Dataspelstråden

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Jo, jag har läst samma sak, men jag tycker det låter som jävligt fånigt sätt att göra det på... Själva fysiken som påverkar en MC under färd är inte speciellt avancerad, så det borde inte vara så fruktansvärt svårt att få till det...
Om man inte kör hoj på riktigt funkar det ju att fuska med bilmodellen, men sedan jag började köra hoj själv tycker jag att det är hemskt enerverande att hojen beter sig som en bil i spel.

Sedan finns det ju i princip inga moderna MC-spel för PC heller.

Nej helt galet avancerad är den nog inte men det är väl just motstyrning/svängar som är svåra att simulera. Sist jag körde hoj i ett spel var nog Burnout Paradise, kändes väldigt fake och var inge vidare roligt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej helt galet avancerad är den nog inte men det är väl just motstyrning/svängar som är svåra att simulera. Sist jag körde hoj i ett spel var nog Burnout Paradise, kändes väldigt fake och var inge vidare roligt.

Jaoh, och det känns ungefär likadant i alla spel som jag testat...
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nu när man jobbar har man knappt tid att spela alls.
Annars kämpar jag mej just nu igenom STALKER - Clear sky.
Har en spel liggande som skall avverkas:
STALKER - Call of Pripyat
GTA - San andreas
Bioshock 2
Och 3 spel ur Need for Speed-serien.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Lirade en del Q3 back in the days för att sedan fastna för Urban Terror som iaf till en början var en mod till Q3 men numera går att ladda ner och spela utan Q3 skiva! =0)

Kostar gratis, inget registrering är ett måste utan bara att ladda ner och spela om man känner för det:

http://www.urbanterror.info/home/

Var några år sen men ser att det numera ska fungera även till Mac så det blir nog till att testa skillzen igen :tummenupp Ska bara se var jag gömt mausen...

http://www.youtube.com/watch?v=V236YNd0P_E

http://www.youtube.com/watch?v=s8SpyOlmTVI
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
P.S. kan inte någon fixa trådens rubrik så grammatiknazisten inom mig slipper lida?
(datorspelstråden > dataspelstråden)
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Red Orchestra 2 - Heroes of Stalingrad, ett WW2-spel där man spelar som antingen är tysk eller ryss. Tyvärr har man ju BF3 som referens vilket gör att man tycker att spelet ser förjävligt ut men om man bortser från den lilla detaljen är det ett skojjigt spel.

Dock är det skitsvårt. Man kan ligga i ett dike eller bakom en mur men ändå bli fimpad lätt. Jag testade köra online på "realism-mode", ungefär sopm hardcore på BF3, ujuj det var inte lätt. Rekommenderas till dom som gillar svåra FPS-spel.

Kostar 99 pengar på CDON och då får man även Red Orschestra 1 via en aktiveringsnyckel på Steam samt alla moddar och kartor till.

 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
P.S. kan inte någon fixa trådens rubrik så grammatiknazisten inom mig slipper lida?
(datorspelstråden > dataspelstråden)


Men dataspel är väl samlingsnamn för allt? PS3, x-box, Nintendo, PC-spel osv? Och specifikt när man syftar på spel till PC så blir det väl datorspel eller PC-spel? Bara min tolkning... men jag kanske har fel
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
data är ett annat ord för information. Likadant som rapport är ett annat, finare, ord för skittråkigt arbete :hihi

Tråden skulle i sådana fall kunna heta "Dator- och TV-spelstråden", men vad Maestro efterfrågar är faktiskt bara datorspel (inte informationsspel (typ Backpacker!?). :tungan
"Posta gärna balla PC-spel som rekommendationer eller kassa spel som avskräckande köp."

Nu börjar det bli en stor grej av det hela, storm i vattenglas. Jag bryr mig inte så mycket egentligen, men kunde inte låta bli att påpeka tabben ändå :rolleyes:





Tipsar återigenom om TrackMania Nations Forever, underbart tidsfördriv som är krävande/svårt att bemästra men lätt att spela och kräver inte samma tid eller insats som många andra spel - att lira bara tre minuter medan gårddagens lunch värms i micron duger/räcker, dock svårt att sluta efter tre minuter så det inte blir tre timmar hehe
Dessutom gratis!
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
data är ett annat ord för information. Likadant som rapport är ett annat, finare, ord för skittråkigt arbete :hihi

Tråden skulle i sådana fall kunna heta "Dator- och TV-spelstråden", men vad Maestro efterfrågar är faktiskt bara datorspel (inte informationsspel (typ Backpacker!?). :tungan
"Posta gärna balla PC-spel som rekommendationer eller kassa spel som avskräckande köp."

Nu börjar det bli en stor grej av det hela, storm i vattenglas. Jag bryr mig inte så mycket egentligen, men kunde inte låta bli att påpeka tabben ändå :rolleyes:

Påpeka tabben? :va Det är väl snarare så att du nu stod för tabben och ordnade så att tråden fick nytt och sämre namn?

För jag är ganska säker på att Maestro ville att tråden skulle handla om just spel för pc, eftersom vi redan har en tråd för Playstation och en för x-box.

Jag spelar iofs ändå inte på min dator så ni kan förvisso få kalla tråden vad ni vill.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
För att klargöra - jag valde "dataspel" framför "datorspel" medvetet eftersom den förra är mer förankrat som talspråk hos IT-kids och smågamla gejmers med sociala skillz. Datorspel låter för torrt och för styltigt ungefär som kassetbandspelare eller radioapparat. Att det inte är ett korrekt språkbruk, struntar jag i men med den utvecklingen vi ser av brukat av ordet så blir jag inte förvånad att det ses som korrekt. Språk är föränderligt, det är så språk uppfinns, används och utvecklas. PunCKT :tummenupp
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Eftersom man tydligen har BF3 som referens vad gäller grafik och spelkänsla så ser Project Snowblind från 2005 förjävligt ut och blir endast en parantes i spelvärlden trots att den ses som kult i vissa kretsar. Bortser man från den lilla detaljen funkar spelet helt ok även om det mestadels känns "tecknat" och simpelt. Värt löjliga 9 kr iaf.


 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag vet inte om jag ska fråga här eller i "frågor man inte vågar ställa-tråden" men hur styr man upp ett DLC till PS3? Har börjat mjölka ut fallout 3 igen men vill ge mig på expantionerna. Hur faen får man dåm?

:mad:
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag vet inte om jag ska fråga här eller i "frågor man inte vågar ställa-tråden" men hur styr man upp ett DLC till PS3? Har börjat mjölka ut fallout 3 igen men vill ge mig på expantionerna. Hur faen får man dåm?

:mad:

Annars finns det ju PS3-tråden också. Kan du inte välja DLC i menyn i spelet bland options och grejjer?
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Apropå Fallout 3 som Teo nämnde i PS3-tråden. Köpte ett ex av detta med game of the year edition för 79 kr som inkluderar expansionerna The Pitt, Operation: Anchorage, Broken Steel, Point Lookout och Mothership Zeta.

Har inte testat det än, måste hämta ut på posten men det sägs vara ett stort sandlådespel som tar 30 timmar att bra göra huvuduppdragen, minst lika länge till för att genomföra alla sidouppdrag.

 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om ingen har nämnt det ännu: Dead Space!:banana :tummenupp

Är även barnsligt förtjust i Fallout 3+new vegas och Skyrim. Riktigt trevliga och framförallt långa spel med gott om grejer att göra!

Sen så... När jag inte har något bättre för mig (som nu när jag ligger däckad i en våldsförkylning)... Jag spelar minecraft ibland...:rodnar
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top