Mozz på Assen - ONK 6 oktober 2012 + Mozztalgi

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
När vi på SMC fick info om att Mozzbezerwerk från eliten ska tävla på Assen - stängde vi allt och första planet till hollandska Svemo - KNMV

KNMV har nu förstått att MOZZ är toppfavrorit - supporter material är redan produceret

ImageUploadedByTapatalk1348780698.135261.jpg
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
När vi på SMC fick info om att Mozzbezerwerk från eliten ska tävla på Assen - stängde vi allt och första planet till hollandska Svemo - KNMV

KNMV har nu förstått att MOZZ är toppfavrorit - supporter material är redan produceret

View attachment 370642

Fucking hell!!! Det är värt en T-shirt! Jag är hedrad!!!! :Bugar
Vem är ni på bilderna? Förlåt om jag borde veta men sen jag blev 50 har seniliteten stegrat å det oroligaste! Så, vilka är supportrarna framför KNMV:s kontor??:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Så vad händer??? Ni måste ju släppa mer info om uppladdningen? Har Mozz börjat löpträna 2 ggr/ dag och gått från 100-200 situpps före frukost? Har sundgren varit i varberg och lättat fotpinnarna 2 gram och befriat hjulen från ventiler för att minska roterande massa?

Vi vill veta allt.....

Just idag har det varit ganska lugnt. Jorpes har INTE ring och yrat om sin fenomenala TV-moj som ska göra att han inte behöver gå ur tältet, utan kan kolla så jag sköter mig via någon sorts TV-monitor. Initialt trodde jag att han skulle kunna live-sända racet ut på SH men så var det visst inte. Poängen är nog att han inte ska behöva gå ut i regnet.

- B&B är bokat för 200 kr natten, mit früstuck. Jojo, fint ska det va när RR-elitförarna är ute!
- Frishe regenreifen inköpta. Prognosen för Assen om en dryg vecka säger REGN!!! http://www.yr.no/sted/Nederland/Drenthe/Assen/langtidsvarsel.html
- 200 armhävningar, 100 situps och 100 knäböj på balansplattan är det ju varje dag. Sedan är då frågan hur jag ska träna; springa, Crosstrainer eller inlines. Svårt!
- Annars har jag mest jobbat med apperance; man måste ju se rätt ut! Tonyz PR-look har fixat till en klatchig logga på ryggen till det nya Held-stället. Nederländarna måste ju VETA vad som drabbat dem!
SAM_0692.jpg


Vidare funderar på en retro-look, med min gamla hjälm från Formel Ford-tiden. Tyvärr börjar det bli liiiite dålig spänst i Climax-glasögonens resår, och hjälmens SVEMO-stämpel börjar blekna, men viss ser man lite ilsk ut!
SAM_0691.jpg

T-shirten kan med fördel jämföras med den i inlägg #6 http://www.sporthoj.com/forum/showt...12-Mozztalgi&p=5650579&viewfull=1#post5650579
 
Last edited:

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Fucking hell!!! Det är värt en T-shirt! Jag är hedrad!!!! :Bugar
Vem är ni på bilderna? Förlåt om jag borde veta men sen jag blev 50 har seniliteten stegrat å det oroligaste! Så, vilka är supportrarna framför KNMV:s kontor??:)

Tomten till höger i svart är Jesper Christensen en galen dansk :crash
Han är även SMC's Generalsekreterare och informationsansvarig.
[h=3][/h]Vem den andra tomten är har jag dock ingen aning om.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Dries Hop KNMV Chef instruktör och en dansk. Bilden är plåtat av KNMVs Arjan, som är ansvarig för utbildning.

Alla på KNMV hejer på Mozzen!
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Mozz hade precis fått A-licens och nu skulle det jagas SPONSORER. Och då behöver man ju Idolbilder. Det var på den tiden så inte var och varannan telefon innehåll en 25 gigapixels fotonkamera. Således ombads jag att fotografera med en gammal kamera Sundgren överlåtit till Svemo sektion södra, men som av någon anledning hamnat i min Transit.

moss009.jpg
Visst är det snyggt. Hyggligt bra spänst i Mozzbergs rygg och ett fint foto nere från Falken. Mozz var emellertid inte nöjd. Om sponsorerna skall bli fler och nöjdare så måste bilden bli mer tilltalande sa han. -Visst sa jag, jag håller med, fast jag förstod nog inte riktigt hur han menade.

moss010.jpg
Ett par minuter senare förstod jag. Mozzberg ville ha samma set bilder fast lite mera lättklätt. Undrar vilken serie som sedan användes för att inbringa de samarbets partners som senare kommer att stötta?

edit: Eller var detta våren 2005? Nu blir jag osäker...
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Så en dag på Mossen 2005. Jag körde första året med STCC std 600 och hade inte sett Mozz på en stund. Kan det varit så att premiären låg på Anderstorp 2005? I alla fall, det skulle ju betyda att idolkortsserien plåtades 2004 i alla fall.

