slog till på detsamma men då visade det sig att jag kunde fortsätta från min savening från gamla spelet...

:banana

Krashar Fallout 3 för dig med?
Jag har precis börjat och jag befinnner mig fortfarande i Valv 101 och ska försöka ta mig där ifrån. Plötsligt kunde jag inte inte röra på mig och när jag tabbade ur funkade inte muspekaren så jag kunde inte avsluta spelet via aktivitetshanteraren, istället var jag tvungen att ful-stänga av datorn :mad:
 

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Ort
Söder om ekvatorn
Hoj
Honda CBR600RR -06
Krashar Fallout 3 för dig med?
Jag har precis börjat och jag befinnner mig fortfarande i Valv 101 och ska försöka ta mig där ifrån. Plötsligt kunde jag inte inte röra på mig och när jag tabbade ur funkade inte muspekaren så jag kunde inte avsluta spelet via aktivitetshanteraren, istället var jag tvungen att ful-stänga av datorn :mad:

Den bästa datakänslan man kan få. Typ nu ska du få smaka datorjävel! Även om de mestadels drabbar mig i slutändan.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Verkar som om att det inte krashcar längre efter lite modifieringar i konfigfilen i Fallout-mappen. Läste på nätet om att man kunde göra följande:

1. go into your documents > my games > fallout 3 folder
2. open the fallout.ini and search for this line
bUseThreadedAI=0
change the 0 to 1
3. add a space below that line and type this in:
iNumHWThreads=2
4. save the file and you are done.


Men jag kan fortfarande inte tabba in i spelet efter att jag tabbat ut.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
http://thewarz.com/

Någon som lirar War Z? Fick ett guest pass av en polare igår, jäklar va spännande spel samtidigt som man hatar det haha
Det handlar verkligen om att överleva och smyga.

I början har man inget vapen och är ensam så man måste mer eller mindre bara smyga runt, ser eller luktar en zombie fram en så gäller det att springa och matta ut dom. Stöter man på andra spelare så är dom väldigt ofta inte vänliga utan slår eller skjuter ihjäl en bara för att "loota" ens ryggsäck, så man kan inte räkna med hjälp eller samarbeten heller.... zombieapokalypsen odlar inte fram några snälla människor :tungan ;)

Dygnscyklar som är uppspeedade, massa skog, åkrar, berg, städer. Väldigt lite inventarie eller vapen att hitta, ammo är också en rejäl bristvara...

Man får passa sig helt enkelt :)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
http://thewarz.com/

Någon som lirar War Z? Fick ett guest pass av en polare igår, jäklar va spännande spel samtidigt som man hatar det haha
Det handlar verkligen om att överleva och smyga.

I början har man inget vapen och är ensam så man måste mer eller mindre bara smyga runt, ser eller luktar en zombie fram en så gäller det att springa och matta ut dom. Stöter man på andra spelare så är dom väldigt ofta inte vänliga utan slår eller skjuter ihjäl en bara för att "loota" ens ryggsäck, så man kan inte räkna med hjälp eller samarbeten heller.... zombieapokalypsen odlar inte fram några snälla människor :tungan ;)

Dygnscyklar som är uppspeedade, massa skog, åkrar, berg, städer. Väldigt lite inventarie eller vapen att hitta, ammo är också en rejäl bristvara...

Man får passa sig helt enkelt :)

Tack för tipset, ser intressant ut. Verkar inte vara lika intensivt som Left 4 Dead, där man bara köttar på utav helvete för att att överlvea vilket resulterar i blodbad och högar med zombielik :hihi

Coop-läget verkar skojjigt och spännande. Kan man bara köpa spelet i nedladdningsbart format?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jajemän, finns bara som nerladdningsbart (och bara till PC).
Spelet är bara i Alpha-stadiet än så länge, men diggar det. Polaren har ett eller två guest pass kvar ifall någon vill prova på.

(Själv har jag en hammare för att döda zombies med, och en FN fiveseven men utan ammo, bra att springa runt och vifta med så alla andra spelare tror man är beväpnad... har man bara hammare framme så lär man nog bli attackerad av första bästa med pistol, men ser man ut att ha pistol med ammo så verkar folk hålla sig undan... än så länge hehe)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Har precis uppmärksammat en zombieälskande polare om spelet och blev sugen på att skaffa det nu :)
Finns det gästpass kvar är jag helt klart intresserad.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Någon som lirar Borderlands? ÄR det något att ha? Har hört att det nya ska vara en hit, ska man gå rakt på det eller börja med ettan?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top