PICT0744.jpg
För 2005 var det året med friska nya tag. Äldsta dottern hade nu blivit så stor att hon kunde hantera en sax med en betryggande säkerhet och denna egenskap användes förstås på bästa sätt -Klippa av sig håret.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Mozz hade precis fått A-licens och nu skulle det jagas SPONSORER. Och då behöver man ju Idolbilder. Det var på den tiden så inte var och varannan telefon innehåll en 25 gigapixels fotonkamera. Således ombads jag att fotografera med en gammal kamera Sundgren överlåtit till Svemo sektion södra, men som av någon anledning hamnat i min Transit.

View attachment 370650
Visst är det snyggt. Hyggligt bra spänst i Mozzbergs rygg och ett fint foto nere från Falken. Mozz var emellertid inte nöjd. Om sponsorerna skall bli fler och nöjdare så måste bilden bli mer tilltalande sa han. -Visst sa jag, jag håller med, fast jag förstod nog inte riktigt hur han menade.

View attachment 370649
Ett par minuter senare förstod jag. Mozzberg ville ha samma set bilder fast lite mera lättklätt. Undrar vilken serie som sedan användes för att inbringa de samarbets partners som senare kommer att stötta?

edit: Eller var detta våren 2005? Nu blir jag osäker...

Jag tror det är 2004. Eller 2005. Skinnstället i metallicblått antyder 1999. Svårt att säga...

Klädseln har en tendens att bli mer och mer lättklädd ju senare på dagen det är. hmmmmm. Snyggt är det iaf!:tummenup
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Nu är det bara några dagar kvar innan avfärd. Mozz verkar vara nervös och undrar om jag har koll vägen dit? Annat var det förr, då fick den karta som var tryckt på DFDS färjerestaurangs bricka duga som navigeringsinstrument till Brno. Sundgren var nog arkitekten bakom detta upptåg.


PICT0288.jpg
En annan bild från 2005 tror jag. Men vad heter tjommen bakom Syntfarfar?

Vidare skall det vara 41 man anmälda inför nästa helg. Undrar om Blockim är med? Det brukar ju vara några glada Ryssar med också. :tummenupp
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Det var väldans vad stiliga herrar uppradade vid KNMVs kontor. Jag blir kaffechef så ni är välkomna -skall finnas bullar också. Har ni biljetter eller vill ni ha depåpass (Vi kommer säkert blanda ihop de vanliga passen med depåpassen, så säg till om du får fel pass...)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ska DU vara kaffechef? Ok, då lräver jag kaffe där sumpen flyter på ytan! Alltså som det brukar vara i teamet. Och Ö&B:s FINASTE bjudkakor! Citronmuffins låter fint...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Erik meddelar att hans GPS fungerar ganska bra... Ganska??? Är det bra? Duger det? Kommer vi att hitta vår B&B mitt i natten med en ganska bra GPS?
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Mozz! Jag kommer hålla tummarna, har du kört Assen tidigare?? Den är GRYM!! :)
Jag har ett jovtube klipp på netet som du kan spana in, kör hårt!!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Mozz! Jag kommer hålla tummarna, har du kört Assen tidigare?? Den är GRYM!! :)
Jag har ett jovtube klipp på netet som du kan spana in, kör hårt!!

Kalas, will check! VAd kör man för drevning? Hur fort går det? Inte lika fort som torpet va?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kör du varvet på två minuter blankt så har du en snitthastighet på 134 km/H. Du borde komma ner mot tider på 1:50 tycker jag och då har du en snittfart på 148 km/h.
Vad kör du på Torpet?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kör du varvet på två minuter blankt så har du en snitthastighet på 134 km/H. Du borde komma ner mot tider på 1:50 tycker jag och då har du en snittfart på 148 km/h.
Vad kör du på Torpet?

1.40,3

Men snittfart... hmmmmm är inte det bara LITE intressant? Är inte högsta fart intressantare?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top